Menu

4 τρόποι για να προλάβετε την ημικρανία

Αποφύγετε παράγοντες που έχετε διαπιστώσει ότι πυροδοτούν την κρίση της στη δική σας περίπτωση και ακολουθήστε την αγωγή που σας προτείνει ο γιατρός σας.

Φωτογράφος: Olivia Frelch

Μπορεί κάποιος που πάσχει από ημικρανία να προλάβει την εμφάνιση της με όλα τα συμπτώματα που προκαλεί; (οξύς πόνος, δυσανεξία σε φως, ήχους, ναυτία κ.ά.). Σύμφωνα με μελέτες υπάρχουν παράγοντες που μπορούμε να αποφύγουμε και συμβουλές που αξίζει να ακολουθούμε ώστε να μειώσουμε την συχνότητά της.

Μην παίρνεις φάρμακα μόνος σου

Αρκετοί άνθρωποι που υποφέρουν από ημικρανία για χρόνια καταφεύγουν στα αναλγητικά αλλά κάποια δημιουργούν εθισμό και δεν έχουν και το αναμενόμενο αποτέλεσμα. Καλό, επομένως, είναι να απευθυνθείτε σε ένα νευρολόγο που θα πάρει το ιστορικό σας και με βάση αυτό και την συχνότητα εμφάνισης της ημικρανίας θα σας προτείνει ένα συγκεκριμένο θεραπευτικό σχήμα. Δυστυχώς μόνο το 10% όσων υποφέρουν από ημικρανία ζητούν βοήθεια και συμμορφώνονται με την αγωγή του γιατρού τους.

Πρόσεχε τη διατροφή σου

Καλό είναι να αρχίσεις να καταγράφεις σε ένα ημερολόγιο τι έφαγες ή τι άλλο συνέβη πριν από την κρίση μιας ημικρανίας. Ορισμένους ανθρώπους τους ενοχλεί η τυραμίνη που υπάρχει σε κάποια τυριά και στο κόκκινο κρασί. Άλλους τέτοια διεγερτική δράση έχει το αλκοόλ, η ζάχαρη, η καφεΐνη.

Άκου το σώμα σου

Πριν την κρίση ημικρανίας αρκετοί παρουσιάζουν συμπτώματα όπως εκνευρισμός, κόπωση, αϋπνία, ευαισθησία στο φως και στο θόρυβο. Είναι σημαντικό να ακούσεις το σώμα σου και να λάβεις εγκαίρως το φάρμακο που σου έχει προτείνει προληπτικά ο γιατρός.

Ξεκουράσου

Ξεκίνησε δραστηριότητες που σε χαλαρώνουν ώστε να διαχειριστείς το στρες. Αφιέρωσε χρόνο στην ανάπαυση και απόκτησε μια καλή ρουτίνα ύπνου, φροντίζοντας να κοιμάσαι επαρκώς και να ακολουθείς τους κανόνες υγιεινής ύπνου (όχι φωτεινές πηγές στο δωμάτιο, αποφυγή βραδινού φαγητού και άσκησης 2 ώρες πριν τον ύπνο κ.ά.).

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ