Dior SS 2024 Haute Couture: Η ‘μεγάλη αύρα’ της μοναδικότητας μέσα από τα μάτια της Maria Grazia Chiuri

Ο οίκος Dior παρουσίασε τη "νοσταλγική" couture συλλογή του την πρώτη ημέρα της Εβδομάδας Μόδας Υψηλής Ραπτικής στο Παρίσι, όπου πλήθος A-list celebrities έδωσαν το "παρών".

Ιφιγένεια Ηλιάδη 23 Ιαν. 24
Dior SS 2024 Haute Couture: Η ‘μεγάλη αύρα’ της μοναδικότητας μέσα από τα μάτια της Maria Grazia Chiuri

Την πρώτη ημέρα της Εβδομάδας Μόδας Υψηλής Ραπτικής στο Παρίσι, ο οίκος Dior παρουσίασε την Haute Couture συλλογή για τη σεζόν Άνοιξη / Καλοκαίρι 2024, προσκαλώντας ανθρώπους από τον χώρο της μόδας και όχι μόνο να δουν από κοντά τις νέες δημιουργίες του γαλλικού luxury brand στους κήπους του Μουσείου Rodin. Ήδη εδώ και κάποιες μέρες ο επίσημος λογαριασμός του οίκου στο Instagram είχε δώσει κάποια στοιχεία για την ιδέα γύρω από σόου και τη συλλογή, που είχαν την υπογραφή της creative director, Maria Grazia Chiuri, αποκαλύπτοντας με τον μοναδικό τρόπο που ο Dior γνωρίζει, τη συλλογιστική.

Η ατμόσφαιρα και η ιδέα πίσω από τη συλλογή

Προσπαθώντας κάθε φορά να συνεργάζεται με γυναίκες καλλιτέχνιδες που έχουν να μεταφέρουν στον κόσμο ένα σημαντικό μήνυμα, η Maria Grazia Chiuri ένωσε τις δυνάμεις της με την Isabella Ducrot, της οποίας το installation “Big Aura” κόσμησε τους τοίχους του μουσείου. Ειδικότερα, 23 υπερμεγέθη φορέματα ύψους περίπου πέντε μέτρων, ήταν τοποθετημένα πάνω σε μια σύνθεση ακανόνιστων μαύρων λωρίδων που θύμιζαν υφάδι και στημόνι. Στην ουσία, τα φορέματα αυτά αναφέρονταν σε εκείνα των Οθωμανών σουλτάνων που μελέτησε η Ducrot, υπογραμμίζοντας τη δύναμη που υπερβαίνει το σώμα. Έτσι, η Chiuri αξιοποίησε τη Big Aura ως ένα γόνιμο έδαφος για στοχασμό σε αυτό το “ταξίδι” Υψηλής Ραπτικής, όπου η αναπαραγωγή του πρωτότυπου δεν είναι ποτέ η ίδια. Με λίγα λόγια, η creative director ήθελε να εστιάσει τη μοναδικότητα ενός έργου τέχνης, ενός ρούχου υψηλής ραπτικής που προσαρμόζεται στο σώμα του χρήστη και αποπνέει τη δική του αύρα. Με μία αναδρομή στο παρελθόν και στα αρχεία του οίκου, όσο με έρευνα στην αυτοβιογραφία του Monsieur Dior, έβαλε στόχο να επαναπροσδιορίζει την υψηλή ραπτική. Το “εργαλείο” της σε αυτή την πρόκληση ήταν το ιστορικό φόρεμα La Cigale, που σχεδίασε ο Christian Dior για το φθινόπωρο / χειμώνα του 1952, και το ύφασμα μουαρέ, το οποίο αξιοποίησε σε διάφορες εκδοχές του. Να σημειωθεί πως κατά τη διάρκεια του ντεφιλέ, πέρα από την επιλογή μουσικών κομματιών που έντυσαν την παρουσίαση, ακούστηκαν και οι στίχοι του ποιήματος ‘To Weave is Human’, που γράφτηκε για την καλλιτέχνιδα Isabella Ducrot από την Patrizia Cavalli.

 

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Dior Official (@dior)

Το front row

Όπως ήταν αναμενόμενο, πλήθος A-list και fashion insiders βρέθηκαν στο Παρίσι για να παρακολουθήσουν το σόου, συγκεντρώνοντας τα φωτογραφικά κλικ και τα βλέμματα των παρευρισκομένων. Ειδικότερα, από την παρουσίαση της Haute Couture συλλογής δεν θα μπορούσαν να απουσιάζουν οι Natalie Portman, Anya Taylor Joy και Beatrice Borromeo, από τη στιγμή που εδώ και αρκετά χρόνια αποτελούν ambassadors του luxury brand. Ευχάριστη έκπληξη ήταν αναμφίβολα η εμφάνιση της Glenn Close, ωστόσο απόλυτα δικαιολογημένη αφού πρωταγωνιστεί στη νέα σειρά για την ιστορία του Christian Dior. Μαζί της φυσικά βρέθηκαν και οι Juliette Binoche και Ben Mendelsohn που υποδύονται τους κεντρικούς χαρακτήρες. Από την άλλη, σε καμία περίπτωση δεν πέρασε απαρατήρητη η πρώην πρώτη Κυρία της Γαλλίας, Carla Bruni, ενώ κανείς δεν μπορούσε να πάρει τα μάτια του από τη Rihanna, η οποία εντυπωσίασε με το ιδιαίτερο look της.

Dior

Anya Taylor-Joy

 

Dior

Camille Cottin

 

Dior

Rihanna

 

Dior

Carla Bruni

 

Dior

Natalie Portman

 

Dior

Deva Cassel

 

Dior

Elizabeth Debicki

 

Dior

Glenn Close, Juliette Binoche, Ben Mendelsohn, και Todd A. Kessler

 

Dior

Jeanne Damas

 

Dior

Laetitia Casta

 

Dior

Natalia Vodianova

 

Dior

Felicity Jones

 

Dior

Kelly Rutherford

Η συλλογή

Όπως τονίστηκε, το μουαρέ ήταν ο “πρωταγωνιστής” στη συλλογή, αφού η Chiuri λάτρεψε τον ιριδισμό του υφάσματος αλλά και τον τρόπο που επέφτε στα σχέδια. Η ίδια το χρησιμοποίησε στις αποχρώσεις του χρυσού, λευκού, γκρι, μπορντό, πράσινου, ενώ επανασύστησε το La Cigale σε νέες εκδοχές. Ειδικότερα, η επιρροή από τα ’50s ήταν έκδηλη στους γιακάδες, τις φούστες, τα παντελόνια και φυσικά τα σακάκια. Με λίγα λόγια, είδαμε αρκετά κομμάτια που ήταν εμπνευσμένα από τα αρχειακά σχέδια του Dior, αλλά με σύγχρονη ματιά. Μεγάλο ενδιαφέρον προκάλεσαν τα σχέδια που θύμιζαν καμπαρντίνες, τα οποία στην πραγματικότητα ήταν βαμβακερά και μεταξένια κομμάτια, παρουσιάζοντας μία κλασική επιλογή με ανανεωμένο τρόπο. Τα naked items επίσης πρωταγωνίστησαν και σε αυτή τη συλλογή είτε μιλάμε για φόρεμα ή για θηλυκά bodices, ενώ το μαύρο κυριάρχησε σε δημιουργίες που έρεαν στο σώμα με τη βοήθεια του βελούδου. Σε γενικές γραμμές, η Chiuri εστίασε στο wearability, φέρνοντας αυτά τα “έργα τέχνης” στην πρακτικότητα του σήμερα, πατώντας με αυτοπεποίθηση πάνω στο εύθραυστο όριο μεταξύ τέχνης και ζωής.

Τα looks που ξεχωρίσαμε

Dior

Dior

Dior

Dior

Dior

Dior

Dior

Dior

Dior

Dior

Dior

Dior

Dior

Dior

Dior

Dior

Dior

Dior

 

Δες ολόκληρο το σόου του οίκου Dior:

 

Φωτογραφίες: Launchmetrics / spotlight , Courtesy of Dior

 

Ακολουθήστε το ELLE στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

Σχετικά θέματα:

MHT