ΑΡΘΡΟ 353 ΤΟΥ ΠΟΙΝΙΚΟΥ ΚΩΔΙΚΑ
του Tanguy Viel (εκδ. Πόλις)
Ένα αστυνομικό μυθιστόρημα για την ψυχολογία του εγκλήματος, μέσα από την ανάλυση των κοινωνικών, προσωπικών, οικογενειακών παραμέτρων που οδήγησαν σε αυτό, με τη ματιά του ίδιου του αυτουργού που αναλύει τα πάντα στον ανακριτή του.
ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΤΗΣ ΣΚΕΨΗΣ
του Steven Pinker (εκδ. Κάτοπτρο)
Ο καθηγητής ψυχολογίας του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ αναλύει τη σχέση ανάμεσα στη γλώσσα και τον νου, τις σκέψεις και τα συναισθήματά μας. Σύμφωνα με τον ίδιο, η γλώσσα που χρησιμοποιούμε, ο τρόπος που διαφωνούμε, φλερτάρουμε κ.λπ., αποκαλύπτουν το πώς σκεφτόμαστε.
ΠΕΡΑΣΤΙΚΟΙ
της Τζέννυ Έρπενμπεκ (εκδ. Καστανιώτη)
Ένας ομότιμος καθηγητής περνάει δίπλα από ανθρώπους που ζητούν άσυλο αλλά μαθαίνει γι’ αυτούς στις ειδήσεις. Σε αυτό το βραβευμένο της μυθιστόρημα (με βραβεία Τόμας Μαν και Strega), η Γερμανίδα πεζογράφος μιλά για την προσωρινότητα, την εστίαση και την αποστροφή του βλέμματος, τον θάνατο και τον πόλεμο.
ΜΑΧΑΙΡΙ
του Jo Nesbo (εκδ. Μεταίχμιο)
Ο πρώτος δολοφόνος και βιαστής που έκλεισε στη φυλακή ο διάσημος αστυνόμος Χάρι Χόλε αφήνεται ελεύθερος και τον καταδιώκει. Ο ήρωας της αστυνομικής λογοτεχνίας ζει τη δωδέκατη περιπέτειά του.
MANHATTAN BEACH
της Τζέννιφερ Ίγκαν (εκδ. Πατάκης)
Η βραβευμένη με Πούλιτζερ συγγραφέας μας βάζει στο κλίμα της Νέας Υόρκης της δεκαετίας του ’30. Ακολουθούμε την έφηβη ηρωίδα την εποχή της μεγάλης ύφεσης, μετά στην περίοδο του πολέμου μέχρι την ενήλικη ζωή της, όταν προσπαθεί να βρει τον εξαφανισμένο πατέρα της.
ΕΡΩΣ Ο ΓΛΥΚΟΠΙΚΡΟΣ
Αν Κάρσον (εκδ. Δώμα)
Ένα δοκίμιο για το παράδοξο του έρωτα. Η Κάρσον ξεκινά από τη λυρική ποίηση, περνά από την τραγωδία και το αρχαίο μυθιστόρημα και καταλήγει στον Πλάτωνα, όπου ο έρωτας φανερώνεται ως «η θεμελιώδης δομή της ανθρώπινης σκέψης».
Η ΑΦΗΓΗΤΡΙΑ ΤΑΙΝΙΩΝ
Ερνάν Ριβέρα Λετελιέρ (εκδ. Αντίποδες)
Σε ένα χωριό στην έρημο Ατακάμα της Χιλής, εκεί όπου οι κάτοικοι ζουν από ένα ορυχείο, ένα κορίτσι με το χάρισμα να «ζωντανεύει» με τη φωνή και την εκφραστικότητά του ταινίες, τους δίνει σκοπό στη ζωή τους.