Ιστορία της Βίας, Εντουάρ Λουί, Εκδόσεις Αντίποδες
Ο Εντουάρ Λούι μετά το Να τελειώνουμε με τον Εντύ Μπελγκέλ διατηρεί τον έντονο πολιτικό λόγο του και την δύναμη της μαχητικής φωνής του. Σε κάθε λέξη, σε κάθε μνήμη της βίαιης ιστορίας που διηγείται δεν ξεχνά να είναι σκληρά πολιτικός, σπαρακτικός και βαθιά συγκινητικός. Υπάρχουν σημεία του που πονάει κάθε του λέξη…γράμμα-γράμμα. Είναι αφυπνιστικός ο τρόπος με τον οποίο μιλάει για την εργατική τάξη, τις φυλετικές, τις κοινωνικές, τις κάθε είδους διακρίσεις, τη διαφορετικότητα, τη Γαλλία, τον καπιταλισμό, τη βία και όλη την Ευρώπη. Και όλα αυτά το κάνει με ένα τρόπο απλό και βαθιά πανανθρώπινο. Το πιο συγκλονιστικό είναι πως με τον Εντουάρ Λουί στο τέλος, έχεις την αίσθηση ενός κοινωνικού, αλλά και οντολογικού πόνου που δεν είναι εκεί μόνο για να τον αισθανθείς, αλλά για να σε παρηγορήσει.
Οι Υπολήψεις, Juan Gabriel Vásquez, Εκδόσεις Ίκαρος
Ο Χαβιέρ Μαγιαρίνο είναι ένας διάσημος πολιτικός γελοιογράφος με τεράστια επιρροή. Στα εξήντα πέντε του έρχεται αντιμέτωπος με τις λάθος μνήμες, το παρελθόν και το βάρος της ευθύνης του δημόσιου λόγου του. Ο συγγραφέας του πολυβραβευμένου μυθιστορήματος Ο ήχος των πραγμάτων όταν πέφτουν προσεγγίζει δεξιοτεχνικά στις Υπολήψεις κυρίως το πόσο αφελείς μπορούμε να γίνουμε νομίζοντας ότι δεν επηρεάζουμε την ιστορία. Ο τρόπος μας πάντα μετράει.
Αίγαγρος, Διονύσης Τεμπονέρας, Εκδόσεις Θίνες
Αυτό είναι το πρώτο μυθιστόρημα του Διονύση Τεμπονέρα . Στις σελίδες του μας ταξιδεύει σε όλα εκείνα που τον διαμόρφωσαν ή που θα μπορούσαν να το έχουν κάνει. Ένα όμορφο, γλαφυρό, οικείο ταξίδι σε παιδικές, έφηβες, αλλά και ενήλικες στιγμές ενός ανθρώπου που προσπαθεί να μεγαλώσει με τον κόσμο να στροβιλίζεται γύρω του.
Έρως ο Γλυκόπικρος, Αν Κάρσον, Εκδόσεις Δώμα
Ένα κορίτσι σε μια παραλία, κάτω από μια σκιά, τριγυρισμένο από αλμυρά κορμιά και αέρηδες που μοσχοβολούν ξερό θυμάρι θα μπορούσε να κρατά σημειώσεις από αυτό το δοκίμιο της Αν Κάρσον για το παράδοξο, γλυκόπικρο του έρωτα, για την ηδονή και την οδύνη του. Η Κάρσον κάνει μια βαθιά, απολαυστική, ποιητική βουτιά για τους ήρωες που ερωτεύονται και τους έρωτες που γίνονται ήρωες. Για να βγει στην επιφάνεια κάνει χρήση της αρχαίας ελληνικής σκέψης, της παγκόσμιας ποίησης, της φιλοσοφίας, αλλά και της πιο πρόσφατης λογοτεχνίας. Η Κάρσον παρατηρεί πως «Ο έρωτας είναι ρήμα» και το κάνει μέσα από ένα απολαυστικό ταξίδι κρυμμένου θησαυρού που θα σε κάνει να ερωτευτείς την επόμενη φορά…λίγο πιο καθαρή.