O Ορέστης Χαλκιάς και ο Γιώργος Μπένος του Maestro μιλούν για τις μεγαλύτερες ανηφόρες στη ζωή τους

Οι δύο ηθοποιοί μάς διηγούνται στο Maestro μια ιστορία αγάπης συγκινητική, ιδιαίτερη, απλή. Μια ιστορία που ήταν απαραίτητο να οπτικοποιηθεί

Φωτεινή Σίμου 14 Ιουν. 24
O Ορέστης Χαλκιάς και ο Γιώργος Μπένος του Maestro μιλούν για τις μεγαλύτερες ανηφόρες στη ζωή τους

Συναντήσαμε με τους δυο ηθοποιούς στους Παξούς, λίγο πριν κλείσουν τις εκατό μέρες γυρίσματος για τις ανάγκες της δεύτερης σεζόν του Maestro, της σειράς του Χριστόφορου Παπακαλιάτη που έριξε τα τείχη για τις ελληνικές παραγωγές στην πλατφόρμα του Netflix. Φωτογραφήθηκαν σε μια όμορφη παραλία, μία από τις πολλές του νησιού. Για να φύγουμε από αυτήν, έπρεπε να ανέβουμε μερικές δύσκολες και απότομες ανηφόρες και από εκεί ξεκίνησε η κουβέντα μας.

Ποια είναι η μεγαλύτερη ανηφόρα που έχετε κληθεί να ανεβείτε;

ΟΡEΣΤΗΣ ΧΑΛΚΙΑΣ: Για εμένα, φαινομενικά, η πιο δύσκολη ανηφόρα ήταν μια κατηφόρα, ο ερχομός μου από τη Θεσσαλονίκη στην Αθήνα πριν από λίγα χρόνια. Ήταν μια πολύ δύσκολη απόφαση, συναισθηματικά και κυριολεκτικά. Ήταν μια κίνηση να αποχωριστώ φίλους, σπίτι, οικογένεια, δουλειά, τους ανθρώπους που με έχουν καθορίσει. Έπρεπε, επίσης, να αφήσω πίσω ένα υπέροχο επαγγελματικό περιβάλλον στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδας, που όμως καλλιτεχνικά είχε ένα ταβάνι. Φυσικά, υπήρχε το άγχος για το τι θα ακολουθήσει. Όλοι αυτοί οι φόβοι και οι ανησυχίες μαλάκωναν από τον σκοπό για τον οποίο έγινε αυτή η μετακίνηση, που δεν είναι άλλος από αυτή την υπέροχη δουλειά, που έχει και τα στραβά της, που θέλει και γερό στομάχι. Η πρώτη μου, λοιπόν, ανηφόρα ήταν ένας δύσκολος, πολύπλοκος αποχαιρετισμός σε μια πόλη.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΕΝΟΣ: Όταν εγκατέλειψα τη σχολή όπου σπούδαζα ζαχαροπλαστική. Ήθελα να γίνω ζαχαροπλάστης. Επέλεξα συνειδητά να μη δώσω πανελλήνιες, παρόλο που ήμουν καλός μαθητής. Εκεί ξεκίνησε η ανηφοριά. Όχι τόσο δική μου όσο του πατέρα μου. Δεν του ήταν εύκολο να αποδεχτεί ότι ένας μαθητής του 18-19 δεν θα δώσει πανελλήνιες, ότι δεν θέλει να μπει στο πανεπιστήμιο. Όταν άφησα τη σχολή για να δώσω στο Εθνικό Θέατρο και πέρασα, έπρεπε ξαφνικά να φύγω από την Εύβοια και να εγκαταλείψω ό,τι είχα κάνει μέχρι στιγμής. Δεν ήταν εύκολο. Δεν θα μπορούσε να είναι. Ήταν μια καινούρια, μια άλλη ζωή. Ήταν μια κομβική στιγμή και οι κομβικές στιγμές δεν είναι εύκολες. Είχα να αντιμετωπίσω ένα πολύ διαφορετικό περιβάλλον, έναν ολόκληρο νέο κόσμο, όχι μόνο μια άγνωστη πόλη. Δεν ήταν μια απλή μετακόμιση. Από την άλλη, ανηφόρες έχουμε κάθε μέρα. Δεν είναι σπάνιες και έχουμε μάθει οι άνθρωποι να ζούμε με αυτές, και δεν το λέω αυτό ούτε για καλό ούτε για κακό. Κάποιες από αυτές, μάλιστα, τις έχουμε εξευγενίσει. Το έχει φροντίσει αυτό ο καπιταλισμός για να μας κρατάει στην παραγωγική μηχανή. Από την άλλη, πιστεύω ότι η ζωή δεν είναι εύκολη υπόθεση. Θα είχαμε ανηφόρες έτσι κι αλλιώς. Εγώ, παρ’ όλα αυτά, μέσα στις δυσκολίες ψάχνω το θετικό.

Ποια είναι η ζάχαρή σας, με τι γλυκαίνετε τις πικρές ανηφόρες;

Γ.Μ.: Το γεγονός ότι μέσα από αυτές γίνομαι καλύτερος άνθρωπος. Πιο σοφός και λίγο πιο έτοιμος για το αύριο. Και σίγουρα περιμένω μια επόμενη δυσκολία για να εντοπίσω έναν νέο τρόπο για να τη ζαχαρώσω.

Ο.Χ.: Η δική μου γλυκαντική ουσία, η δική μου ζάχαρη είναι η ίδια η δουλειά μου. Το επάγγελμά μου, παρά τις παθογένειες και τις δυσκολίες του, έχει πολλή ομορφιά. Όμως, όταν μοιράζεσαι κάτι πολύ προσωπικό και όταν αυτό βρίσκει αποδέκτες που το αγκαλιάζουν, μελώνεις. Νιώθεις τα κύτταρά σου να δυναμώνουν. Γίνονται ικανά να αντέξουν την ανηφόρα. Και να ξαναδώσουν ενέργεια στο σώμα, στο μυαλό και στην καρδιά για την επόμενη. Γιατί υπάρχει πάντα η ελπίδα και η πιθανότητα μιας επόμενης αγκαλιάς. Οι ανηφόρες, όπως είπε και ο Γιώργος, σε εκπαιδεύουν για τις επόμενες. Σε γυμνάζουν για να τις ανέβεις. Νιώθω τυχερός και βουτηγμένος μέσα στα ζαχαρωτά, γιατί η δική μου ανηφόρα έχει όχημα αυτό το επάγγελμα. Μέσα από αυτό μοιράζεσαι όμορφα πράγματα. Ακόμα και αν έχεις να μοιραστείς άσχημα και δύσκολα, είναι για να καταλάβεις και να εκτιμήσεις ποια είναι τα όμορφα.

Maestro

Ο.Χ. : ΜΑΡΙΝΙΕΡΑ, CELINE, ΚΑΙ ΒΕΡΜΟΥΔΑ, ETRO, ΟΛΑ LUISAWORLD.COM. Γ.Μ. : ΑΜΑΝΙΚΟ ΠΟΥΚΑΜΙΣΟ, SAINT LAURENT, ΚΑΙ ΠΑΝΤΕΛΟΝΙ BOTTEGA VENETA, ΟΛΑ LUISAWORLD.COM.

Η δική σας επαγγελματική ανηφόρα ξεκίνησε με το Maestro, που υπήρξε σταθμός στην ελληνική μυθοπλασία. Σας τρομάζει αυτό για την πορεία σας;

Γ.Μ.: Ξέραμε από την αρχή ότι αυτή η δουλειά είναι μεγάλη και σπουδαία. Από εκεί και πέρα, όμως, πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας ότι κάθε δουλειά κάνει τον κύκλο της για να έρθει μια επόμενη. Το Maestro για εμένα ήταν μια σταθερή βάση. Από εδώ και πέρα, μετά από αυτό, η πορεία θα χτιστεί. Ξεκινήσαμε να χτίζουμε όλοι μέσα από αυτή τη σειρά με τα εργαλεία που έχει ο καθένας. Καθώς οι συνθήκες είναι πάρα πολύ καλές και όμορφες -πρόκειται για υπέροχη παραγωγή, με φοβερό κλίμα και καλλιτεχνική ποιότητα, άρτιο αποτέλεσμα και αγάπη- θα ήθελα να υπάρχει μια ακολουθία και στις επόμενες συνεργασίες. Να έχουν τις ίδιες ποιότητες. Θα ήθελα να βρεθώ σε μια δουλειά με εξίσου καλούς και ικανούς συνεργάτες, φροντισμένα κείμενα και ωραία ιστορία. Αυτό θα είναι και το στοίχημα για τον καθένα μας ξεχωριστά από εδώ και πέρα. Ιδιαίτερα για τους νέους, που ξεκινήσαμε από το Maestro. Αυτό είναι το μόνο άγχος που έχω. Σε προσωπικό επίπεδο, αυτό που επιθυμώ είναι να μπαίνω σε δουλειές που να μπορώ να επικοινωνώ με τους συνεργάτες μου. Όλοι θα βρεθούμε σε μια καλή ή λιγότερο καλή παραγωγή ή παράσταση, αλλά το πιο σημαντικό είναι να επικοινωνείς με τον απέναντί σου.

Maestro

ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΕΝΟΣ

Ο.Χ.: Οι συνθήκες με τις οποίες δουλέψαμε σε αυτή τη σειρά έχουν βάλει πολύ ψηλά τον πήχη και θέλω να είμαι αισιόδοξος ότι το καλό τραβάει το κακό και το παίρνει με το μέρος του. Πολλοί παραγωγοί και δημιουργοί θα εμπνευστούν από το παράδειγμα του Maestro και ελπίζω ότι θα υπάρξουν κι άλλες αντίστοιχες δουλειές που θα γίνουν με τον ίδιο τρόπο και με την ίδια φροντίδα. Όχι με την ευκολία να υπάρξει απλώς ένα περιεχόμενο για να βλέπει ο θεατής. Θέλω να είμαι αισιόδοξος ότι αυτό δεν θα συμβεί και ότι οι δημιουργοί θα εκμεταλλευτούν τις πόρτες που άνοιξε η συγκεκριμένη σειρά για τη διεθνή αγορά. Φυσικά και με αγχώνει αν θα ξανασυναντήσω εγώ προσωπικά μια δουλειά σαν αυτή, αλλά αν συνδυάσουμε και την κουβέντα της ανηφόρας που κάναμε πριν, το Maestro μάς προίκισε με τα εφόδια και τα εργαλεία για να το αντιμετωπίσουμε, ακόμη και αν δεν συμβεί κάτι τέτοιο. Θα παλέψουμε με όποιες συνθήκες έρθουν στον δρόμο μας. Δεν θα καταπιέσουμε τις καλλιτεχνικές μας ανάγκες μόνο και μόνο αναζητώντας κάποια φοβερή επόμενη επιτυχία ή μια μεγάλη παραγωγή. Στην πραγματικότητα, αυτό που αναζητώ και αυτό που με αγχώνει είναι να βρω δουλειές με ειλικρίνεια, φροντίδα και αλήθεια. Γιατί πιστεύω ότι αυτά θέλει και ο κόσμος. Γι’ αυτό έκανε τη διαφορά το Maestro. Ο θεατής βλέπει ήρωες αληθινούς, που θέλει να τους αγκαλιάσει. Αυτό οφείλεται στην ειλικρίνεια του κειμένου. Επίσης, το επίπεδο του θεατή πλέον είναι πολύ υψηλό, περιμένει να δει κάτι εντυπωσιακό, αλλά την ίδια στιγμή συγκινείται με κάτι πολύ απλό και αληθινό. Γι’ αυτό, καμιά φορά, απογοητεύομαι από το θέατρο, επειδή βλέπω δουλειές που δεν έχουν στόχο να αφηγηθούν μια ιστορία, αλλά να εξαργυρώσει ένας ηθοποιός την τηλεοπτική επιτυχία του ή την καλλιτεχνική ματαιοδοξία του. Οπότε, το μόνο που επιθυμώ μετά το Maestro είναι να μείνω στον δρόμο της ειλικρίνειας, της αλήθειας και της αγάπης.

Maestro

ΟΡΕΣΤΗΣ ΧΑΛΚΙΑΣ

Πριν, ο Γιώργος ανέφερε τη λέξη επικοινωνία και με έναν τρόπο την είπατε και εσείς. Τι θα θέλατε να επικοινωνηθεί μέσω της ιστορίας αυτών των παιδιών; Ποιο θα θέλατε να είναι το καθαρό μήνυμα ή η αγνή αλήθεια;

Γ.Μ.: Ένα πράγμα επικοινωνούμε: ότι είναι εντάξει κάθε άνθρωπος να ζει ελεύθερος, κάνοντας αυτό που πραγματικά επιθυμεί. Δεν είναι μόνο ο έρωτας. Γιατί το καθένα από αυτά τα αγόρια ξεχωριστά έχει και άλλους δαίμονες να αντιμετωπίσει. Και οι δύο ήρωες προέρχονται από οικογένειες με φοβερές παθογένειες. Ο Σπύρος, για παράδειγμα, πέρα από το ότι έχει να αποδεχτεί τη σεξουαλικότητά του, έχει μεγαλώσει σε ένα περιβάλλον βίαιο και καταπιεστικό. Κακοποιητικός είναι και ο πατέρας του Αντώνη με έναν άλλο τρόπο. Για εμένα είναι πολύ σημαντικό τα νέα παιδιά να ξέρουν ότι, παρά τις δυσκολίες, τους φόβους και τα σκοτάδια, υπάρχει πάντα μια φωτεινή πλευρά. Το πρώτο βήμα είναι να τη δει κανείς. Το επόμενο να την ακολουθήσει. Αυτό το βήμα δεν είναι καθόλου εύκολο. Ακόμα και αν δεις τη φωτεινή πλευρά, δεν είναι δεδομένο ότι μπορείς να την επιλέξεις. Αν όμως συμβεί, τότε το φως μπορεί να λούσει τον δρόμο και τα μονοπάτια της ζωής σου. Αυτό παλεύω μέσα από τον συγκεκριμένο ρόλο. Να δείξω ότι ο ήρωάς μου έχει αυτή την αντίσταση. Το βλέπει, το ξέρει το φως, αλλά δεν μπορεί να το επιλέξει. Δεν σημαίνει ότι δεν θέλει. Φοβάται. Τον ταΐζουν με φόβο από τη στιγμή που γεννήθηκε. Και αυτός ο φόβος τον παγώνει. Μας παγώνει. Χρειάζεται να έχουμε αυτό το ελαφρυντικό, αλλά και τη γνώση όταν δεν τα καταφέρνουμε. Αυτά θέλω να είναι ξεκάθαρα για τη νέα γενιά, όσον αφορά τη δική μας ιστορία.

Ο.Χ.: Εγώ δεν θα πω μόνο για τη νέα γενιά. Θα βάλω μέσα τους πάντες. Η αγάπη είναι αγάπη. Δεν έχει φύλο. Δεν έχει κανόνες. Ακόμη και όσοι δεν είναι έτοιμοι, ώριμοι ή και αρνητικοί σε αυτό το άνοιγμα στη σεξουαλικότητα, στη διαφορετικότητα, όταν βλέπουν αυτά τα αγόρια ελεύθερα και χαρούμενα δεν γίνεται να μη δουν την ευτυχία. Δεν μπορούν να μη δουν τη δύναμη της αγάπης. Αυτά τα δύο αγόρια παλεύουν για την αγάπη. Παρά τις δυσκολίες που έχουν, αυτό που μένει είναι η αγάπη τους. Αυτό είναι το όπλο τους. Όσα και να περνάνε, έχουν πάντα ο ένας τον άλλο. Αν οι άνθρωποι ακολουθούμε την αγάπη, δεν χάνουμε ποτέ.

Maestro

Ο.Χ.: TANK TOP, COS. ΠΑΝΤΕΛΟΝΙ, KENZO, ATTICA. Γ.Μ.: ΜΑΡΙΝΙΕΡΑ, COS. ΠΑΝΤΈΛΟΝΙ, MARNI, ATTICA.

Χάνουμε όμως. Συνεχίζουμε και χάνουμε. Γύρω μας υπάρχουν συνεχείς ήττες.

Ο.Χ.: Χάνουμε γιατί δεν είμαστε ακόμα έτοιμοι. Δεν έχουμε καταλάβει τη δύναμη της αγάπης. Μπαίνουν πολλά εμπόδια που μας κρατάνε μακριά από αυτή. Δεν ξέρω γιατί έχουμε τη μανία οι άνθρωποι να κάνουμε το κακό, ενώ το καλό είναι τόσο πιο εύκολο.

Γ.Μ.: Δεν είναι. Το να παλέψεις για κάτι καλό κρύβει δυσκολία. Έχει κόστος.

Ο.Χ.: Εγώ δυσκολεύομαι περισσότερο να γίνω κακός. Να επιλέξω να έχω μια κακή συμπεριφορά. Καταβάλλω μεγαλύτερη προσπάθεια να είμαι δυσάρεστος. Αλλά συμφωνώ με τον Γιώργο ότι έχει κόστος το να κάνεις το καλό, αν συναντάς αντίσταση. Αν υπάρχει αποδοχή από την άλλη πλευρά, υπάρχει και ροή. Το καλό είναι οργανικό και κυλάει απλά, σαν νεράκι. Αν, όμως, υπάρχει αντίσταση, εννοείται ότι δημιουργούνται εμπόδια.

Τι μας βγάζει από τον δρόμο προς την αγάπη; Τι δημιουργεί την αντίσταση;

Ο.Χ.: Ο καπιταλισμός. Είναι σαφές ότι το σύστημα δεν το συμφέρει να οδηγούμαστε προς την αγάπη. Αφήστε που ο καπιταλισμός είναι τόσο εφευρετικός, που την καταπίνει και αυτή. Την εκμεταλλεύεται. Την πραγματική ουσία της αγάπης πρέπει να τη δούμε στα απλά και στα καθημερινά. Σε αυτές τις καθημερινές πράξεις αγάπης που μπορεί να καταλήξουν να είναι πιο πολιτικές από όσο νομίζουμε.

Maestro

Ο.Χ.: ΣΑΚΑΚΙ, TANK TOP ΚΑΙ ΠΑΝΤΕΛΌΝΙ, ΟΛΑ LOUIS VUITTON, LOUIS VUITTON BOUTIQUE. Γ.Μ.: ΚΑΠΕΛΟ, ΣΑΚΑΚΙ, TANK TOP ΚΑΙ ΠΑΝΤΕΛΟΝΙ, ΟΛΑ LOUIS VUITTON, LOUIS VUITTON BOUTIQUE

Πώς είναι η εμπειρία της δεύτερης σεζόν;

Ο.Χ.: Βλέπουμε μια μεγάλη εμβάθυνση στους ήρωες, οι οποίοι έρχονται αντιμέτωποι με μεγαλύτερα σκοτάδια και παρατηρούμε την πάλη τους να ξεφύγουν από αυτά. Ο Χριστόφορος έχει ξεπεράσει τον εαυτό του νομίζω. Έχει φτιάξει για τον κάθε χαρακτήρα έναν τεράστιο κόσμο. Κανένας δεν είναι μονοδιάστατος, κάτι που δεν το έχουμε συνηθίσει στην ελληνική μυθοπλασία. Οι ήρωες έχουν άπειρες πλευρές και αναγνώσεις και αυτό φαίνεται από τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο καθένας. Αναγκαστικά περνούν από όλες τις εκφάνσεις του εαυτού τους. Ελπίζω η πορεία τους προς το φως να είναι και πορεία προς το φως και για τον θεατή.

Γ.Μ.: Η βασική πληροφορία που τους βαραίνει είναι ότι έχει γίνει ένας φόνος, ένα έγκλημα. Πόσο ίδιοι μπορούν να παραμείνουν μετά από αυτό; Έχουν να αντιμετωπίσουν διπλή δυσκολία πια. Μέχρι να έρθει το όποιο φινάλε, θεωρώ ότι θα περάσουν πολύ δύσκολα. Θα δοκιμαστούν ακραία όλοι τους. Ως επαγγελματίες αυτό μάς βρίσκει πιο έτοιμους. Το βλέπω σ’ εμένα, αλλά και στους συνεργάτες μου. Μας βλέπω πιο ώριμους. Έχουμε αλλάξει, πήραμε μαθήματα από αυτή τη δουλειά, πήγαμε παρακάτω.

Το Maestro προβάλλεται κάθε Πέμπτη από το MEGA και είναι διαθέσιμο στο Netflix.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΤΟ PAXOS CLUB RESORT & SPA (PAXOSCLUB.GR), ΓΑΙΟΣ, ΠΑΞΟΙ, ΓΙΑ ΤΗ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΣ: RIA MORT/THIS IS NOT ANOTHER AGENCY

STYLING: ΒΙΒΙΑΝ ΡΟΥΒΕΛΑ

Ακολουθήστε το ELLE στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

Σχετικά θέματα:

MHT