Υπό μορφή λατρευτικού γράμματος, το ντοκιμαντέρ του Ενρίκο Τσερασουόλο σκιαγραφεί, με ύψιστη περιφρόνηση στις εικασίες, το πορτρέτο μιας χώρας, ενός σινεμά και μιας Γυναίκας που σημαδεύει ανεξίτηλα την κινηματογραφική ιστορία.
Πρόκειται για ένα λατρευτικό πορτρέτο μιας απίθανης γυναίκας, η οποία κάτω από αντίξοες συνθήκες και θρυμματίζοντας τα ανδρικών καταβολών γυναικεία πρότυπα, απογείωσε ερμηνευτικά ταινίες σκηνοθετών όπως οι Ροσελίνι, Βισκόντι, Παζολίνι και Λουμέτ, θριαμβεύοντας μέχρι και στα Όσκαρ.
Όπως λέει και ο Μαστρογιάνι κάποια στιγμή, «η Μανιάνι είναι η μεγαλύτερή μας ηθοποιός. Ζητώ συγγνώμη από τις κυρίες μας, αλλά έτσι είναι». Έτσι είναι, ακριβώς. Η ανεξέλεγκτη φλόγα της, η τελειοθηρία, το πάθος της για ρεαλισμό είναι απλά περιγραφές. Η ίδια, στον εντυπωσιακό δισταγμό της να απαντήσει αν είναι καλή ηθοποιός («τι θα πει ηθοποιός, καλλιτέχνις είμαι») περικλείει την αλήθεια: Ένας άνθρωπος χτυπημένος από τις συγκυρίες της ζωής, μια ρηξικέλευθη παρουσία που όρισε, και κατά κάποιον τρόπο γέννησε, την μεταπολεμική Ιταλία, μια συναρπαστική γυναίκα που δεν έμοιασε ποτέ στα ανδρικών καταβολών γυναικεία πρότυπα.
Στην προβολή θα έχετε την ευκαιρία επίσης να παρακολουθήσετε την ταινία «Η Αγάπη» (Love, 1948, 78′) του Ρομπέρτο Ροσελίνι.
Δείτε το τρέιλερ της ταινίας: