Τα νούμερα είναι αποκαλυπτικά: 80% των παιδιών χρησιμοποιούν το διαδίκτυο είτε από το σπίτι, είτε από το σχολείο, είτε από άλλο χώρο. Οι χρήστες του Ίντερνετ αγγίζουν τα 2 δισ., κάθε λεπτό αναρτώνται στο YouTube άπειρα βίντεο, ενώ οι online αναζητήσεις αγγίζουν τα δισεκατομμύρια ημερησίως. Οι αριθμοί είναι μεν εντυπωσιακοί, μαρτυρούν όμως και τις ανησυχητικές διαστάσεις της υπερ-έκθεσης των νέων στην απεριόριστη διαδικτυακή πληροφορία.
Η Google Ελλάδας, σε συνεργασία με διάφορους οργανισμούς (Συνήγορος του Παιδιού, SafeLine, Safeinternet.gr, Μαζί με το Παιδί, Χαμόγελο του Παιδιού και Unicef) ανέλαβε δράση ιδρύοντας το Κέντρο Οικογενειακής Ασφάλειας, το οποίο παρουσιάστηκε στην αντίστοιχη εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε χθες το μεσημέρι στο ξενοδοχείο Hilton.
Στόχος του Κέντρου είναι η ενημέρωση γονέων και παιδιών σχετικά με την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο, αλλά και η προσφορά τεχνολογικών εργαλείων και συμβουλών σχετικά με τον περιορισμό της πρόσβασης των παιδιών σε ιστοσελίδες με περιεχόμενο ακατάλληλο για την ηλικία τους. Έμφαση δίνεται επίσης στην προστασία των νεαρών χρηστών από ηλεκτρονικές απάτες, παρενοχλήσεις και ιούς.
Συγκεκριμένα, η Google έχει ενσωματώσει τα παρακάτω βοηθητικά εργαλεία και στοιχεία ελέγχου στα προϊόντα της:
Την ασφαλή αναζήτηση για τον έλεγχο ιστοτόπων με ακατάλληλο περιεχόμενο και την εξαίρεσή τους από τα αποτελέσματα αναζήτησης.
Τις οδηγίες κοινότητας για το YouTube, που περιγράφουν τον τύπο του περιεχόμενου που επιτρέπεται ή δεν επιτρέπεται στον ιστότοπο.
Το σύστημα αξιολόγησης περιεχομένου, που προσφέρει στο χρήστη την επιλογή κατάλληλων επιπέδων προβολής περιεχομένου και κοινής χρήσης πληροφοριών μέσω εφαρμογών που λαμβάνονται από το Android Market.
Όπως τόνισε και ο Διονύσης Κολοκοτσάς, διευθυντής Εταιρικής Πολιτικής και Επικοινωνίας της Google, «το διαδίκτυο είναι ένα εργαλείο που παρέχει πολλές δυνατότητες στα παιδιά κάθε ηλικίας για δημιουργικές και διαδραστικές δραστηριότητες, αρκεί να συνδυάζεται με γνώση των κανόνων ασφαλούς πλοήγησης». Χάρη σε αυτήν την παγκόσμια πρωτοβουλία της εταιρείας, οι γονείς μπορούν να νιώθουν λίγο πιο ήσυχοι όταν βλέπουν το παιδί τους να περιηγείται στο διαδίκτυο.