Δεκατέσσερα χρόνια μετά τον πρώτο «Γάμο αλά Ελληνικά», της ταινίας που έκανε το παγκόσμιο box office να φωνάξει αναπάντεχα «ώπα!» και έφερε τη Νία Βαρντάλος υποψήφια για Όσκαρ πρωτότυπου σεναρίου, η οικογένεια Πορτοκάλος επιστρέφει για να ξαναχορέψει τον χορό του Ησαΐα.
Αυτή τη φορά η Τούλα (Νία Βαρντάλος) και ο Ίαν (Τζον Κόρμπετ) έχουν μία ανήλικη κόρη που ετοιμάζεται για το κολέγιο, ενώ η αποκάλυψη ενός οικογενειακού μυστικού προκαλεί το νέο και πιο καλτ γάμο της ταινίας, δίνοντας την ευκαιρία να ενωθεί ξανά η μεγάλη, φωνακλάδικη οικογένεια των Ελλήνων ομογενών.
Σαν ένα κιτς σουβενίρ που σκονίζεται στα ράφια μαγαζιού της Πλάκας και δωρίζεται μόνο για χαβαλέ, ο «Γάμος αλά Ελληνικά 2» αποτελεί μία τεμπέλικη προσπάθεια της Βαρντάλος να αναπαράγει τα κλισέ της πρώτης ταινίας. Εκεί που ο πρώτος «Γάμος» λειτουργούσε ως ανεκδοτολογική κωμωδία πολιτισμικών διαφορών, καλοκάγαθη στη σάτιρά της και χοντροκομμένη μέσα στο συνταγογραφούμενο πλάισιο της «ρομαντικής κομεντί», το σίκουελ είναι ένα προκάτ και σχετικά άβολο γλέντι, στο οποίο κανείς δεν διασκεδάζει.
Η ταινία στο σύνολό της μοιάζει με ριμέικ της πρώτης. Ο μικρός εγγονός βρίσκει την ελληνική ρίζα σε όποια λέξη του αναφέρεις, ο παππούς θέλει να αποδείξει πως είναι απόγονος του Μέγα Αλέξανδρου και ψεκάζει τους πάντες με απορυπαντικό για τα τζάμια, οι γείτονες παρακολουθούν την οικογένεια Πορτοκάλος σαν να πρόκειται για εξωγήινους, η ταβέρνα "Dancing Zorba's” παραμένει απαράλλαχτη και η θεία Βούλα συνεχίζει να μην τα πηγαίνει καλά με τη δυτική ιατρική. Ακόμα και στο φινάλε υπάρχει σκηνή με την Τούλα και τον Ίαν που «ξαναπαντρεύονται» (όχι δεν σας αποκαλύψαμε τον γάμο της ταινίας) ως επιτομή μιας ανέμπνευστης και απροσάρμοστης σεναριακής προίκας.
Ναι, αλλά αυτός ο «Γάμος» έχει πλάκα; Ούτε για αστείο…
Η προσχηματική ιδέα του κανούργιου γάμου, η ξαναζεσταμένη ανησυχία για την κόρη που απομακρύνεται από την οικογένεια, η προσβλητική εμμονή σε χαρακτήρες-καρικατούρες, οι κακές ερμηνείες του πρωταγωνιστικού ζεύγους και οι άσκοπες υποπλοκές, ενορχηστρώνουν μία βαρετή και χωρίς χιούμορ παρέλαση ενός freak show που επιλέγει να αδιαφορήσει εντελώς για την κατάσταση στη «μαμά πατρίδα». Τα πράγματα έχουν αλλάξει πολύ αυτά τα δεκατέσσερα χρόνια και ο «Γάμος αλά Ελληνικά» σχολιάζει το ελληνικό αδιέξοδο με μία σκηνή στην υγεία της «δραχμής».
Κοντολογίς. Το προσκλητήριο τους «έπεσε απ’ τα χέρια».