Κατά την ταπεινή μου άποψη, δεν υπάρχει τίποτα πιο ρυθμικό από τον δεκαπεντασύλλαβο. Από μικρή μου θύμιζε τους χτύπους μιας καρδιάς που ξέρει να ζει με πάθος, να μην κομπιάζει μπροστά σε τίποτα. Ο Μποστ, μέγας μαίτρ του είδους και η «Φαύστα» του, αυτή η τόσο κωμική του τραγωδία, ήρθαν φέτος στο θέατρο «Προσκήνιο» να αποδείξουν ότι σε τόσο άτονες και κατατονικές περιόδους όπως η σημερινή, η έξυπνη ομοιοκαταληξία είναι μεγάλη υπόθεση.
Η Μάρθα Φριντζήλα σκηνοθέτησε τη «Φαύστα» με απόλυτη επίγνωση της μουσικότητας που εμπεριέχει ο δεκαπεντασύλλαβος, βρίσκοντας στο πρόσωπο της Ελένης Κοκκίδου την ιδανική ενσάρκωση της κεντρικής ηρωίδας. Ζώντας σε μια τόσο τρελή εποχή, κατά την οποία ο σουρεαλισμός τείνει να γίνει η μέση αλήθεια και ο αναγκαστικός τρόπος ζωής, το έργο αυτό έρχεται να μας ξαναθυμίσει τη χροιά του γέλιου μας, σφάζοντας παράλληλα με το βαμβάκι όσα εξακολουθούν να μας πονάνε.
Απόλυτα δοσμένοι στους ρόλους και στις απαιτητικές προσταγές της δεκαπεντασύλλαβης κωμωδίας, ο Τάσος Γιαννόπουλος ως σύζυγος Γιάννης: ιδανικό αντίβαρο στην τρέλα της θεόμουρλης γυναίκας του και η σκηνή στην οποία χάνει τρεις απολαυστικές φορές την ισορροπία του πάνω σε μια μεγάλη μπάλα πιλάτες, από τις καλύτερες της παράστασης. Ο Κώστας Μπερικόπουλος, ως εσώκλειστη οικιακή βοηθός Μαριάνθη, τόσο όταν μιλάει όσο και όταν απλά περιφέρεται στον χώρο με αυτό το πρόσωπο-σπουδή στα εκφραστικά μέσα ενός ηθοποιού, κλέβει σε πολλά σημεία την παράσταση. Ο Βαγγέλης Χατζηνικολάου ως θαλασσοδαρμένο Ριτσάκι, τόσο αστείος με την τρεμάμενη από τις κακουχίες της αλμύρας φωνή του.
Αλλά και το τρίο της οικογένειας Ιατρού Μενέλαος Χαζαράκης, Γιώργος Γιαννακάκος, Γιώργος Οικονόμου, τόσο στα σημεία που βοηθούν τη δράση κινησιολογικά, ηχητικά και φωνητικά, όσο και στην ξεκαρδιστική τελευταία σκηνή με το λογοπαίγνιο «πούλησε το γιο του/πούλησε το γιο του ο Παναγιώτου», μένουν αξέχαστοι σε δεύτερους ρόλους που γίνονται πρώτοι.
Η μουσική του Βασίλη Μαντζούκη, θαρρείς πώς είναι γεμάτη από σουξέ, που φεύγοντας σου έχουν καρφωθεί στο μυαλό και μουρμουρίζεις ένα από αυτά. Και κάπως έτσι, ο δεκαπεντασύλλαβος που μοιάζει με ήχο καρδιάς μετουσιώνεται σε μια παράσταση με ψυχή. Φεύγεις χαρούμενος και εύχεσαι να ζούσες σε έναν κόσμο με περισσότερη ομοιοκαταληξία.
Ιnfo: Θέατρο Προσκήνιο, Στουρνάρη & Καπνοκοπτηρίου 8. Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη στις 19:30, Πέμπτη και Παρασκευή στις 21:00, Σάββατο στις 18:00 (Λαϊκή Απογευματινή) και στις 21:00, Κυριακή στις 18:00 και στις 21:00. Κρατήσεις: τηλ. 210 8256 838.