Μένοντας πιστή στην αισθητική που χαρακτηρίζει κάθε της συλλογή σχεδίασε τα κοστούμια της παράστασης The Thread “ντύνοντας” με τις δημιουργίες της τις κινήσεις των χορευτών. Το ELLE συνάντησε την επιτυχημένη designer και έμαθε τα πάντα για το δημιουργικό της ταξίδι, την πηγή της έμπνευσής της και την περηφάνια που την κατακλύζει για την συνεργασία η οποία φέρνει την πολιτιστική μας κληρονομιά στο σήμερα μέσω του χορού. Η παράσταση σε μουσική Βαγγέλη Παπαθανασίου και χορογραφία Russell Malliphant θα ανέβει στην Επίδαυρο στις 24 Αυγούστου και αναμένεται να καθηλώσει τους πάντες.
Τι ήταν αυτό που σας έκανε να δεχθείτε την συνεργασία με το The Thread;
Όταν συναντήθηκα με την εταιρεία παραγωγής ΛΑΒΡΥΣ η ομάδα είχε ήδη επιλεχθεί. Ήταν τιμή μου που συμπεριλήφθηκε η δουλειά μου στο πρότζεκτ του Βαγγέλη, του Russel και του Michael. Πίστεψα, επίσης, στο όραμα της Γεωργίας Ηλιοπούλου και την επιθυμία της να δημιουργήσει μια παράσταση εμπνευσμένη από την Ελλάδα η οποία φέρνει την πολιτιστική μας κληρονομιά στο σήμερα. Αισθάνομαι περήφανη που έχω πάρει μέρος σε αυτή την προσπάθεια.
Πόσο διαφέρει η δημιουργία ενός κοστουμιού για χορευτική παράσταση με την δημιουργία ενός runway look;
Τα κοστούμια για μια παράσταση χορού οφείλουν να είναι ελαφριά και να συνοδεύουν τις κινήσεις του σώματος . Είναι πολύ διαφορετική η διαδικασία γιατί είναι δική μου ευθύνη να στηρίξω τους χορευτές και την κίνησή τους. Επίσης, σχεδίασα σαν να αντιδρώ στα ερεθίσματα της χορογραφίας και της μουσικής, οπότε πρόκειται για μια συλλογική προσπάθεια.
Πώς ξεκινήσατε την διαδικασία σχεδιασμού και δημιουργίας των κοστουμιών;
Αρχικά συναντήθηκα με τους συντελεστές της παράστασης και έκανα την δική μου έρευνα για τους ελληνικούς χορούς. Στην συνέχεια ο Russel εντόπισε στοιχεία από περασμένες κολεξιόν μου που τον ενδιέφεραν. Αργότερα επισκεφθήκαμε τον Βαγγέλη στο Παρίσι για να μοιραστούμε τις ιδέες μας και να αποφασίσουμε ως προς την κατεύθυνση που θα ακολουθήσουμε. Έπειτα ξεκίνησα να σχεδιάζω και να δημιουργώ toiles τα οποία θα επεξεργαζόμασταν στις πρόβες. Δουλέψαμε ξεχωριστά για ένα χρονικό διάστημα και κάναμε τις απαραίτητες αλλαγές στα κοστούμια όταν ξεκίνησαν οι πρόβες. Ήταν μια πολύ φυσική διαδικασία.
Μείνατε πιστή στην αισθητική των γεωμετρικών print και των tromple l’oeil μοτίβων σας, τι πιστεύετε ότι χαρίζει αυτό επί σκηνής;
Στον Russell άρεσε πολύ η συλλογή που είχα δημιουργήσει αντλώντας έμπνευση από την Κνωσσό και έτσι χρησιμοποιήσαμε κάποια από αυτά τα στοιχεία γιατί, εκτός των άλλων, ταίριαζε και με το όνομα της παράστασης The Thread (Το Νήμα). Δουλέψαμε με πλισέ κομμάτια και τα προσθέσαμε στα σχέδια ώστε να δώσουμε έμφαση στις κινήσεις των χορευτών. Η χρωματική παλέτα ήταν αυστηρή και συνδεδεμένη με την παράδοση των ελληνικών χορών.
Έχετε πολλές συνεργασίες στο ενεργητικό σας αλλά αυτή σίγουρα ξεχωρίζει αφού οι δημιουργίες σας αποκτούν άλλη διάσταση επί σκηνής. Πώς αισθανθήκατε βλέποντας τες πρώτη φορά στην παράσταση;
Είμαι πολύ συγκινημένη και περήφανη που ήμουν μέλος αυτής της καταπληκτικής ομάδας. Ένιωσα να ανατριχιάζει όλο μου το σώμα όταν η μουσική και η ενέργεια των χορευτών βρίσκονταν σε πλήρη αρμονία. Είναι μια πολύ ιδιαίτερη παράσταση και νιώθω ότι έχει την δυνατότητα να εμπνεύσει το κοινό, είτε είναι Έλληνες, είτε όχι.
Πώς αισθάνεστε που η παράσταση θα ταξιδέψει στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου; Νιώθετε ότι είναι σαν να επιστρέφει στις ρίζες της;
Είναι πολύ σημαντικό για εμένα και θα είναι η πρώτη φορά που επισκέπτομαι την Επίδαυρο. Πιστεύω ότι το σκηνικό θα εντείνει την συναισθηματική φόρτιση της παράστασης και θα επιτρέψει στον θεατή να νιώσει ακόμα πιο δυνατά την ενέργεια των χορευτών. Είναι τιμή μου που η δουλειά μου είναι κομμάτι μιας παράστασης που επιλέχθηκε για την Επίδαυρο.
info: http://thethread.eu/