Χρονικογράφος απρόβλεπτων, πομπώδων χαρακτήρων, αποτυπωμένων μεγαλοπρεπώς στις ταινίες του «Αγκίρε, η μάστιγα του θεού» (1972) και «Ο τυχοδιώκτης του Αμαζονίου» (1982) με τον Κλάους Κίνσκι, ο Βέρνερ Χέρτζογκ επιστρέφει στη μυθοπλασία μετά από μια σειρά ντοκιμαντέρ, επιχειρώντας να αποτυπώσει το μεγαλείο του ανεξάρτητου πνεύματος όχι ενός άντρα αλλά μιας γυναίκας, της Γερτρούδης Μπελ, σε μια βιογραφία από τη δική του πένα με πρωταγωνίστρια τη Νικόλ Κίντμαν.
Οι επικίνδυνες περιπλανήσεις στην έρημο, οι έρωτες και η ποιητική φλέβα της Βρετανίδας ιστορικού, αρχαιολόγου, συγγραφέως και μετέπειτα διπλωμάτισσας της Βρετανικής κυβέρνησης που άφησε τα πλούτη της στην Αγγλία για την περιπέτεια της Μέσης Ανατολής, μελέτησε σε βάθος τους συσχετισμούς των φυλών των βεδουίνων και χαρτογράφησε την περιοχή στις αρχές του 20ου αιώνα, μετατρέπονται εδώ σε ένα μεγαλόπνοο καρτ ποστάλ δράμα το οποίο κουβαλά την αύρα του ντεμοντέ παραδομένο συχνά στις επιταγές ενός κλισέ ρομάντζο το οποίο – άγνωστο γιατί -έχει τον κύριο λόγο. Προσεγγίζοντας την αγιογραφία, εντυπώνεται στο νου για τα υπέροχα τοπία και την αγέρωχη Κίντμαν που στέκεται στο ύψος της φήμης της υποδυόμενη μια πολύ νεότερή της γυναίκα απέναντι στους αμήχανους Τζέιμς Φράνκο και Ρόμπερτ Πάτινσον.