Ο Τζον Κάλαχαν (Χοακίν Φίνιξ) είναι αλκοολικός και αυτό είναι κάτι που δεν θέλει να το αλλάξει. Ακόμα και μετά από το τροχαίο ατύχημα που τον αφήνει παράλυτο. Με την υποστήριξη της φίλης του Ανού (Ρούνεϊ Μάρα) και ενός χαρισματικού εμψυχωτή (Τζόνα Χιλ), ξεκινά απρόθυμα συνεδρίες Αλκοολικών Ανώνυμων και ανακαλύπτει πως έχει ταλέντο για νέα σχέδια στη ζωή. Κυριολεκτικά.
Μία από τις πλέον αναμενόμενες πρεμιέρες του Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου, η νέα ταινία του Γκας Βαν Σαντ «Don’t Worry, He Won’t Get Far On Foot» (Μην Ανησυχείς, Δεν θα Πάει Μακριά με τα Πόδια), σηματοδοτεί την καλοδεχούμενη επιστροφή του σκηνοθέτη μετά τις πειραματικές ατασθαλίες και τις απογοητευτικές καταθέσεις των «Restless», «Η Γη της Επαγγελίας» και (κυρίως) «Μια Θάλασσα από Δέντρα». Το κινηματογραφικό του reunion με τον Χοακίν Φίνιξ 23 χρόνια μετά το «Έτοιμη για Όλα» (1995) βασίζεται στη ζωή του γνωστού εικονογράφου Τζον Κάλαχαν και επαναφέρει τον Γκας Βαν Σαντ σε σωστό κινηματογραφικό μονοπάτι, μετά τις παρεκκλίσεις.
Ο Χοακίν Φίνιξ άγει συναισθηματικά τους τροχούς της ταινίας.
Με ένα δημιουργικό μοντάζ που συνδέει τα επιμέρους μιας κομματιασμένης ζωής, ο Βαν Σαντ σε πλήρη καλλιτεχνική διαύγεια, δίνει ανθρώπινο τόνο σε μία αληθινή ιστορία που ακολουθεί μεν συμβατική γραφή, όπως τα «Ξεχωριστός Γουίλ Χάντινγκ», «Milk», αλλά αποπνέει αβίαστα ανθρωπιά, χιούμορ και ελπίδα. Το «Μην Ανησυχείς…» αφηγείται την ιστορία ενός ανθρώπου που είδε τη ζωή του να αλλάζει μετά από ένα σχεδόν μοιραίο αυτοκινητιστικό δυστύχημα. Καθηλωμένος σε αναπηρικό αμαξίδιο, ο Κάλαχαν (Φίνιξ) αποφασίζει να χαράξει νέα διαδρομή και ο Βαν Σαντ τον ακολουθεί σε ένα εξομολογητικό μονοπάτι ικανό να επαναπροσδιορίσει μία ζωή που θεωρείται χαμένη.
Ο Χοακίν Φίνιξ άγει συναισθηματικά τους τροχούς της ταινίας. Ικανός να υποδυθεί οποιονδήποτε χαρακτήρα, ο Φίνιξ που βραβεύτηκε στο προηγούμενο Φεστιβάλ Καννών για το «Δεν Ήσουν Ποτέ Εδώ» της Λιν Ράμσεϊ ενσαρκώνει την απελπισία, το θάρρος, την παραίτηση, την αγωνία, το κουράγιο του Κάλαχαν παραδίδοντας μία εξαιρετική ερμηνεία. Προσεγμένη στη λεπτομέρεια της κινησιολογίας και της άρθρωσης, αποτυπώνει το ταξίδι από το πικρό παρόν στο ανταποδοτικό μέλλον του Κάλαχαν, με μία αλήθεια που ο φακός καταγράφει αβίαστα.
Το «Μην Ανησυχείς, δε θα Φτάσει Μακριά με τα Πόδια» βρίσκει μέσα από τα αθυρόστομα σκίτσα του Κάλαχαν, τον δημιουργικό διάλογο που ορίζει την τραγελαφική ποιότητα της ζωής. Υπάρχουν στιγμές που τα σχέδιά του σχολιάζουν τα καρέ της ταινίας και, σαν ένα μεγάλο παζλ, το «Don’t Worry» μετουσιώνεται σε ένα κινούμενο graphic novel για έναν άνθρωπο που αφέθηκε ελεύθερος, όταν έμεινε ακίνητος. Μπορεί μερικοί να θεωρήσουν την ταινία ακαδημαϊκή, αλλά (θεμιτός) στόχος του Βαν Σαντ ήταν να ισορροπήσει το δράμα και την κωμωδία μέσα από τη διακριτική, λιτή σκηνοθετική του ευχέρεια. Και το κατάφερε.