Ακόµη πονάει το σώµα µου από τα χτυπήµατα όταν θυµάµαι τις σκηνές βίας», λέει ο Ντάνιελ Κρεγκ για τη νέα ταινία του Το Κορίτσι µε το Τατουάζ (12/01/2012). Όταν είδε τα πρώτα πλάνα από την αµερικανική κινηµατογραφική µεταφορά του οµώνυµου best seller του Σουηδού συγγραφέα Στιγκ Λάρσον είπε στο σκηνοθέτη Ντέιβιντ Φίντσερ: «Είσαι σοβαρός;».
Το βιβλίο και η σουηδική ταινία είχαν πολλές σκληρές σκηνές βίας και σεξ, οι οποίες διατηρήθηκαν και σε αυτή την παραγωγή. Στο φιλµ, ο Αµερικανός ηθοποιός υποδύεται ένα µαχητικό δηµοσιογράφο, τον Μίκαελ Μπλούµκβιστ, ο οποίος διερευνά την υπόθεση εξαφάνισης ενός κοριτσιού. Όσο όµως προχωρούν οι έρευνες, τα πράγµατα αγριεύουν.
Εκτός από Το Κορίτσι µε το Τατουάζ, ο Ντάνιελ Κρεγκ φέτος πρωταγωνιστεί σε δύο ακόµα ταινίες: Στη φιλόδοξη animated εκδοχή του Τεν Τεν από τον Στίβεν Σπίλµπεργκ (που προβάλλεται ήδη στους κινηµατογράφους) και στο θρίλερ Σπίτι των Ονείρων (24/11). Στα γυρίσµατα της δεύτερης, µάλιστα, ο σέξυ σταρ ερωτεύτηκε τη συµπρωταγωνίστριά του Ρέιτσελ Βάις, µε την οποία παντρεύτηκε κρυφά µέσα στο καλοκαίρι.
Η κληρονοµιά του 007
Πρόσφατα ανακοινώθηκε ότι ο Βρετανός ηθοποιός, που πλέον θεωρείται «υπερδύναµη» στο Χόλιγουντ, επιστρέφει ξανά στον τόπο του… εγκλήµατος: θα υποδυθεί τον Τζέιµς Μποντ για τρίτη φορά. Η ταινία αναµένεται στις αίθουσες τον Οκτώβριο του 2012, σε σκηνοθεσία και πάλι του Σαµ Μέντες. Καµία λεπτοµέρεια για την πλοκή της δεν διέρρευσε και το µόνο που αρκέστηκε να πει ο Κρεγκ, στη συνέντευξη Τύπου, ήταν: «Να περιµένετε πολλή δράση».
Ο Κρεγκ ξέρει ότι πολλά από αυτά που ζει σήµερα τα χρωστάει στο θρυλικό πράκτορα. Δεν ξεχνά την εποχή που γυρνούσε σε διάφορα κάστινγκ, αναζητώντας τη µεγάλη ευκαιρία. «Ο Μποντ είναι ο ήρωας της ζωής µου. Με έβγαλε από την αφάνεια σε µία µόνο νύχτα. Αν δεν υπήρχε αυτός, τα πράγµατα στη ζωή µου θα ήταν πολύ διαφορετικά». Πόσο, όµως, τον έχει επηρεάσει η διασηµότητα; «Έχει αλλάξει ο τρόπος που βλέπω πια τη ζωή. Ανακάλυψα άλλες πτυχές της προσωπικότητάς µου, που µέχρι πρόσφατα µου ήταν άγνωστες».
Η ήρεμη δύναμη του Χόλιγουντ
«Μη µε βλέπετε έτσι, είµαι ντροπαλός», δηλώνει, και εξηγεί ότι ποτέ δεν απόλαυσε τους προβολείς που έπεσαν πάνω του ξαφνικά. «Θεωρώ τραυµατική εµπειρία το να ποζάρεις πάνω στο κόκκινο χαλί. Από τα φλας προτιµώ τους µώλωπες και τα διαστρέµµατα, που είναι µέσα στη δουλειά». Το ίδιο ακριβώς απεχθάνεται και τους δηµοσιογράφους, που τον πιέζουν να µιλήσει για την προσωπική του ζωή. «Φυσικά γνωρίζω ότι είναι κι αυτό ένα πολύ σηµαντικό κοµµάτι στα επαγγελµατικά µου. Προσπαθώ, όµως, να κρατώ το ενδιαφέρον των µίντια αποκλειστικά και µόνο σε αυτά. Δεν βλέπω το λόγο να συζητώ δηµοσίως για το τι κάνω στο σπίτι µου».
Πράγµατι, ύστερα από τόσους µήνες που είναι παντρεµένος µε τη Ρέιτσελ Βάις, δεν έχει αναφέρει το όνοµά της σε συνεντεύξεις ούτε µία φορά. Ενώ, επίσης, λίγοι γνωρίζουν ότι έχει µία κόρη από τον πρώτο του γάµο µε τη Σκοτσέζα ηθοποιό Φιόνα Λούντον. «Όσο ακόµη βρίσκω τρόπους να σας αποσπώ την προσοχή µιλώντας για ταινίες και πρότζεκτ, είµαι ΟΚ. Μετά βλέπουµε», λέει χαριτολογώντας.
Η επανάσταση στα χρόνια των social media
Η πολιτική κατάσταση διεθνώς τον προβληµατίζει. Παρακολουθεί την επικαιρότητα, διαβάζει εφηµερίδες, blogs και ψάχνει για επιχειρήµατα σε ό,τι συµβαίνει γύρω του. «Δεν µου αρέσει να µε χειραγωγούν. Ούτε να µου λένε τι να κάνω, τι να πιστεύω ή τι να αγοράσω». Παρ’ όλα αυτά, δεν θέλει να «φωνάζει» δηµόσια τις κοινωνικές απόψεις του, αλλά θεωρεί τυχερό τον εαυτό του που ανεξαρτητοποιήθηκε από τα 16 του χρόνια και βγήκε στους δρόµους του Λονδίνου. Ωστόσο, παραµένει αισιόδοξος για την κινητοποίηση των νέων σε κάθε γωνιά του κόσµου. «Όσα συνέβησαν στη Βόρεια Αφρική αποδεικνύουν ότι υπάρχει συλλογική συνείδηση. Σε αυτήν πιστεύω ότι πρέπει να ποντάρουµε για να αλλάξει ο κόσµος. Ευτυχώς οι περισσότεροι άνθρωποι χρησιµοποιούν τα κοινωνικά δίκτυα όχι για να σκοτώνουν το χρόνο τους αλλά για να οργανωθούν. Για να επαναστατήσουν εναντίον του καταναλωτισµού, της πολιτικής απάθειας και της αδιαφορίας». Ανησυχεί και για το µέλλον του πλανήτη. «Οι φτωχοί αυξάνονται συνεχώς. Ο αριθµός τους δεν είναι ακόµα εµφανής, γιατί µπλέκονται στη µεσαία τάξη που και αυτή µε τη σειρά της φτωχαίνει. Την ίδια στιγµή, η άρχουσα τάξη συνεχίζει να πλουτίζει µε ταχύτητα. Και το χάσµα µεγαλώνει επικίνδυνα», δηλώνει, αποδεικνύοντας ότι πίσω από το λαµπερό κοστούµι και τους τέλειους κοιλιακούς του κρύβεται ένας βαθιά πολιτικοποιηµένος άντρας που δεν µένει µόνο στην επιφάνεια των πραγµάτων.