Ο διάσημος Αργεντίνος συγγραφέας Ντανιέλ Μαντοβάνι, άρτι βραβευθείς με το Νόμπελ Λογοτεχνίας, απορρίπτει διάφορες προσκλήσεις για εκδηλώσεις και σεμινάρια, όμως εκείνη από το γενέθλιο χωριό του, απ’ όπου έφυγε πριν 40 χρόνια χωρίς ποτέ να ξαναγυρίσει, του κινεί την περιέργεια. Δέχεται λοιπόν να επιστρέψει στο Σάλας, όπου παράγοντες και κάτοικοι τον υποδέχονται με τιμές και πανηγύρια. Μέχρι που του ζητείται να γίνει κριτής σε έναν διαγωνισμό τοπικών ζωγράφων, και συναντά έναν παλιό του φίλο, τώρα παντρεμένο με την πρώτη του αγάπη.
Φυσικά, όσο «επιφανής» κι αν έγινες, η ποιητική άδεια δε σε απαλλάσσει από τις ευθύνες σου ως καλλιτέχνη, πόσο μάλλον όταν το καλλιτεχνικό σου έργο βασίζεται σε αυθεντικά βιώματα και υπαρκτά πρόσωπα. Ο Μαντοβάνι, που έχει από χρόνια επαναπαυθεί στη φήμη του, θα διαπιστώσει πικρά πως η συγκατάβαση και ο διακριτικός σνομπισμός δεν «περνάνε» στο χωριό που ηθογράφησε στα βιβλία του. ‘
Ισα-ίσα που τιμωρούνται διπλά, λένε οι συνδημιουργοί Μαριάνο Κον και Γκαστόν Ντιπρά, σε μια σάτιρα του επαρχιωτισμού που εισχωρεί με ζηλευτή ρευστότητα στο τερέν της μαύρης κωμωδίας, πριν βρεθεί να φλερτάρει με εκείνο ενός θρίλερ αγωνίας τύπου «Αδέσποτα σκυλιά». Όσο για τις λεπτεπίλεπτες ερμηνευτικές αποχρώσεις του βραβευμένου στη Βενετία πρωταγωνιστή Όσκαρ Μαρτίνεζ, ό, τι και να πούμε θα’ ναι λίγο.