Όλα Απ’ Την Αρχή

Έπειτα από το θάνατο της αγαπημένης συζύγου και μητέρας, πατέρας (Σίμονς) και γιος (Γουίγκινς) μετακομίζουν προσβλέποντας μια νέα αρχή. Δίχως να φτάνει το επίπεδο του «Perks of Being a Wallflower» ή του «Beginners», το «Όλα Απ’ Την Αρχή» διαχειρίζεται αξιοπρεπώς το ζήτημα της μοναξιάς, το βάρος της απώλειας και την κινητήριο δύναμη του έρωτα, εκμεταλλευόμενο στο μέγιστο βαθμό την ερμηνευτική υπερεπάρκεια των Τζ. Κ. Σίμονς και Ζουλί Ντελπί.

Elle 29 Νοε. 17
Όλα Απ’ Την Αρχή

Συντετριμμένοι ακόμα μετά τον θάνατο της συζύγου του, ο Μπιλ Πόντερ (Τζ. Κ. Σίμονς) και ο 17χρονος γιος του Γουές (Τζος Γουίγκινς) αποφασίζουν να αλλάξουν περιβάλλον. Ο Μπιλ βρίσκει δουλειά ως καθηγητής σε ένα καλό ιδιωτικό σχολείο, στο οποίο γράφει και τον Γουές. Εκεί, ο πρώτος θα γνωρίσει την Καρίν (Ζουλί Ντελπί) που διδάσκει Γαλλικά και ο δεύτερος την τελειόφοιτη Λέισι (Οντέγια Ρας), δύο γυναίκες που μπορεί να βοηθήσουν να γυρίσουν σελίδα.

Το «Όλα Απ’ Την Αρχή» καταπιάνεται με τη μοναξιά, το βάρος της απώλειας, το ζητούμενο του να πας παρακάτω καθώς επίσης την πρόκληση να σταθεί κανείς αντάξιος του έρωτα, είτε πρόκειται για έναν μεσήλικα χήρο είτε για έναν έφηβο ο οποίος καλείται να διαχειριστεί τα αισθήματά του για μια συνομήλικη που μοιάζει έξω απ’ τα κυβικά του. Και η αλήθεια είναι πως η ταινία τα καταφέρνει αρκετά καλά ως προς τα πού στοχεύει, παρότι σε καμία περίπτωση δεν αποφεύγει τα κλισέ (λ.χ. η ιπποτική υπεράσπιση της Λέισι, όταν ο Γουές ορθώνει ανάστημα στο ωραίο κωλόπαιδο του σχολείου).

Το έξυπνο εύρημα με το κάθισμα του συνοδηγού που η Λέισι χαρίζει στον Γουές συνοψίζει ιδανικά το πνεύμα του φιλμ.

Παρά τις όποιες εκπτώσεις, το φιλμ του Κερτ Βέλκερ κατανέμει ισομερώς την προσοχή μας στην αισθηματική διαδρομή τόσο των εφήβων (Γουίγκινς-Ρας) όσο και των ενήλικων χαρακτήρων (Σίμονς-Ντελπί), χτίζει ένα ενδιαφέρον δίπολο πατέρα και γιου πάνω στα συντρίμμια μιας οδυνηρής απώλειας και εν μέσω της μάχης του πρώτου με την κατάθλιψη, ενώ διαθέτει ερμηνείες παραπάνω από επαρκείς για τα μέτρα του εγχειρήματος (είναι εντυπωσιακό το πόσο εύκολο γίνεται για τους Σίμονς και Ντελπί να ανταποκριθούν στους ρόλους τους). Επιπλέον, θα ήταν παράλειψη να μην αναφέρουμε τη σκηνή με το κάθισμα του συνοδηγού που η Λέισι χαρίζει στον Γουές, ένα εύρημα που, παρεμπιπτόντως, αξίζει να τονίσουμε πως συνοψίζει ιδανικά το πνεύμα του φιλμ.

Απ’ την άλλη βέβαια, τη συγκεκριμένη ντραμεντί δεν την διακρίνει εκείνη η ενήλικη, αφοπλιστικά βαθιά χαρμολύπη που έβγαζε κάθε πλάνο στο «Beginners», ούτε διαθέτει την ίδια φρεσκάδα και αμεσότητα με το «Perks of Being a Wallflower» – παρότι μια κάποια φυσιογνωμική ομοιότητα μεταξύ του Γουίγκινς και του κεντρικού πρωταγωνιστή του «Perks» υπάρχει. Ωστόσο, παρά την αδυναμία του να μας εκπλήξει – πέραν ίσως από τη διαπίστωση πως το ηλεκτροσόκ παραμένει δυστυχώς μια ενεργή θεραπευτική πρακτική – το «Όλα Απ’ Την Αρχή» είναι αυτό που πολύ απλά λέμε τίμιο φιλμ. Σίγουρα όχι κάτι το καινοφανές, αλλά σε κάθε περίπτωση αξιοπρεπές.

Ακολουθήστε το ELLE στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

Σχετικά θέματα:

MHT