Ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο είδε την «Επιστροφή» να τον ανεβάζει στο πόντιουμ και να του χαρίζει το Όσκαρ Α' Αντρικού ρόλου. Γι' αυτό το γεγονός θα μείνει στη μνήμη των περισσότερων η 88η τελετή των Όσκαρ, που έμεινε στη σκιά του αμφιλεγόμενου ζητήματος των «ολόλευκων» υποψηφίων και δεν τόλμησε τις μεγάλες ανατροπές.
Η στιγμή του Λεονάρντο Ντι Κάπριο
Αν και η αρχή της βραδιάς έδινε προβάδισμα στο ντελιριακό «Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής», το οποίο και συγκέντρωσε τα περισσότερα βραβεία (έξι στον αριθμό – Κοστουμια, Καλλιτεχνική Διεύθυνση, Μακιγιάζ & Κομμώσεις, Μοντάζ, Μοντάζ Ηχητικών Εφέ, Ήχου), τελικά το «Spotlight: Όλα στο Φως» έγινε η χρυσή ταινία για το 2015, αφήνοντας στην «Επιστροφή» τρία Όσκαρ σε βασικές κατηγορίες (Σκηνοθεσία, Α’ Αντρικός ρόλος, Διεύθυνση Φωτογραφίας).
To «Spotlight: Όλα στο Φως» ανέκοψε τη φόρα της «Επιστροφής» και κέρδισε το μεγάλο βραβείο της Καλύτερης Ταινίας και Πρωτότυπου Σεναρίου, επιβεβαιώνοντας όσους λένε πως ο μεγάλος νικητής χρειάζεται ως δεκανίκι μία υποψηφιότητα σεναρίου. Να θυμίσουμε πως η «Επιστροφή» δεν ήταν υποψήφια για Όσκαρ Διασκευασμένου Σεναρίου, βραβείο που κέρδισε τελικά η αντικαπιταλιστική σάτιρα «Το Μεγάλο Σορτάρισμα».
Φρέσκος μετά τον περσινό οσκαρικό θρίαμβο του «Birdman», ο Αλεχάντρο Γκ.Ινιάριτου ξανανέβηκε τα κακοτράχαλα(!) βουνά των κινηματογραφικών βραβεύσεων με στόχο την κορυφή και η Ακαδημία του επιφύλαξε άλλο ένα Όσκαρ Σκηνοθεσίας. Ο Ινιάριτου έγινε ο τρίτος σκηνοθέτης στην ιστορία του θεσμού που κερδίζει το Όσκαρ σε δυο συνεχόμενες χρονιές μετά τους Τζον Φορντ και Τζόζεφ Μάνκιεβιτς.
Ο ποιητής της εικόνας, ο Διευθυντής Φωτογραφίας Εμανουέλ Λουμπέσκι πραγματοποίησε ένα απίθανο ρεκόρ κερδίζοντας για τρίτη συνεχόμενη χρονιά το Όσκαρ Φωτογραφίας μετά τα «Gravity» και «Birdman».
Κέιτ Γουίνσλετ και Ριζ Γουίδερσπουν
Tο θεοπάλαβο, σαρωτικό «Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής» είδε έξι από τις 10 υποψηφιότητές του να γίνονται χρυσές και η ομάδα του Τζορτζ Μίλερ να φεύγει βραβευμένη, χωρίς όμως τον ενορχηστρωτή της που σανίδωσε την κινηματογραφική έμπνευση και πάτησε γκάζι σε κάθε κάρε.
Ο Σιλβέστερ Σταλόνε έχασε την ευκαιρία για ένα συγκινητικό comeback, και η Ακαδημία έκανε την έκπληξη στην κατηγορία του Β' Αντρικού ρόλου βραβεύοντας τον άξιο Μαρκ Ράιλανς της «Γέφυρας των Κατασκόπων» αντ' αυτού. Στις γυναικείες ερμηνείες τα φαβορί Μπρι Λάρσον («Το Δωμάτιο») και Αλίσια Βικάντερ («Το Κορίτσι από τη Δανία») επιβεβαιώθηκαν. Το 2015 ήταν άλλωστε η χρονιά τους.
Ο Ενιο Μορικόνε
Το μεγάλο κεφάλαιο της κινηματογραφικής μουσικής Ενιο Μορικόνε κέρδισε επιτέλους Όσκαρ Μουσικής για τους «Μισητούς 8» του Κουέντιν Ταραντίνο, ενώ η φόρα των ταινιών Τζέιμς Μποντ, έδωσε το Όσκαρ Τραγουδιού στο χλιαρό «Writing's On The Wall».
Ελληνικού ενδιαφέροντος ήταν η νίκη στην κατηγορία Καλύτερης Ταινίας Μικρού Μήκους στο «Stutterer», με Διεύθυνση Φωτογραφίας του Έλληνα Μάικλ Παλαιοδήμος!
Η τελετή ξεκίνησε με ένα εντυπωσιακό μοντάζ των φετινών ταινιών και τον παρουσιαστή Κρις Ροκ να δηλώνει «Καλωσήρθατε στα Όσκαρ, γνωστά κι ως τα βραβεία των λευκών». Το κοινό μπήκε κατευθείαν στο νόημα, και στον εναρκτήριο μονόλογό του που ήταν όσο δηκτικός χρειαζόταν έκανε εντύπωση με το σχόλιο «Είναι τα 88α Βραβεία της Ακαδημίας που σημαίνει ότι δεν είναι η πρώτη φορά που απουσιάζουν οι μαύροι υποψήφιοι – έχει συμβεί τουλάχιστον άλλες 71 φορές…Είμαι σίγουρος ότι δεν υπήρχαν μαύροι υποψήφιοι κάποια από αυτά τα χρόνια. Για παράδειγμα το ’62 ή το ’63. Και οι μαύροι δεν διαμαρτυρήθηκαν. Γιατί; Επειδή είχαμε πραγματικούς λόγους να διαμαρτυρηθούμε εκείνη την εποχή. Είχαμε αληθινά πράγματα να διαμαρτυρηθούμε. Ήμασταν πολύ απασχολημένοι με το να μας βιάζουν και να μας λιντσάρουν ώστε να μας ενδιαφέρει ποιος κέρδισε το βραβείο καλύτερης φωτογραφίας».
Ο Ροκ σχολίασε πως δεν σκέφτηκε στιγμή να παραιτηθεί από την παρουσίαση και ζήτησε ίσες ευκαιρίες, μεταφέροντας το αμφιλεγόμενο ζήτημα των «ολόλευκων» Όσκαρ σε πραγματική βάση. Από τον οίκτο στην αλήθεια.
Δυστυχώς στη συνέχεια το άβολο βίντεο «Black History Month Issue», το αναμενόμενο μοντάζ με μαύρους ηθοποιούς που «έμπαιναν» σε φετινές ταινίες, καθώς και το βίντεο-ψηφοφορία που είχε ξανακάνει το 2005, φανέρωσαν έναν παρουσιαστή που εξάντλησε γρήγορα τις ανακυκλωμένες ιδέες και το ρυθμό του σόου.
Οι δημιουργοί του βραβευμένου με Όσκαρ «Writing's on the Wall» Σαμ Σμιθ και Τζίμι Νέιπς
Χειρότερη στιγμή της βραδιάς, όταν ο Κρις Ροκ κάλεσε τις κόρες του και άλλους προσκόπους να πουλήσουν μπισκότα στους stars που κερδίζουν εκατομμύρια, ανακοινώνοντας αργότερα (μπροστά σε μία κουρτίνα Swarovski) πως το συνολικό ποσό ξεπέρασε τα 65.000 δολάρια. Ένα άστοχο σχόλιο για τα αγνά κίνητρα της φιλανθρωπίας τον καιρό της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης.
Αναφορικά με τους ευχαριστήριους λόγους της απονομής, ενδιαφέρον προκάλεσε η παρουσία του Αντιπροέδρου των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν που μίλησε ενάντια στις διακρίσεις, την κακοποίηση και το bullying προλογίζοντας τη Lady Gaga, η οποία τραγούδησε με αέρα νικήτριας αν και τελικά δεν κέρδισε.
Το κοινό σηκώθηκε όρθιο για τις νίκες των Ένιο Μορικόνε και Λεονάρντο Ντι Κάπριο. Ο Ντι Κάπριο εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία και ευχαρίστησε πέρα από τον Ινιάριτου και τον Τομ Χάρντι, τον Μάρτιν Σκορσέζε, τον άνθρωπο που πιστοποίησε την ερμηνευτική του γκάμα και παράλληλα έκανε λόγο για την οικολογική καταστροφή που συντελείται. «Μην παίρνετε τον πλανήτη δεδομένο. Ούτε εγώ θεωρούσα αυτή τη βραδιά δεδομένη», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Συγκεντρωτικά οι νικητές της 88η Τελετής:
Spotlight: Όλα στο Φως – 2 (Ταινία, Πρωτότυπο Σενάριο)
Επιστροφή – 3 (Σκηνοθεσία, Α’ Αντρικός ρόλος, Διεύθυνση Φωτογραφίας)
Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής – 6 (Κοστουμια, Καλλιτεχνική Διεύθυνση, Μακιγιάζ & Κομμώσεις, Μοντάζ, Μοντάζ Ηχητικών Εφέ, Ήχου)
Λεονάρντο Ντι Κάπριο («Η Επιστροφή») – Α’ Αντρικός ρόλος
Μπρι Λάρσον («Το Δωμάτιο») – Α’ Γυναικείος ρόλος
Αλίσια Βικάντερ («Το Κορίτσι από τη Δανία») – Β’ Γυναικείος ρόλος
Μαρκ Ράιλανς («Η Γέφυρα των Κατασκόπων») – Β’ Αντρικός ρόλος
Το Μεγάλο Σορτάρισμα – 1 (Διασκευασμένο Σενάριο)
Τα Μυαλά που Κουβαλάς – 1 (Ταινία Κινουμένων Σχεδίων)
Οι Μισητοί 8 – 1 (Μουσική)
“Writing's On The Wall” «Spectre» – (Tραγούδι)
Amy: Το Κορίτσι πίσω από το Όνομα – 1 (Καλύτερο Ντοκιμαντέρ)
Ο Γιος του Σαούλ – 1 (Καλύτερη Ξενόγλωσση Ταινία)
Από Μηχανής – 1 (Οπτικά Εφέ)
Διαβάστε ακόμη:
Όσκαρ 2016: Ο χρυσός Λίο, η νίκη του «Spotlight» και τα Όσκαρ στον «Mad Max»
Όσκαρ 2016: Το κόκκινο χαλί
Οι καλύτερες στιγμές της 88ης Απονομής των Βραβείων Όσκαρ
Οι οικολογικές ανησυχίες του Λίο, δεν έλειψαν από τον ευχαριστήριο λόγο του
Οι μεγάλες ανατροπές και παραλείψεις της 88ης Απονομής των Όσκαρ
Βίντεο: «Προβλήματα μνήμης» είχε ο φόρος τιμής της Ακαδημίας, σε εκλιπόντες καλλιτέχνες
Βίντεο: ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο χαζεύει μαγεμένος να σκαλίζουν το πρώτο του χρυσό αγαλματάκι
15 Φωτογραφίες που αποκαλύπτουν τι συνέβη στα παρασκήνια της 88ης Απονομής των Όσκαρ
Ο Κρις Ροκ τα σπάει!
Διαβάστε αναλυτικά τους νικητές παρακάτω:
ΤΑΙΝΙΑ
«Το Μεγάλο Σορτάρισμα»
«Η Γέφυρα των Κατασκόπων»
«Brooklyn»
«Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής»
«Η Διάσωση»
«Η Επιστροφή»
«Το Δωμάτιο»
«Spotlight»
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
Ανταμ Μακέι, «Το Μεγάλο Σορτάρισμα»
Τζορτζ Μίλερ, «Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής»
Αλεχάντρο Γκ. Ινιάριτου, «Η Επιστροφή»
Λένι Αμπράχαμσον, «Το Δωμάτιο»
Τομ Μακάρθι, «Spotlight»
Α' ΑΝΤΡΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ
Μπράιαν Κράνστον, «Τράμπο»
Ματ Ντέιμον, «Η Διάσωση»
Λεονάρντο Ντι Κάπριο, «Η Επιστροφή»
Μάικλ Φασμπέντερ, «Steve Jobs»
Εντι Ρέντμεϊν, «Το Κορίτσι από τη Δανία»
Β' ΑΝΤΡΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ
Κρίστιαν Μπέιλ, «Το Μεγάλο Σορτάρισμα»
Τομ Χάρντι, «Η Επιστροφή»
Μαρκ Ράφαλο, «Spotlight»
Μαρκ Ράιλανς, «Η Γέφυρα των Κατασκόπων»
Σιλβέστερ Σταλόνε, «Κριντ: Η Γέννηση Ενός Θρύλου»
Α' ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΣ ΡΟΛΟΣ
Κέιτ Μπλάνσετ, «Carol»
Μπρι Λάρσον, «Το Δωμάτιο»
Τζένιφερ Λόρενς, «Joy»
Σαρλότ Ράμπλινγκ, «45 Χρόνια»
Σίρσα Ρόναν, «Brooklyn»
Β' ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΣ ΡΟΛΟΣ
Τζένιφερ Τζέισον Λι, «Οι Μισητοί 8»
Ρούνεϊ Μάρα, «Carol»
Ρέιτσελ ΜακΑνταμς, «Spotlight»
Αλίσια Βικάντερ, «Το Κορίτσι από τη Δανία»
Κέιτ Γουίνσλετ, «Steve Jobs»
ΔΙΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΟ ΣΕΝΑΡΙΟ
«Το Μεγάλο Σορτάρισμα»
«Brooklyn»
«Carol»
«Η Διάσωση»
«Το Δωμάτιο»
ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ ΣΕΝΑΡΙΟ
«Η Γέφυρα των Κατασκόπων»
«Από Μηχανής»
«Τα Μυαλά που Κουβαλάς»
«Spotlight»
«Straight Outta Compton»
ΤΑΙΝΙΑ ΚΙΝΟΥΜΕΝΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ
«Anomalisa»
«Το Αγόρι και ο Κόσμος»
«Τα Μυαλά που Κουβαλάς»
«Σον, το Προβατάκι»
«When Marnie Was There»
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ
«Carol»
«Οι Μισητοί 8»
«Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής»
«Η Επιστροφή»
«Sicario, ο Εκτελεστής»
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
«Η Γέφυρα των Κατασκόπων»
«Το Κορίτσι από τη Δανία»
«Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής»
«Η Διάσωση»
«Η Επιστροφή»
ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ
«Carol»
«Σταχτοπούτα»
«Το Κορίτσι από τη Δανία»
«Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής»
«Η Επιστροφή»
ΜΟΝΤΑΖ
«Το Μεγάλο Σορτάρισμα»
«Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής»
«Η Επιστροφή»
«Spotlight»
«Star Wars: Η Δύναμη Ξυπνάει»
ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ
«Amy: Το Κορίτσι πίσω από το Όνομα»
«Cartel Land»
«The Look of Silence»
«What Happened, Miss Simone?»
«Winter on Fire: Ukraine’s Fight for Freedom»
ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ
«Body Team 12»
«Chau, beyond the Lines»
«Claude Lanzmann: Spectres of the Shoah»
«A Girl in the River: The Price of Forgiveness»
«Last Day of Freedom»
ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗ ΤΑΙΝΙΑ
«Στην Αγκαλιά του Φιδιού», Κολομβία
«Ατίθασες», Γαλλία
«Ο Γιος του Σαούλ», Ουγγαρία
«Theeb», Ιορδανία
«A War», Δανία
ΜΑΚΙΓΙΑΖ
«Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής»
«Ο Εκατοντάχρονος που Πήδηξε από το Παράθυρο και Εξαφανίστηκε»
«Η Επιστροφή»
ΤΡΑΓΟΥΔΙ
“Earned It”, «Οι Πενήντα Αποχρώσεις του Γκρι»
“Manta Ray”, «Racing Extinction»
“Simple Song #3”, «Νιότη»
“Till It Happens To You”, «The Hunting Ground»
“Writing’s On The Wall”, «Spectre»
ΜΟΥΣΙΚΗ
«Η Γέφυρα των Κατασκόπων» Τόμας Νιούμαν
«Carol» Κάρτερ Μπέργουελ
«Οι Μισητοί Οκτώ» Ένιο Μορικόνε
«Sicario: Ο Εκτελεστής» Γιόχαν Γιόχανσον
«Star Wars: Η Δύναμη Ξυπνάει» Τζον Γουίλιαμς
ΜΟΝΤΑΖ ΗΧΗΤΙΚΩΝ ΕΦΕ
«Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής»
«Η Διάσωση»
«Η Επιστροφή»
«Sicario: Ο Εκτελεστής»
«Star Wars: Η Δύναμη Ξυπνάει»
ΗΧΟΣ
«Η Γέφυρα των Κατασκόπων»
«Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής»
«Η Διάσωση»
«Η Επιστροφή»
«Star Wars: Η Δύναμη Ξυπνάει»
ΟΠΤΙΚΑ ΕΦΕ
«Από Μηχανής»
«Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής»
«Η Διάσωση»
«Η Επιστροφή»
«Star Wars: Η Δύναμη Ξυπνάει»
ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΚΙΝΟΥΜΕΝΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ
«Bear Story»
«Prologue»
«Sanjay’s Super Team»
«We Can’t Live without Cosmos»
«World of Tomorrow»
ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ
«Ave Maria»
«Day One»
«Everything Will Be Okay (Alles Wird Gut)»
«Shok»
«Stutterer»