Η παιδεραστία είναι ένα ειδεχθές έγκλημα. O θύτης εκμεταλλεύεται την αθωότητα του θύματος και, δεν του αφαιρεί μεν την ζωή του, του στερεί όμως κάτι πολύ σημαντικό. Την παιδικότητα του και, ενδεχομένως, την πιθανότητα να έχει μια καλή ζωή. Σε εκείνες τις περιπτώσεις δε, που το πρόσωπο του θύτη ταυτίζεται με αυτό του ιερέα, το έγκλημα μπορεί να σταθεί πολύ χειρότερο για την ψυχοσύνθεση του θύματος.
Σκέψου να μεγαλώνεις μαθαίνοντας για μια ανώτερη δύναμη, που έχει την έγνοια σου, που είναι μεγαλόψυχη και φροντίζει πάντα για εσένα και μια μέρα ο φερόμενος ως εκπρόσωπος της επί γης εκμεταλλεύεται την εμπιστοσύνη σου με τον πιο φρικτό τρόπο και σε τραυματίζει. Σε ποιόν θα απευθυνθείς μετά για βοήθεια; Και πώς είναι δυνατόν να διαχειριστείς σε τόσο μικρή ηλικία την γνώση ότι είσαι μόνος σου σε αυτό τον κόσμο;
Στην υποψήφια για έξι Όσκαρ ταινία του, ο Τόμας ΜακΚάρθι («The Visitor») δραματοποιεί την αποκάλυψη του πολύκροτου εκκλησιαστικού σκανδάλου. Ερχόμενο στις αίθουσες μόλις ένα χρόνο μετά το ατυχέστατο «Σε Ξένα Παπούτσια» με τον Άνταμ Σάντλερ, το βασισμένο σε αληθινή ιστορία «Spotlight» του Tομ ΜακΚάρθυ είναι ένα συναρπαστικό φιλμ, που αναφέρεται στις προσπάθειες μια ειδικής δημοσιογραφικής ομάδας της εφημερίδας Boston Globe να ξεσκεπάσει ένα σκάνδαλο παιδεραστίας στις τάξεις της τοπικής καθολικής εκκλησίας.
Το ανατριχιαστικό της υπόθεσης είναι πως οι ιθύνοντες γνώριζαν για το φαινόμενο και το συγκάλυπταν, δίνοντας απλώς μετάθεση στους παραβάτες ιερείς. Κατά την διάρκεια του φιλμ ο ΜακΚάρθυ δεν χάνει την ευκαιρία να υπενθυμίζει το μέγεθος της υπόθεσης και την σημασία, όσων διακυβεύονται από την σταυροφορία των ηρώων.
Το «Spotlight» όμως, αν και κάτι παραπάνω από επαρκές σε αυτό το σκέλος, με προσήλωση στην λεπτομέρεια που θα πρέπει να ανατρέξεις στο «Zodiac» του Ντέιβιντ Φίντσερ, για να βρεις πρόσφατο κινηματογραφικό ανάλογό του, δεν είναι απλά μια κινηματογραφική αναπαράσταση της έρευνας.
Στην πραγματικότητα είναι μια ταινία για την ιδεαλιστική δημοσιογραφία. Για τον ρόλο και την ευθύνη του δημοσιογράφου ως διαμορφωτή και στυλοβάτη της κοινωνικής ειρήνης, για την σπουδαιότητα της ενδελεχούς έρευνας, της εξακρίβωσης της πληροφορίας και της δημοσίευσης της ανεξαρτήτως πολιτικού, κοινωνικού και, φυσικά, προσωπικού κόστους.
Κι ερχόμενο σε μια εποχή που η ποιότητα της πληροφορίας έχει αντικατασταθεί από την ποσότητα, που η ταχύτητα μετάδοσης της έχει αντικαταστήσει την ακρίβεια στην πρωτοκαθεδρία της δημοσιογραφικής αξιακής κλίμακας, μετατρέπεται αυτομάτως σε μια ταινία μείζονος σημασίας.