Ο Μισέλ είναι ένας μεσήλικας εργάτης ναυπηγικής εταιρείας, που έχει μόλις απολυθεί, αλλά σε πείσμα όλων γύρω του εξακολουθεί να ζει ευτυχισμένος μαζί με τη σύζυγό του Μαρί-Κλερ, την πολυμελή οικογένειά του και τη συντροφιά των φίλων του. Ωστόσο, οι «ειδυλλιακές» στιγμές που απολαμβάνουν πρόκειται πολύ σύντομα να αποτελέσουν παρελθόν, καθώς εντελώς ξαφνικά η ζωή τους θα απειληθεί από ένοπλους κουκουλοφόρους μέσα στο ίδιο τους το σπίτι. Στόχος των εισβολέων, τα χρήματα που έλαβαν δώρο από τους φίλους τους για την επέτειο του γάμου τους, τα οποία σκόπευαν να διαθέσουν για ένα ταξίδι στο Κιλιμάντζαρο…
Το φιλμ δεν έχει καμία σχέση με τη διάσημη μικρή ιστορία του Χέμινγουεϊ, η οποία έγινε ταινία με πρωταγωνιστές τον Γκρέγκορι Πεκ και την Άβα Γκάρντνερ, απλώς τυγχάνει να έχει το ίδιο όνομα. Άλλωστε, εδώ η ταινία παίρνει το όνομά της από το ομώνυμο, αγαπημένο τραγούδι του ζευγαριού.
Ο κινηματογραφιστής Ρομπέρ Γκεντιγκιάν, γαλλοαρμενικής καταγωγής, στη γενέτειρά του, τη Μασσαλία, δημιουργεί ακόμη ένα δείγμα ανθρώπινου σινεμά, αντλώντας αυτήν τη φορά έμπνευση από το ποίημα του Βίκτωρος Ουγκό How Good are the Poor. Με γλυκόπικρη κινηματογραφική γραφή, θίγει ζητήματα όπως η δύναμη της συλλογικότητας, η αξία της οικογένειας και η κοινωνική δικαιοσύνη. Τοποθετεί στο κέντρο της ιστορίας του έναν αδικημένο από τις σύγχρονες συνθήκες ήρωα, ο οποίος όμως, κατά έναν παράδοξο τρόπο, παραμένει δίκαιος. Αυτό τον ήρωα ο σκηνοθέτης τον δοκιμάζει. Τον ενοχλεί. Του στερεί. Τον βάζει να σηκώσει το βάρος της επάναστασης και να το υποστηρίξει τόσο απέναντι στον εαυτό του όσο και στους γύρω του, μιας και αυτό έχει κόστος. Τον κάνει να αναρωτηθεί αν έχει δικαίωμα να κατηγορήσει και να κρίνει κάποιον που δεν μπορεί να αντεπεξέλθει στις σύγχρονες συνθήκες.
Από τη μινιμαλιστική κινηματογράφηση του Γκεντιγκιάν λείπουν τα τοπία της Μασσαλίας. Η κάμερά του επικεντρώνεται στους ηθοποιούς του, αντιμετωπίζοντάς τους με φυσικό, λιτό τρόπο. Είναι από τις σπάνιες στιγμές που έχεις την αίσθηση ότι δεν παρακολουθείς κινηματογράφο, αλλά τους ανθρώπους της διπλανής πόρτας και, όταν αυτό συμβαίνει, απλώς το εκτιμάς και ξεχνάς το φακό.
Αυτό που πετυχαίνει στο τέλος είναι ένα απλό και όχι απλοϊκό πολιτικό κινηματογραφικό είδος, χωρίς διάθεση διδακτική και βαρύγδουπα λόγια. Αφήνει τις καθημερινές ανθρώπινες πράξεις και σκέψεις να κάνουν πολιτική.
Δείτε εδώ το τρέιλερ της ταινίας.
Που παίζεται:
ΓΚΑΖΙ
ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ – ΛΑΪΣ
Ιερά Οδός 48 & Μεγάλου Αέξάνδρου 134-136, 2103609695- 2103612046
Αίθουσα Β
Πεμ-Τετ 18:30, 20:15, 22:00
ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ
ΓΑΛΑΞΙΑΣ 3D DIGITAL
Μεσογείων 6, 210 7773319
ΓΑΛΑΞΙΑΣ 1
Πεμ-Τετ 18:40, 20:40, 22:30