Ο σαραντάχρονος Κινγκ έχει ένα μπαρ στο Μπορ της Σερβίας, μια πόλη ορυχείων σε παρακμή. Ο Κινγκ είναι μοναχικός τύπος, ζει μόνο για το παρόν και τη μηχανή του. Χρόνια πριν, η ερωτική του σχέση με τη Ρούζιτσα, γυναίκα του καλύτερού του φίλου Άνιμαλ, είχε αποτέλεσμα το θάνατο του τελευταίου και την καταδίκη της Ρούζιτσα για φόνο. Ο Κινγκ αποφεύγει τους πάντες εκτός από τον Ζλάταν, το μικρό αδερφό του Άνιμαλ, άτομο με νοητική αναπηρία, τον οποίο ο Κινγκ φροντίζει επειδή νιώθει ενοχές και οίκτο. Παρόλο που η Ρούζιτσα νιώθει ακόμη έλξη για τον Κινγκ, όταν αποφυλακίζεται έχει σκοπό να παντρευτεί τον Ουάιτι, έναν καλό άνθρωπο που έχει αποδείξει την ακλόνητη αγάπη του γι’ αυτήν. Η έφηβη κόρη της, Ρόζα, είναι προβληματική κι ατίθαση, εξαρτημένη από τα ναρκωτικά και το αλκοόλ. Μια νύχτα η Ρόζα συναντά για πρώτη φορά τον Κινγκ. Αυτός ελκύεται από τη νιότη της, από την αδάμαστη φύση της, που μοιάζει με τη δική του, ίσως και από την ομοιότητα με τη μητέρα της…
Βαλκανική μελαγχολία, ψήγματα ελληνικής τραγωδίας, ηττημένοι και αποδεκατισμένοι ήρωες, έντονη συναισθηματική φόρτιση, μπρεχτική θεατρική αισθητική, μεταβιομηχανική παρακμή. Έτσι θα μπορούσαμε να περιγράψουμε με λίγες μόνο λέξεις αυτή την ταινία, η οποία -όχι τυχαία- φέρει τον υπότιτλο: «Η όπερα του μεταλλωρύχου». Μια δημιουργία που αντλεί την έμπνευσή της από την κατάρρευση, την καταστροφή, τη λαχτάρα για τη ζωή και ταυτόχρονα το θάνατο.
Ξεχνώντας το σινεμά του Εμίρ Κουστουρίτσα, η συγκεκριμένη ιστορία, δείγμα του νεο-βαλκανικού κινηματογράφου, διαδραματίζεται στο Μπορ, μια πόλη μεταλλωρύχων, αλλοτινό σύμβολο της γιουγκοσλαβικής ευημερίας, που σήμερα αντικατοπτρίζει την παρακμή που διαποτίζει την ταινία.
Με όλα αυτά ο σκηνοθέτης μάς παραδίδει ένα έργο για την αναζήτηση της ελευθερίας, που είναι καταδικασμένη από τη μοίρα και τη σκοτεινή πλευρά της ανθρώπινης ψυχής. Στο φόντο, ένας παρηκμασμένος κόσμος, όπου ακόμα και ο πιο ισχυρός άντρας είναι ανήμπορος να αλλάξει το ίδιο του το πεπρωμένο.
Η κάμερα στο χέρι προσδίδει στο φιλμ δυναμική και οι τηλεφακοί ένα ποιητικό αποτέλεσμα. Ιδιαίτερο ρόλο παίζει η μουσική και τα τραγούδια, που γίνονται μέρος της πλοκής. Εκφράζουν όλα αυτά που δεν μπορούν να αρθρώσουν με λόγια οι ήρωες.
Βγαίνοντας από την αίθουσα, έχει κανείς την αίσθηση ότι κάτι ταράχτηκε μέσα του, όχι απαραίτητα για καλό σκοπό. Ένα θέαμα σπαρακτικό, παθιασμένο και δημιουργικά ενοχλητικό, που εικόνες του παραμένουν στη σκέψη μας για καιρό, ακόμα και χωρίς να το θέλουμε.
Δείτε εδώ το τρέιλερ της ταινίας.
Που παίζεται:
ΚΕΝΤΡΟ
CINE CAPITOL
4ος όροφος εμπορικού κέντρου ATHINIAN CAPITOL, Ιουλιανού & 3ης Σεπτεμβρίου, 2108816187
Πεμ-Τετ 20:20, 22:40