Ο Νίκολα είναι ένας πραγματικός bon viveur. Οικονομικά ευκατάστατος, αφιερώνει πολλές ώρες στην περιποίησή του, γυμνάζεται, φορά ακριβά ρολόγια, είναι παντρεμένος, αλλά απατά συχνά τη σύζυγό του και διατηρεί και μία μακροχρόνια παράλληλη σχέση. Ακόμη και οι αδυναμίες του πολλές φορές γίνονται γοητευτικές και γι΄ αυτό απολαμβάνει το σεβασμό και τη συμπάθεια του περίγυρού του.
Ο αδελφός του Μπρανκ, απ’ την άλλη, βιώνει τη διάλυση του γάμου του βρίσκοντας παρηγοριά σε σύντομες σχέσεις. Δεν έχει χρήματα και ζητά συχνά τη βοήθεια του Νίκολα. Οι δυο τους θα βρεθούν μπλεγμένοι σε ένα γαϊτανάκι σεξουαλικών και μη σχέσεων, που θα τους κάνει να επαναπροσδιορίσουν σχεδόν τα πάντα στη ζωή τους.
Με ένα σφιχτοδεμένο σενάριο, ο Κροάτης σκηνοθέτης προσπαθεί να ορίσει, να εξηγήσει, να ερευνήσει την απιστία. Είναι μια μορφή επανάστασης απέναντι στην καθημερινότητα και την προβλεψιμότητα; Πόση συναισθηματική αξία έχει και τι μπορεί να κοστίσει; Μήπως δεν πρόκειται για τίποτα περισσότερο από την ικανοποίηση του σεξουαλικού ενστίκτου;
Η ταινία με φόντο το Ζάγκρεμπ της Κροατίας -το οποίο έχει την εικόνα μιας γοητευτικής ευρωπαϊκής πόλης- είναι χαρούμενη, γεμάτη ζωή, πυκνή στη συρραφή της και γρήγορη στην εξέλιξή της. Το παράδοξο είναι ότι ο σκηνοθέτης έχει καταφέρει να πει όσα θέλει με αλήθειες προσιτές και με άμεσο τρόπο, γεγονός που μας κάνει να μπαίνουμε εύκολα στη θέση των ηρώων μπροστά στα διλήμματά τους, αλλά και να συμμεριζόμαστε τα συναισθήματά τους. Επίσης έχει πετύχει να απλοποιήσει ακόμη και αυτά τα στοιχεία που μοιάζουν πολύπλοκα, χωρίς να τους στερήσει από τη σοβαρότητα ή τη βαρύτητά τους.
Το φιλμ Εντελώς, Μεταξύ μας είναι μια συμπαραγωγή Κροατίας, Σερβίας και Σλοβενίας και προβλήθηκε σχεδόν παράλληλα και στις τρεις χώρες. Τέλος συμμετείχε στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Κάρλοβι Βάρι, όπου και κέρδισε το Βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας.
Πού παίζεται (από 21-28-6)
ΓΚΑΖΙ
Λαϊς (ταινιοθήκη της Ελλάδος) Θερινός
Πέμ.-Τετ.: 21.15/ 23.00