Η ταινία του Βερτόφ παρουσιάζει τη ζωή στην πόλη της Οδησσού και σε άλλα μέρη της Σοβιετικής Ένωσης. Σε αυτήν παρακολουθούμε στιγμιότυπα από την καθημερινότητα των πολιτών, με την κάμερα του δημιουργού να εστιάζει τόσο σε άψυχα πράγματα, όπως οι µηχανές και οι λειτουργίες τους, όσο και σε έμψυχα, όπως οι άνθρωποι και τα ζώα. Ο μοναδικός πρωταγωνιστικός χαρακτήρας -υπό μια έννοια- είναι ο καµεραµάν. Από αυτόν πήρε το όνομά της η ταινία, η οποία θεωρείται ένα από τα αξεπέραστα αριστουργήματα του σοβιετικού κινηματογράφου και απτή απόδειξη της δύναμης που έχει η κάμερα στο να αποτυπώνει την πραγματικότητα.
Ο Άνθρωπος με την Κινηματογραφική Μηχανή βασίζεται στο μανιφέστο του Ντζίγκα Βερτόφ, δηλαδή στη θεωρία του «Κινηματογράφος-Μάτι». Σύμφωνα με αυτή, ο φακός της κάμερας γίνεται η ιδανική και απόλυτη προέκταση του ανθρώπινου ματιού. Η συγκεκριμένη κινηματογραφική τεχνική επιτρέπει την αποτύπωση και την κατάκτηση του πραγματικού και φυσικά την καταγραφή του. Κάτι που φαινομενικά μοιάζει απλό, αλλά ποτέ δεν είναι αυτονόητο, εδώ ξεδιπλώνεται στην πιο αγνή του μορφή.
Η ταινία απευθύνεται κυρίως σε πραγματικούς σινεφίλ και αποτελεί μοναδικό δείγμα πειραματικού σινεμά της δεκαετίας του ’20, περιγράφοντας με απαράμιλλο τρόπο την αστική ζωή της μετεπαναστατικής Σοβιετικής Ένωσης το 1929.
Που παίζεται:
ΠΕΤΡΑΛΩΝΑ-ΘΗΣΕΙΟ
Ζέφυρος Θερινός
Πέμ.-Τετ.: 20.30, 22.30