Δεν είστε οι μόνες που αισθάνεστε έτσι. Ζούμε σε μία δύσκολη εποχή με τις απαιτήσεις του σύγχρονου εργασιακού περιβάλλοντος να αυξάνονται συνεχώς. Και αν κάποιοι μιλούν για τα θετικά της πίεσης, όπως για παράδειγμα το γεγονός ότι μας κρατά σε επαγρύπνηση και μας δίνει κίνητρα να δώσουμε τον καλύτερο εαυτό μας, ελάχιστα μας πείθουν. Το έντονο άγχος μας καταβάλλει ψυχολογικά, μας ακυρώνει ως υπαλλήλους, μας αφαιρεί την απαιτούμενη ενέργεια για να φανούμε αντάξιες των προσδοκιών των ανωτέρων μας. Πρόσφατο χαρακτηριστικά παράδειγμα αποτελεί ένα υψηλό στέλεχος της τράπεζας Lloyd’s στην Αγγλία ο οποίος πήρε αναρρωτική άδεια εξαιτίας του έντονου στρες, αφού οι γιατροί διέγνωσαν πως κινδύνευε σοβαρά η υγεία του. Για να μη φτάσετε, λοιπόν, ένα βήμα πριν από την κατάρρευση, καλό είναι να υιοθετήσετε νέες εργασιακές συνήθειες, ώστε να γίνετε αποδοτικότερες, προσφέροντας παράλληλα ελεύθερο χρόνο στον εαυτό σας. Στο νέο βιβλίο Just Makes Sense: Common Sense Living in an Everyday World: 7 Principles for a Joyful and Stress Free Life (Βγάζει νόημα: Η κοινή λογική στην καθημερινότητα: επτά αρχές για μια χαρούμενη και χωρίς άγχος ζωή, εκδ. Morgan James Publishing), ο συγγραφέας Στέφεν Τόμσον δίνει κάποια tips σε έναν άτυπο οδηγό επιβίωσης στο γραφείο:
1. Να βάζετε ρεαλιστικούς στόχους. Πείτε συγκεκριμένα στον προϊστάμενό σας πότε θα μπορέσετε να του παραδώσετε τις εργασίες σας, χωρίς να του δώσετε ψεύτικες υποσχέσεις.
2. Ακολουθείστε μία ρουτίνα. Να απαντάτε στα e-mails συγκεκριμένες ώρες κατά τη διάρκεια της ημέρας, για παράδειγμα, μία φορά το πρωί και μία φορά το απόγευμα.
3. Γράψτε σε λίστα τις πιο σημαντικές υποχρεώσεις της ημέρας και δώστε τους προτεραιότητα.
4. Μην παίρνετε δουλειά μαζί σας στο σπίτι. Καλύτερα να μείνετε πιο αργά στο γραφείο ή να πάτε πιο νωρίς το επόμενο πρωί. Αν, ωστόσο, πρέπει οπωσδήποτε να πάρετε εργασία στο σπίτι, ασχοληθείτε με αυτή αφού θα έχετε πρώτα αφιερώσει χρόνο στον εαυτό σας, όπως για παράδειγμα μετά το γυμναστήριο ή έναν καφέ με φίλους.
5. Φροντίστε να παίρνετε μικρές ανάσες από τη δουλειά. Κολλήστε μία ημέρα άδεια στο Σαββατοκύριακο ή πάρτε άδεια όταν τα πράγματα στο γραφείο δεν είναι τόσο ασφυκτικά.
6. Μη βλέπετε τις υποχρεώσεις σας σαν βουνό. Να έχετε ηρεμία και αυτοπεποίθηση, ώστε να τις φέρνετε εις πέρας γρήγορα και σωστά.
7. Γυμναστείτε. Κατά προτίμηση πριν το γραφείο. Θα νιώθετε ότι έχετε κάνει κάτι καλό για τον εαυτό σας πριν ακόμη ξεκινήσει επισήμως η μέρα σας.
8. Να έχετε τακτοποιημένο και καθαρό το γραφείο σας. Η ακαταστασία και η έλλειψη οργάνωσης μπορεί σας χαλάσει τη διάθεση και να σας προκαλέσει στρες.
9. Να κοιμάστε αρκετά, να ακολουθείτε ένα υγιεινό πρόγραμμα διατροφής και να μην παραμελείτε την υγεία σας.
10. Εάν οι παραπάνω τακτικές δεν αποδώσουν καρπούς, καλό θα ήταν να ζητήσετε τη βοήθεια ενός ειδικού.