Menu

Έξυπνη μαγειρική: Τι μπορώ να φτιάξω με τα φρούτα;

Ζεστά ή κατεψυγμένα, ψητά ή τηγανητά, σε μορφή πουρέ ή χυμού... Εκτός από τις γευστικές μαρμελάδες, εκμεταλλευτείτε τις υπόλοιπες δυνατότητές τους που είναι πολλές και ένα είναι σίγουρο: δεν θα τα βαρεθείτε ποτέ!

Τα φρούτα είναι νόστιμα και θρεπτικά, μας χορταίνουν, κάνουν καλό στην υγεία, την επιδερμίδα και τη σιλουέτα μας. Μερικές φορές, ωστόσο, αποφεύγουμε να τα εντάξουμε στο καθημερινό μας διαιτολόγιο, αφού η κατανάλωσή τους αποκλειστικά στην αρχική, ανεπεξέργαστη μορφή τους μπορεί να γίνει μια βαρετή διαδικασία. Και όμως, αυτά αποτελούν μια θαυμάσια πρώτη ύλη για πολύ νόστιμα πιάτα και για ανατρεπτικούς συνδυασμούς. Το μόνο που χρειάζεται είναι φαντασία. Να, λοιπόν, μερικές ιδέες:

Στην κατάψυξη: Σταφύλια, κεράσια, βατόμουρα, δαμάσκηνα, φέτες ροδάκινου ή δαμάσκηνου και όποιο άλλο φρούτο της αρεσκείας σας. Βάλτε τα στην κατάψυξη (σε πλαστικά σακουλάκια, καλά κλεισμένα). Αφήστε τα για 12 τουλάχιστον ώρες να παγώσουν αρκετά και έπειτα φάτε τα. Σύμφωνα, μάλιστα, με την Κόνι Μπένετ, συγγραφέα του μπεστ σέλερ Beyond Sugar Shock (Πέρα από το σοκ της ζάχαρης, εκδ. Hay House), όταν τα καταναλώνουμε παγωμένα μειώνεται η επιθυμία μας για τσιμπολογήματα.

Στο τηγάνι: Οι περισσότεροι είμαστε εξοικειωμένοι με την τηγανητή μπανάνα. Ωστόσο, τα περισσότερα φρούτα -αν όχι όλα- μπορούν να μπουν στο τηγάνι (ακόμη και το καρπούζι, το οποίο γίνεται πανέ). Φτιάξτε ένα εύκολο κουρκούτι με νερό, αλεύρι και ένα αυγό, βουτήξτε μέσα τα αγαπημένα σας φρούτα και αφήστε τα να… κολυμπήσουν για λίγα λεπτά στο καυτό λάδι.

Στο φούρνο: Βάλτε σε ένα πυρέξ όποιο φρούτο υπάρχει στο ψυγείο σας (μήλα, αχλάδια, νεκταρίνια, ροδάκινα, βερίκοκα, ή κάντε ένα συνδυασμό από περισσότερα είδη). Πασπαλίστε τα με 2 κ.σ. καστανή ζάχαρη, 2 κ.σ. σταφίδες και λίγη κανέλα. Ψήστε για 20' σε προθερμασμένο φούρνο στους 160 ο C και απολαύστε ένα υγιεινό και νόστιμο επιδόρπιο.

Στο ποτήρι: Ξεκινήστε την ημέρα σας με ένα δυναμωτικό χυμό φρούτων. Εναλλακτικά, φτιάξε ένα σπιτικό smoothie βάζοντας στο μπλέντερ το αγαπημένο σας φρούτο, προσθέτοντας λίγο γιαούρτι, ή κρέμα γάλακτος, ή γάλα, ή και γάλα αμυγδάλου (για πιο ιδιαίτερο αποτέλεσμα). Σερβίρετε σε ψηλό ποτήρι με πάγο.

Στο… πιρούνι: Ποιος είπε πως μόνο τα λαχανικά γίνονται πουρές; Βάλτε στο μπλέντερ όποια φρούτα θέλετε (ιδανικά αυτά που δεν έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε νερό) και πολτοποιήστε τα. Χρησιμοποιήστε το παραπάνω μείγμα για να γεμίσετε πιτάκια από ζύμη ή για να δώσετε ξεχωριστό άρωμα σε μια απλή βάση για cupcake (ενσωματώνοντας τον πουρέ στη βασική συνταγή για κέικ).

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ