5 βιβλία που θα έρθουν μαζί μας διακοπές

Εσύ έχεις διαλέξει τι θα διαβάσεις αυτό το καλοκαίρι;

Σύρμα Κιουπελόγλου 19 Ιουλ. 22
5 βιβλία που θα έρθουν μαζί μας διακοπές

Αν ετοιμάζεσαι να κάνεις διακοπές τον Ιούλιο και ήδη φτιάχνεις βαλίτσες για θερινούς προορισμούς, να ξέρεις ότι σε ζηλεύω πίσω από την οθόνη του υπολογιστή μου στο γραφείο και σου εύχομαι να κάνεις όσo περισσότερες βουτιές μπορείς. Αν, πάλι, όπως και εγώ, μετράς αντίστροφα για τον Αύγουστο, ξέρω ότι ήδη κάνεις λίστες στο μυαλό σου με όλα όσα θα πάρεις μαζί σου, με όλα όσα θα χρειαστείς, όπως εκείνο το λιλά μαγιό που έχεις βάλει στο μάτι καιρό τώρα. Σε όποια από τις δύο κατηγορίες κι αν ανήκεις, ακόμα κι αν είσαι από αυτούς που θα κάνουν διακοπές στο μπαλκόνι, είμαι σίγουρη ότι ψάχνεις τα καλοκαιρινά αναγνώσματα που θα σου κρατήσουν παρέα, θα σε χαλαρώσουν, θα σε ταξιδέψουν και τελικά θα κάνουν τις ημέρες σου λίγο πιο μαγικές και ανέμελες.

Κάθε χρόνο η στιγμή που μπαίνω σε ηλεκτρονικά και μη βιβλιοπωλεία, για να διαλέξω τα βιβλία εκείνα που θα έρθουν μαζί μου διακοπές, είναι από τις αγαπημένες μου. Τα ξεφυλλίζω, περιεργάζομαι εξώφυλλα και οπισθόφυλλα, διαβάζω κριτικές. Η αλήθεια όμως είναι ότι αυτή η διαδικασία μπορεί να γίνει ιδιαίτερα χαοτική και χρονοβόρα μέσα στο πλήθος βιβλίων που έχουν κυκλοφορήσει αυτή τη χρονιά. Μην ανησυχείς όμως, γιατί, ως σωστό bookworm, έχω φροντίσει για σένα και παρακάτω σου έχω 5 φανταστικές λογοτεχνικές προτάσεις από τις εκδόσεις Μεταίχμιο για αυτό το καλοκαίρι. Τώρα είσαι έτοιμη για διακοπές!

Αρχίζουμε από το τέλος

Chris Whitaker

διακοπές

Σωστό. Λάθος. Η ζωή κάπου στο ενδιάμεσο.

Η Ντάτσες Ντέι Ράντλεϊ είναι μια δεκατριάχρονη που έχει αυτοχριστεί «παράνομη». Οι κανόνες δεν την αφορούν. Προστατεύει με μανία τον πεντάχρονο αδερφό της, τον Ρόμπιν, και φροντίζει τη μητέρα της, τη Σταρ, που είναι ανίκανη να φροντίσει τον εαυτό της, πόσο μάλλον τα δύο της παιδιά.

Ο Γουόκ δεν έχει φύγει ποτέ από την παραθαλάσσια πόλη στις ακτές της Καλιφόρνιας, εκεί όπου μεγάλωσε μαζί με τη Σταρ. Αρχηγός της τοπικής αστυνομίας, αισθάνεται ένοχος για την καταδίκη του καλύτερού του φίλου, Βίνσεντ Κινγκ, τριάντα χρόνια πριν. Και είναι αποφασισμένος να προστατεύει πάση θυσία την Ντάτσες και τον αδερφό της. 

Έπειτα από τριάντα χρόνια, ο Βίνσεντ αποφυλακίζεται. Και η Ντάτσες και ο Γουόκ καλούνται να αντιμετωπίσουν τις συνέπειες. 

Το Αρχίζουμε από το τέλος (μετάφραση: Γιώργος Μπαρουξής) είναι ένα εντυπωσιακό μυθιστόρημα – για τις οικογένειες μέσα στις οποίες γεννιόμαστε και εκείνες που δημιουργούμε.

Από δρυ παλιά κι από πέτρα

Νοέλ Μπάξερ

διακοπές

«Ήρθε η ώρα να σου πω για το σκισμένο γράμμα, για ένα τόπι κασμίρι και για μια Κύπρια που μύριζε η αγκαλιά της πασχαλιά. Για μια μαγευτική πόλη, τη Σμύρνη µου, που κάηκε σαν φωτογραφία και για ένα πλοίο που μετέφερε μια γυναίκα που έσταζε γάλα. Για μια Τουρκάλα που χάθηκε και σώθηκε µόνο το τραγούδι της. Κι αν θέλεις, µόνο αν το θέλεις, θα σε αφήσω να κρατήσεις στα χέρια σου τα δυο μονάκριβα κλειδιά µου, του σπιτιού στο Αϊδίνι και του σπιτιού στη Σμύρνη».
Απόσπασμα από το βιβλίο

Το πρώτο μέρος της διλογίας που ολοκληρώνεται µε την Επιστροφή της Πηνελόπης.

Από το Αϊδίνι και τη Σμύρνη ως την Κύπρο, την Αθήνα και την εξωτική Ινδία, ξεδιπλώνεται η ιστορία μιας σύγχρονης Πηνελόπης µε φόντο τις χαμένες πατρίδες. Γύρω από την Πηνελόπη, σαν γαϊτανάκι, πρόσωπα που τη σημάδεψαν: η Ζόι, ο Καλφατζής που «ξέρει να σώζει», ο Παρασκευάς µε το «παρασκευάκι» του, η Κατίνα που ο «Ιορδάνης της πέθανε», ο βροχερός Φίλιππος και ο φωτεινός Φώτης, η μαγείρισσα η Φραγκώ…

Μια οικογένεια, τρεις γενιές ανθρώπων µε φόντο τις χαμένες πατρίδες. Ένα σαγηνευτικό, πολυεπίπεδο μυθιστόρημα, μια εξαίσια τοιχογραφία του ελληνικού 20ού αιώνα, πλημμυρισμένο µε εικόνες και μυρωδιές εποχής.

«Καβαλάω εικόνες. Ακόμα και τα συναισθήματα, είναι άυλες εικόνες που τις περνάω στο χαρτί. ∆εν κατανοώ αφές, οσμές και ήχους µε τον τρόπο που συμβαίνει σε άλλους. Για µένα είναι παράξενο να μιλάει κάποιος µε μυρωδιές. ∆εν καταλάβαινα τη γλώσσα της μάνας µου. «Τι χρώμα έχει η μυρωδιά αυτή;» ρωτούσα τη μητέρα µου, που μπορούσε να περιγράψει όλη της τη ζωή μέσα από μυρωδιές».
Απόσπασμα από το βιβλίο

Μαθήματα Χημείας

Bonnie Garmus

διακοπές

Η χημικός Ελίζαμπεθ Ζοτ απέχει πολύ από τη μέση γυναίκα. Μάλιστα, η Ελίζαμπεθ Ζοτ θα ήταν η πρώτη που θα επεσήμαινε ότι δεν υπάρχει μέση γυναίκα. Βρισκόμαστε όμως στις αρχές της δεκαετίας του ’60, και η επιστημονική κοινότητα στην οποία ανήκει δεν έχει εξελιχθεί περισσότερο από τον υπόλοιπο κόσμο σε ό,τι αφορά θέματα ισότητας. Η σεξουαλική παρενόχληση από τους άνδρες συναδέλφους είναι δεδομένη. Όμως η Ελίζαμπεθ Ζοτ δεν εννοεί να υποκύψει, και όταν υπερασπίζεσαι τον εαυτό σου, ακολουθούν συνέπειες. Ειδικά όταν προκαλείς βαριά σωματική βλάβη στο αφεντικό που αποπειράθηκε να σε παρενοχλήσει…

Εκβιασμοί, κλεμμένες έρευνες και η φήμη του οπορτουνιστή: δεν χρειάζεται να έχεις πτυχίο στη χημεία για να συμπεράνεις ότι ο εγωισμός των ανδρών είναι εύθραυστος. Ως παιδί ενός κερδοσκόπου και απατεώνα ιερέα, όμως, η Ελίζαμπεθ είναι συνηθισμένη στους παραλογισμούς των ανδρών. Η ίδια ενδιαφέρεται μονάχα για την αβιογένεση, την απόδειξη ότι κάθε μορφή ζωής προέκυψε από ένα και μοναδικό κύτταρο. Μια απόδειξη που, αν το καλοσκεφτείς, θα υπονόμευε την ύπαρξη του Θεού και θα διέλυε τις διαφορές μεταξύ φύλων.

Για την ώρα οι διαφορές αυτές λειτουργούν σαν ένα τείχος ανάμεσα σε αυτήν και τους συναδέλφους της. Μέχρι τη στιγμή που θα συναντήσει ξαφνικά τον Κάλβιν Έβανς, το μεγάλο αστέρι της επιστημονικής κοινότητας, έναν άντρα απωθητικό, άγαρμπο, άγριο αλλά και συμπονετικό συνάμα. Μεταξύ τους έχουν πραγματική χημεία. Τα γεγονότα, όμως, όπως συμβαίνει πάντα, συνωμοτούν και προκαλούν αναστάτωση. Τρία χρόνια αργότερα η Ελίζαμπεθ Ζοτ είναι ανύπαντρη, μεγαλώνει μια κόρη μόνη της και –παραδόξως– παρουσιάζει την πιο δημοφιλή εκπομπή μαγειρικής στην Αμερική: Δείπνο στις έξι.

Ενώ οι άνδρες συνάδελφοί της ανέκαθεν υπαινίσσονταν ότι η μοναδική θέση της Ελίζαμπεθ είναι στην κουζίνα, η ιδιαίτερη προσέγγισή της για τη μαγειρική («Προσθέστε τώρα μια γενναιόδωρη ποσότητα χλωριούχου νατρίου…») και το παράδειγμα της ανεξαρτησίας της αποδεικνύονται επαναστατικά για τα νοικοκυριά ανά την Αμερική. Επειδή η Ελίζαμπεθ δεν μαθαίνει απλώς στις γυναίκες να μαγειρεύουν. Τους μαθαίνει τους νόμους της χημείας και πώς να αλλάξουν το status quo. Κυρίως όμως τους δείχνει ότι η θέση μιας γυναίκας είναι στον έξω κόσμο. Και η Ελίζαμπεθ πρέπει να ενστερνιστεί κάποιες ιδέες για να βρει την ευτυχία· πρώτον, ότι η επιστήμη δεν έχει όλες τις απαντήσεις και, δεύτερον, ότι η πίστη διαφέρει από τη θρησκεία.

Το βιβλίο μετέφρασε η Ιλάειρα Διονυσοπούλου, ενώ αναμένεται να μεταφερθεί στη μικρή οθόνη με πρωταγωνίστρια την Brie Larson.

Η καμαριέρα

Nita Prose

διακοπές

Καλώς ήρθατε στο ξενοδοχείο Ρίτζενσι Γκραντ. Η Μόλι, η καμαριέρα σας, θα φροντίσει για την άνετη διαμονή σας.

«Είμαι η καμαριέρα σας. Είμαι αυτή που καθαρίζει το δωμάτιο στο ξενοδοχείο όπου διαμένετε […]. Όταν τελειώσω τη δουλειά μου, αφήνω το δωμάτιό σας αψεγάδιαστο. Το κρεβάτι σας τέλεια στρωμένο με τέσσερα φουσκωτά μαξιλάρια, σαν να μην ξάπλωσε ποτέ κανείς εκεί. Η σκόνη και η μπίχλα που αφήσατε πίσω σας περνούν στη λήθη ρουφηγμένες από την ηλεκτρική σκούπα. Ο καλογυαλισμένος καθρέφτης σας αντανακλά πλέον την αθωότητα του προσώπου σας. Σαν να μην ήσασταν ποτέ εδώ. Σαν να σβήστηκαν μονομιάς όλες οι βρομιές, τα ψέματα και οι κοροϊδίες σας. Είμαι η καμαριέρα σας. Ξέρω τόσο πολλά για εσάς. Αλλά, αν το καλοσκεφτείτε, εσείς τι ξέρετε για μένα;»
Απόσπασμα από το βιβλίο

Μια χαριτωμένη στην εκκεντρικότητά της καμαριέρα σε ξενοδοχείο βρίσκει έναν επισκέπτη δολοφονημένο στο κρεβάτι του. Η λύση του μυστηρίου θα φέρει τα πάνω κάτω στον άλλοτε τακτοποιημένο κόσμο της στο απολύτως ευρηματικό ντεμπούτο της Nita Prose (μετάφραση: Βούλα Αυγουστίνου).

Η Μόλι Γκρέι δεν είναι σαν τους άλλους. Υστερεί στις κοινωνικές δεξιότητες και παρερμηνεύει τις προθέσεις των γύρω της. Η γιαγιά της αναλάμβανε να της ερμηνεύσει τον κόσμο, κωδικοποιώντας τον σε απλούς κανόνες που μπορούσε να ακολουθήσει η Μόλι. Όμως μετά τον θάνατό της, η εικοσιπεντάχρονη Μόλι αναγκάζεται να βγάζει άκρη με την πολυπλοκότητα της ζωής ολομόναχη. Αφοσιώνεται με όρεξη στη δουλειά της στο ξενοδοχείο. Ο εκκεντρικός της χαρακτήρας καθώς και η εμμονική της αγάπη για την καθαριότητα την κάνουν ιδανική για τη θέση. Απολαμβάνει να φοράει τη στολή της κάθε πρωί, να γεμίζει το καροτσάκι της με σαπούνια και καθαριστικά, και να ξανακάνει τα δωμάτια του ξενοδοχείου πεντακάθαρα. Όμως όλα θα αλλάξουν όταν ανακαλύψει έναν πασίγνωστο πλούσιο επισκέπτη, τον κύριο Μπλακ, νεκρό στο κρεβάτι του. Πριν συνειδητοποιήσει η Μόλι τι συμβαίνει, η ασυνήθιστη συμπεριφορά της τη μετατρέπει σε κύρια ύποπτη. Γρήγορα βρίσκεται παγιδευμένη σ’ έναν ιστό εξαπάτησης, από τον οποίο δεν έχει ιδέα πώς θα ξεμπλέξει. Ευτυχώς για τη Μόλι, φίλοι που δεν ήξερε ποτέ ότι έχει αρχίζουν την αναζήτηση στοιχείων για το τι πραγματικά συνέβη στον κύριο Μπλακ. Θα μπορέσουν όμως να ανακαλύψουν τον πραγματικό δολοφόνο πριν να είναι πολύ αργά;

Μυστήριο κλειδωμένου δωματίου και συγκινητικό πνευματικό ταξίδι, Η καμαριέρα διερευνά τι σημαίνει να είσαι ίδιος με όλους τους άλλους και ταυτόχρονα ολότελα διαφορετικός – και αποκαλύπτει ότι όλα τα μυστήρια λύνονται, όταν ακούς την καρδιά. Το μεγαλύτερο μυστήριο όμως είναι οι ίδιοι οι άνθρωποι – και η αλήθεια δεν είναι πάντα ασπρόμαυρη: συχνά την ανακαλύπτεις στις πιο βρόμικες, πιο γκρίζες περιοχές ανάμεσα στο άσπρο και το μαύρο.

Το βιβλίο αναμένεται να μεταφερθεί στη μεγάλη οθόνη από τη Universal. Τη Μόλι Γκρέι θα ενσαρκώσει η Florence Pugh.

Ομηρία

Clare Mackintosh

διακοπές

Μπορείς να σώσεις εκατοντάδες ζωές.
Ή τη μία και σημαντικότερη…

Η ατμόσφαιρα στην παρθενική απευθείας πτήση από το Λονδίνο στο Σίντνεϊ είναι ηλεκτρισμένη. Ανάμεσα στους επιβάτες της business class φημολογείται ότι βρίσκονται πολλοί διάσημοι, και στο αεροδρόμιο το αεροπλάνο θα το υποδεχτούν δημοσιογράφοι.

Η Μίνα Χόλμπρουκ ανήκει στην επίλεκτη ομάδα αεροσυνοδών για αυτό το ταξίδι-σταθμό διάρκειας είκοσι δύο ωρών. Προσπαθεί να μείνει συγκεντρωμένη στη δουλειά της και να μην την αποσπούν οι σκέψεις για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η πεντάχρονη κόρη της και ο γάμος της που καταρρέει. Ενώ το αεροπλάνο με τους 353 επιβάτες βρίσκεται στο αέρα, η Μίνα λαμβάνει ένα ανατριχιαστικό σημείωμα από έναν ανώνυμο επιβάτη, κάποιον αποφασισμένο να το εμποδίσει να φτάσει στον προορισμό του. Κάποιον που χρειάζεται τη βοήθεια της Μίνας και ξέρει ακριβώς πώς να την κάνει να υπακούσει…

Είκοσι ώρες μέχρι την προσγείωση.
Πολλά μπορούν να συμβούν σε είκοσι ώρες…

Μια σύγχρονη παραλλαγή του κλειστοφοβικού σκηνικού των κλασικών μυθιστορημάτων της Agatha Christie, με τη συνταρακτική συναισθηματική ένταση του Δωματίου. Το εκρηκτικό νέο θρίλερ από την Clare Mackintosh (μετάφραση: Βάσια Τζανακάρη), τη νούμερο ένα μπεστσελερίστρια των Sunday Times.

Ακολουθήστε το ELLE στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

Σχετικά θέματα:

MHT