Το TikTok ξεκίνησε σα δροσερό αεράκι στα social media και έγινε το πιο δημοφιλές app για τους χρήστες κάτω των 25 ετών. Ουσιαστικά στηρίχτηκε στην επιθυμίσα των εφήβων για συνεχή εναλλαγή από το ένα trend στο επόμενο και από το ένα βιντεάκι στο άλλο, διεγείροντας την επιθυμία τους για διαρκή αλλαγή και ικανοποιώντας παράλληλα την περιέργειά τους για τις ζωές των άλλων.
Ακολουθώντας, τη λογική του Snapchat με πολλαπλά φίλτρα, stickers και animations, οι χρήστες ενθαρρύνονται στο να αλληλεπιδρούν συνέχεια με τους υπόλοιπους χρήστες της εφαρμογής, δημιουργώντας fun περιεχόμενο. Χαρακτηριστικό είναι ακόμη και το lay out της εφαρμογής, το οποίο είναι σε μεγάλο βαθμό και θυμίζει το αντίστοιχο του Instagram.
TikTok, η πλατφόρμα της καραντίνας
Δεν είναι η μοναδική περίπτωση που αποτυπώνει τη νέα διαδρομή που ανοίγεται στον ψηφιακό κόσμο. Η καραντίνα σαφώς δημιούργησε τις ιδανικές συνθήκες για την ανάδειξη της δημοφιλούς πλατφόρμας, που ξεκίνησε ως musical.ly και μετονομάστηκε σε TikTok. Οι χρήστες της εφαρμογής έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν, ν’ αποθηκεύσουν και να μοιραστούν βίντεο διάρκειας ως και 15 δευτερόλεπτα. Χορογραφίες, παρωδίες και lip-syncing (συγχρονισμός χειλιών με το τραγούδι) είναι το βασικό υλικό από το οποίο αποτελούνται τα μικρής διάρκειας βιντεάκια. Στη μόδα του TikTok υπέκυψαν όχι μόνο όσοι διεκδικούσαν λίγη δημοσιότητα, αλλά και αστέρες του Χόλιγουντ – όπως ο Sir Antony Hopkins – που αναζητούσαν μια ευχάριστη δραστηριότητα την περίοδο του εγκλεισμού.