Η δημιουργικότητα συνήθως συνδέεται με καλλιτέχνες, αρχιτέκτονες και σχεδιαστές. Η αλήθεια, ωστόσο, είναι ότι η δημιουργικότητα κρύβεται μέσα σε όλους μας. Με αυτή την αφετηρία το Bombay Sapphire Gin, διοργάνωσε ένα ιδιαίτερα δημιουργικό Party το οποίο επιμελήθηκε ο Κώστας Βογιατζής, ιδρυτής του Yatzer.
Από την πρώτη του εμφάνιση στο Λονδίνο το περασμένο καλοκαίρι, το ΒΟΜΒΑΥ CANVAS έχει ταξιδέψει στο Παρίσι, το Μιλάνο, το Βερολίνο και άλλες πόλεις σε ολόκληρο τον κόσμο με πιο πρόσφατο προορισμό την Αθήνα. Στην αποκλειστική εκδήλωση που διοργάνωσε στα τέλη Ιανουαρίου το Bombay Sapphire υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του Yatzer, ένας ιδιαίτερος χώρος μετατράπηκε σε εντυπωσιακό ατελιέ όπου τρεις νεοεμφανιζόμενοι Έλληνες καλλιτέχνες κλήθηκαν να δημιουργήσουν έργα τέχνης εμπνευσμένα από τα πληθωρικά αρώματα του Bombay Sapphire. Παράλληλα, οι καλεσμένοι είχαν την ευκαιρία να επιμεληθούν τις δικές τους καλλιτεχνικές δημιουργίες συνδιάζοντας τέχνη και mixology – ακόμη και ένα απλό τζίν με τόνικ είναι ικανό να ξυπνήσει τις δημιουργικές μας δυνάμεις.
Με την άφιξή τους, οι επισκέπτες κλήθηκαν να αφήσουν το προσωπικό τους καλλιτεχνικό στίγμα σε μια μεγάλη συλλογική τοιχογραφία χρησιμοποιώντας μια τεράστια ποικιλία χρωμάτων. Εξίσου πολύχρωμη ήταν και η κεντρική αίθουσα, ένας εκθαμβωτικός χώρος πλημμυρισμένος από γαλάζια και βυσσινί φώτα, που ισορροπούσε ανάμεσα σε χώρο τέχνης και νυχτερινό κλαμπ. Και ενω οι προσκεκλημένοι καλλιτέχνες προσέθεταν τις τελευταίες πινελιές στα έργα τέχνης που είχαν δημιουργήσει ειδικά για την εκδήλωση, εξίσου δημιουργικοί ήταν και οι bartenders της βραδίας με τα δύο signature κοκτέιλ της εκδήλωσης με βάση το τζιν: το «Leave your trace» του κορυφαίου mixologist Αντώνη Μαντζαρίδη, ένα αρωματικό κοκτέιλ με Bombay Sapphire και νότες από άνθη κουφοξυλιάς, που πήρε το όνομά του από το συλλογικό έργο που δημιούργησαν οι καλεσμένοι στην είσοδο, και το «White canvas», ένα λευκό κοκτέιλ το οποίο οι καλεσμένοι μπορούσαν να γαρνίρουν με βρώσιμα χρώματα και γκλίτερ στο ειδικά διαμορφωμένο Bombay Cocktail Finishing Studio.
Και όπως ισχύει με κάθε έργο τέχνης αντάξιο της δημιουργικότητας που το γέννησε, οι επισκέπτες μπορούσαν να φωτογραφίσουν το κοκτέιλ που μόλις είχαν διακοσμήσει σε έναν ιδίοτυπο, εξωτικό φωτογραφικό θάλαμο ώστε να εντυπωσιάσουν τους φίλους τους στο Instagram. Για όσους προτιμούν πιο κλασικές απολαύσεις, το μπαρ σέρβιρε επίσης το καθιερωμένο Bombay & Tonic, το οποίο οι επισκέπτες μπορούσαν να προσαρμόσουν στις προτιμήσεις τους, με διαφορετικά τόνικ και ποικιλία από γαρνιτούρες.
Εντωμεταξύ, στο pop-up φωτογραφικό στούντιο της εκδήλωσης, η Ελληνίδα φωτογράφος Ιωάννα Τζετζούμη ενθάρρυνε τους επισκέπτες να χαλαρώσουν και να απαθανατίσουν την πιο αυθόρμητη όψη του χαρακτήρα τους. Στις ασπρόμαυρες φωτογραφίες προστέθηκε μια χαρακτηριστική μπλέ πινελιά πριν σταλούν στους καλεσμένους ως ενθύμιο αυτής της τόσο ιδιαίτερης βραδιάς.
Πληροφορίες για τους καλλιτέχνες:
SPENT1:
Ο Spent1 είναι graffiti & street artist που συνδυάζει γεωμετρικά μοτίβα με τη δημιουργία χαρακτήρων cartoon-comic. Για ΒΟΜΒΑΥ CANVAS χρησιμοποίησε ως αφετηρία την παρουσία της Βασίλισσας στην ετικέτα του Bombay Sapphire (μια αναφορά στη δημοτικότητα του τζιν στην Ινδία κατά τη διάρκεια της βρετανικής αποικιοκρατίας) για να ζωγραφίσει τη δική του εκδοχή, μεταμορφώνοντας τη διακριτική μονόχρωμη φιγούρα της ετικέτας σε ένα πανύψηλο πορτρέτο 3 μέτρων με τολμηρά και εντυπωσιακά γραφικά.
LUNE82:
Ο lettering artist & graphic designer Lune82 συνδυάζει το ταλέντο του στο γκράφιτι του με το πάθος του για την τυπογραφία δημιουργώντας τεράστιους πίνακες και τοιχογραφίες με ευφάνταστες, ρετρό-φουτουριστικές και αφηρημένες υπογραφές με επιρροές από ένα ευρύ φάσμα εικαστικών τεχνών, από τον κονστρουκτιβισμό μέχρι την Οπ και την Ποπ Αρτ. Για την εκδήλωση δημιούργησε έναν μεγάλο καμβά που βροντοφώναζε στους καλεσμένους να γίνουν κι αυτοί ένας «DREAM RIDER».
Δημήτρης Ντόκος:
Τα έργα του street artist Δημήτρη Ντόκου χαρακτηρίζονται από μια γραφιστική προσέγγιση και μια σουρεαλιστική εικονογραφία. Για την εκδήλωση, ο Ντόκος παρουσίασε τρία ιδιαίτερα έργα τέχνης από το αρχείο του, δύο από τα οποία αποτυπώνουν το χαρακτηριστικό σκαθάρι του, ένα προσωπικό σύμβολο που κοσμεί πολλά εγκαταλελειμμένα κτίρια σε όλη την Αθήνα. Στον τέταρτο καμβά, ο Ντόκος έπαιξε με το εξαγωνικό μοτίβο του ίδιου του ΒΟΜΒΑΥ CANVAS, γεμίζοντάς το με αινιγματικά γραφιστικά σύμβολα που θύμιζουν τόσο ιερογλυφικά γράμματα όσο και τα έργα του Keith Haring.