Cover photo:@havaianaseurope
Ο όμιλος Alpargatas, όπου ανήκει και το brand Havaianas που αναγνωρίζεται ως ηγέτης στα ανοιχτά υποδήματα σε παγκόσμια κλίμακα, δημοσίευσε στις 10 Φεβρουαρίου την έκθεση κερδών για το 4ο τρίμηνο του 2021, αλλά και για ολόκληρο το έτος. Το ετήσιο ποσοστό εσόδων αυξήθηκε 3,5 φορές χάρη στη Havaianas, η οποία σημείωσε αύξηση με ετήσιο ποσοστό άνω του 14%.
Τα καθαρά έσοδα αυξήθηκαν κατά 29% (2018-2021) με ιστορικό ετήσιο ρυθμό αύξησης 5% (2012-2017), ενώ το περιθώριο καθαρού εισοδήματος αυξήθηκε, αγγίζοντας το 18% από το 9%. Τα ποσοστά απόδοσης αυξήθηκαν επίσης. Ο δείκτης απόδοσης του απασχολούμενου κεφαλαίου (ROCE) αυξήθηκε στο 29% (2021) από το 12% που αποτελεί τον ιστορικό μέσο όρο (2017), ενώ η απόδοση ιδίων κεφαλαίων (ROE) ανέβηκε στο 23% από το 16% την ίδια περίοδο.
«Αυτοί οι αριθμοί είναι αποτέλεσμα μιας μακροπρόθεσμης στρατηγικής. Πριν από τρία χρόνια, αποφασίσαμε ότι ο στόχος που έχει η Alpargatas για δημιουργία μακροπρόθεσμης αξίας θα βασίζεται στην αξιοποίηση της ισχύος επιθυμητών και υπερσυνδεδεμένων εμπορικών σημάτων, όπως η Havaianas. Σε αυτό το σύντομο χρονικό διάστημα αποδείξαμε τη δύναμη αυτής της στρατηγικής, καθώς συνεχίζουμε να επιταχύνουμε την ανάπτυξη του brand και να αναδιαρθρώνουμε το επιχειρηματικό χαρτοφυλάκιο», αναφέρει ο Διευθύνων Σύμβουλος της Alpargatas, Beto Funari. Το χαρτοφυλάκιο του ομίλου επεκτάθηκε με την άφιξη της νέας μάρκας Rothy’s, που αποτελεί μια καινοτόμα, ψηφιακή μάρκα κλειστών υποδημάτων με δυνατότητες υψηλής ανάπτυξης. Η απόκτηση αυτού του εμπορικού σήματος που έχει δημιουργηθεί στις ΗΠΑ ενισχύει την παρουσία της εταιρείας στις διεθνείς αγορές, ανοίγει τον δρόμο προς κατηγορίες υποδημάτων υψηλής ανάπτυξης και δημιουργεί έναν νέο δίαυλο επικοινωνίας με τον καταναλωτή.
Ρεκόρ όγκου πωλήσεων
Τα καλά αποτελέσματα βάζουν τα θεμέλια για την επόμενη περίοδο. Το 2021 η Havaianas σημείωσε ιστορικό όγκο πωλήσεων, φτάνοντας τα 260 εκατομμύρια ζευγάρια και σημειώνοντας αύξηση 13% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η Havaianas International έφτασε επίσης σε σημείο ρεκόρ όσον αφορά τον όγκο πωλήσεων, φτάνοντας τα 31 εκατομμύρια ζευγάρια και σημειώνοντας αύξηση 38,8% σε σύγκριση με το 2020.
Το 4ο τρίμηνο του 2021, τα καθαρά έσοδα αυξήθηκαν κατά 7% από έτος σε έτος, φτάνοντας το ποσό του 1,1 δισεκατομμυρίου R$ (208 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ) – πρόκειται για την υψηλότερη βάση σύγκρισης στην ιστορία της. Σε ολόκληρο το έτος, τα καθαρά έσοδα ανήλθαν σε 3,9 δισεκατομμύρια R$ (739 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ), σημειώνοντας άνοδο 25,7% σε σύγκριση με το 2020. Στις διεθνείς αγορές, τα καθαρά έσοδα αυξήθηκαν κατά 41,5%, φτάνοντας το ποσό του 1,2 δισεκατομμυρίου R$ (227 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ).
Το 4ο τρίμηνο του 2021, τα ενοποιημένα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν κατά 391% σε ετήσια βάση, αγγίζοντας τα 303 εκατομμύρια R$. Το 2021, τα ενοποιημένα καθαρά έσοδα αυξήθηκαν κατά 445,8% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, φτάνοντας τα 692,6 εκατομμύρια R$ (131 εκατομμύρια $ ΗΠΑ). Η αύξηση, συνολικού ύψους 565,7 εκατ. R$ (107,1 εκατ. $ ΗΠΑ), εξηγείται από τα υψηλότερα λειτουργικά έσοδα (EBITDA), τις μειώσεις σε έκτακτα έξοδα, οικονομικά αποτελέσματα και δραστηριότητες που διακόπηκαν.
Ο δείκτης EBITDA των μετόχων στο 4ο τρίμηνο του 2021 αυξήθηκε κατά 35,2% έναντι του 4ου τριμήνου του 2020, φτάνοντας τα 169,4 εκατομμύρια R$, ενώ παράλληλα το περιθώριο κέρδους αυξήθηκε κατά 3,3 ποσοστιαίες μονάδες. Το 2021, ο δείκτης αυξήθηκε κατά 76,3% έναντι του 2020, φτάνοντας τα 750 εκατομμύρια R$, καθώς το περιθώριο κέρδους αυξήθηκε κατά 5,5 ποσοστιαίες μονάδες.
Πρόοδος σε στρατηγικούς πυλώνες
Η Alpargatas σημείωσε πρόοδο στους τέσσερις στρατηγικούς πυλώνες που όρισε η εταιρεία: παγκόσμια στρατηγική, ψηφιακός προσανατολισμός, καινοτομία και βιωσιμότητα. Οι διεθνείς αγορές της Havaianas αντιπροσώπευαν το 32% των συνολικών εσόδων του 2021, σημειώνοντας αύξηση 5 ποσοστιαίων μονάδων σε σύγκριση με το 2018.
Τα διαδικτυακά κανάλια (DTC και B2B) έφτασαν το 30% των συνολικών πωλήσεων στις διεθνείς αγορές. Η διαδικτυακή πλατφόρμα της Havaianas είναι ήδη το τρίτο μεγαλύτερο αυτόνομο κανάλι πωλήσεων της μάρκας, κατέχοντας υψηλά επίπεδα αλληλεπίδρασης, αφοσίωσης και ικανοποίησης των χρηστών σε όλες τις ψηφιακές πλατφόρμες.
«Έχουμε επενδύσει πολλά στη καινοτομία. Το χαρτοφυλάκιο της συλλογής flip-flops έχει αυξηθεί περισσότερο από 30% τα τελευταία 3 χρόνια, χάρη στις καινοτομίες που έχουν πραγματοποιηθεί σε παγκόσμια κλίμακα. Το χαρτοφυλάκιο της μάρκας που περιλαμβάνει σανδάλια, αθλητικά παπούτσια, αξεσουάρ καθώς και συλλογή ένδυσης, αυξήθηκε πάνω από 200% κατά την ίδια περίοδο», αναφέρει ο Beto Funari.
Η εταιρεία έδωσε επίσης έμφαση στην ESG ατζέντα το 2021, που αναφέρεται σε περιβαλλοντικά, κοινωνικά και διοικητικά θέματα, διαμορφώνοντας τον τομέα της Βιωσιμότητας και της Φήμης. Αυτός ο τομέας είναι υπεύθυνος για τον καθορισμό και την παρακολούθηση των προτεραιοτήτων, καθώς και για την αναφορά της προόδου που σημειώνεται σε περισσότερες από 100 πρωτοβουλίες που βρίσκονται σε εξέλιξη. Η πορεία όλων αυτών των πρωτοβουλιών ελέγχεται από την Επιτροπή βιωσιμότητας, και μέσω αυτών επιδιώκεται η μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων και η υποστήριξη της κυκλικής οικονομίας, της ποικιλομορφίας και της συμπερίληψης.
«Υλοποιήσαμε το πρόγραμμα συλλογής προϊόντων σε κάποιες κύριες αγορές και επιταχύναμε την κυκλοφορία των προϊόντων που εμπεριέχουν μεγαλύτερη ποσότητα ανακυκλωμένων υλικών. Επιπλέον, υποστηρίζουμε κοινωνικό-περιβαλλοντικές πρωτοβουλίες μέσω ειδικών συλλογών, όπως είναι η συλλογή Pride (σε συνεργασία με τη ΜΚΟ All Out) και μέσω συνεργασιών, όπως είναι το Ipê Institute και το Conservation International», προσθέτει ο Διευθύνων Σύμβουλος.
Η εταιρεία κρατάει αισιόδοξη στάση για το 2022. «Θα συνεχίσουμε την μακροπρόθεσμη στρατηγική για τη δημιουργία αξίας, δίνοντας έμφαση στην επιτάχυνση της ανάπτυξης των brands Havaianas και Rothy’s.