Η Mango, ένας από τους κορυφαίους ευρωπαϊκούς ομίλους μόδας, κάνει ένα βήμα παραπέρα στην πορεία της προς τη βιωσιμότητα με το λανσάρισμα της πρώτης της συλλογής denim που σχεδιάστηκε με κριτήρια κυκλικότητας, προκειμένου τα ενδύματα να είναι ευκολότερο να χρησιμοποιηθούν και να ανακυκλωθούν μετά τη λήξη της ωφέλιμης ζωής τους, προωθώντας με αυτόν τον τρόπο μια δεύτερη ζωή για τα προϊόντα.
Η νέα capsule συλλογή περιλαμβάνει διάφορα ρούχα Mango Woman από denim, όπως παντελόνια, φούστες, ολόσωμες φόρμες, γιλέκα και cropped σακάκια, σε indigo και μαύρο χρώμα, σε on-trend σιλουέτες επηρεασμένες από τη δεκαετία τo Y2K style. Ρούχα στα οποία κυριαρχούν το χαμηλό ύψος, οι λεπτομέρειες cargo, τα σκισίματα και οι φαρδιές γραμμές.
Για να επιτευχθεί μεγαλύτερη κυκλικότητα, τα νέα ρούχα της συλλογής έχουν σχεδιαστεί με ένα μόνο είδος ίνας (100% βαμβάκι), από το οποίο τουλάχιστον το 20% ανακυκλώνεται. Επίσης, για την ελαχιστοποίηση των αποβλήτων κατά την ανάπτυξη των προϊόντων, τα ενδύματα σχεδιάστηκαν με τη χρήση τεχνολογίας τρισδιάστατου ψηφιακού σχεδιασμού, προκειμένου να μειωθεί ο αριθμός των παραγομένων δειγμάτων.
Η Mango κατασκεύασε τα ενδύματα αυτής της συλλογής ελαχιστοποιώντας τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της σε πτυχές όπως η χρήση χημικών και νερού, ενώ στο εσωτερικό των ενδυμάτων υπάρχει ένα διάγραμμα που εξηγεί τον κυκλικό σχεδιασμό στους πελάτες της, προκειμένου να μειωθεί η παραγωγή χάρτινων ετικετών.
Στην καμπάνια αυτής της συλλογής πρωταγωνιστεί το αμερικανικό μοντέλο Indira Scott, που επιλέχθηκε από τη Mango για τη φρεσκάδα της και τη δέσμευσή της για το περιβάλλον. Στην καμπάνια συμμετείχε επίσης ο φωτογράφος Dario Catellani.
Νέα στρατηγική βιωσιμότητας
Η συλλογή denim, σχεδιασμένη με κριτήρια κυκλικού σχεδιασμού, είναι η πρώτη capsule συλλογή που λανσάρει η Mango στο πλαίσιο της νέας στρατηγικής της για τη βιωσιμότητα, η οποία ονομάζεται Sustainable Vision 2030, ένας από τους στόχους της οποίας είναι να ενσωματώσει στις συλλογές της κριτήρια κυκλικού σχεδιασμού, έτσι ώστε μέχρι το 2030 τα κριτήρια αυτά να κυριαρχούν στο σχεδιασμό των προϊόντων της και το 100% των ινών να είναι βιώσιμης προέλευσης ή ανακυκλωμένες.
Για να το πετύχει αυτό, τα επόμενα χρόνια η Mango θα αυξήσει τον κυκλικό σχεδιασμό στα προϊόντα της, είτε παράγοντας ρούχα που ανακυκλώνονται ευκολότερα (λαμβάνοντας υπόψη τη σύνθεση ή την κατασκευή τους), είτε δεσμεύοντας την ανθεκτικότητα, είτε χρησιμοποιώντας σχέδια που παράγουν λιγότερα υφασμάτινα απόβλητα.
Με αυτό το σκεπτικό, η στρατηγική κυκλικού σχεδιασμού της Mango θεσπίζει τρεις πολιτικές προκειμένου να συμβάλει στο κλείσιμο του κύκλου: η πρώτη, το Give it back to the loop στοχεύει στη δημιουργία ενδυμάτων με απλούστερο σχεδιασμό, με έναν μόνο τύπο υφάσματος ή λιγότερα αξεσουάρ, προκειμένου να επιτευχθεί μεγαλύτερη ανακυκλωσιμότητα. Η δεύτερη, Extended life, δεσμεύεται να σχεδιάζει πιο ανθεκτικά ενδύματα επιλέγοντας υλικά με φυσικές ιδιότητες που έχουν πιστοποιηθεί από την AITEX, ενισχυμένη κατασκευή ενδυμάτων και διαχρονικό σχεδιασμό- και η τρίτη, No Waste, εστιάζει στη βελτιστοποίηση των χρησιμοποιούμενων υλικών και στην επαναχρησιμοποίηση των αποβλήτων υφασμάτων.