Deconstruct και rebuilt! Σε πιστή μετάφραση: Αποδόμηση και επαναδημιουργία. Δύο λέξεις που μπορούν να περιγράψουν μοναδικά την πραγματικότητα που βιώνουμε τους τελευταίους μήνες.
Με την εμφάνιση της πανδημίας του Covid-19 ήρθαμε αντιμέτωποι με πρωτόγνωρες καταστάσεις, όπως είναι ο κατ’οίκον περιορισμός αλλά και όλα τα υπόλοιπα σκληρά μέτρα με στόχο την αντιμετώπισή του. Ορισμένες από τις “σταθερές” μας αποδομήθηκαν.
Δειλά δειλά ωστόσο η κανονικότητα δείχνει να επιστρέφει και εμείς καλούμαστε να “ανακατασκευάσουμε”. Να “στήσουμε” ξανά όλα όσα έπεσαν την περίοδο της καραντίνας ή με βάση τα νέα δεδομένα να δημιουργήσουμε και από την αρχή.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Αυτές ακριβώς οι δύο λέξεις φαίνεται να βρίσκονται και στον πυρήνα της νέας συλλογής του βρετανικού οίκου Burberry, που αποκαλύφθηκε την Δευτέρα 27 Σεπτεμβρίου – εκτός της Εβδομάδας Μόδας του Λονδίνου δηλαδή – μέσω ενός φιλμ.
Στο σημείωμα του, μέσα από το οποίο μας συστήνει το νέο του “παιδί” που είναι αφιερωμένο στην μητέρα του που έφυγε από την ζωή το περασμένο καλοκαίρι, ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του οίκου, Riccardo Tisci, αναφέρει χαρακτηριστικά: “Για μένα, αυτή η παρουσίαση αντιπροσωπεύει την απελευθέρωση της φαντασίας: πώς ονειρευόμαστε να γίνουμε πραγματικοί”.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Και συνεχίζει εξηγώντας ότι η ιδέα ανταποκρίνεται στις “ατελείωτες πραγματικότητες και φαντασίες που αγγίζουμε κάθε μέρα με τα δάχτυλά μας”. Πράγματι, ο Tisci φαίνεται να έβαλε όντως την φαντασία μπροστά αυτή τη σεζόν, αφού μέσα από τις δημιουργίες του έσπασε πολλούς από τους κώδικες της Burberry και τελικά παρουσίασε μια συλλογή γεμάτη πειραματισμούς.
Η νέα συλλογή του έχει πολύ έντονο το στοιχείο της αποδόμησης. Η καμπαρντίνα, το σήμα- κατατεθέν του ιστορικού οίκου της Μεγάλης Βρετανίας, εμφανίζεται στην collection σε μαγικές, deconstructed εκδοχές, σε παραλλαγές που δεν έχουμε ξαναδεί ποτέ από το συγκεκριμένο label. Άλλες μακριές μπροστά και κοντές στο πίσω μέρος, άλλες με ασύμμετρους γιακάδες, άλλες με αλυσίδες στη μέση αντί για τη κλασική υφασμάτινη ζώνη, άλλες με cut outs, άλλες με patchwork λεπτομέρειες, άλλες με ενσωματωμένες κάπες, με διχρωμίες ή τριχρωμίες και άλλες στολισμένες με ζωηρά μοτίβα.
Την προσοχή μας φυσικά μαγνητίζει το ξεθωριασμένο, παραμορφωμένο σχεδόν, print που θυμίζει cow print και επαναλαμβάνεται σε πολλά κομμάτια της συλλογής, όπως φορέματα, διάφανα tank tops, φούστες, πανωφόρια και γιλέκα. Σε άλλα παρουσιάζεται σε ασπρόμαυρους τόνους και σε άλλα παίζει με πιο λαμπερά χρώματα, όπως είναι το κίτρινο και το ροζ, τα μπλέκει μεταξύ τους και δημιουργεί κομμάτια που ξεφεύγουν από την πολύ κλασική φιλοσοφία του οίκου.
Τα oversized ανδρικά γιλέκα είναι ένα ακόμα κυρίαρχο κομμάτι στη νέα συλλογή της Burberry και έρχονται σε πλήρη αντίθεση με τα εφαρμοστά παντελόνια (κολάν) με τα cutouts, που συνδυάζονται με στενά tops και φωνάζουν sexiness. Τα σαγηνευτικά κοψίματα δεν υπήρχαν μόνο σε παντελόνια ωστόσο. Η διάθεση του Riccardo Tisci ήταν “όλες οι γυναίκες να νιώσουν σέξυ ξανά”. “Το σεξ είναι ένας τρόπος έκφρασης, μια πολύ δυνατή γλώσσα. Και αυτή η συλλογή έχει μεγάλη αυτοπεποίθηση”, δηλώνει ο ίδιος, δίνοντας αυτό το sex appeal ακόμα και στα sporstwear κομμάτια που δημιούργησε για τον οίκο Burberry αυτή τη σεζόν.
Από τα αξιοπερίεργα της παρουσίασης, η εμφάνιση των μοντέλων με μεγάλα αφτιά που θυμίζουν ξωτικά ή αλλιώς τον Bambi το ελεφαντάκι των παιδικών μας χρόνων. Οι fashion critics προβλέπουν πως αυτό το τόσο ιδιαίτερο αξεσουάρ, θα γίνει το νέο αγαπημένο της TikTok generation. Απαρατήρητα δεν πέρασαν και τα jockey hats που έδιναν μια άλλη δυναμική στα looks που συμπλήρωναν και επίσης έμοιαζαν με… πλάσματα της φύσης.