Δεν θα δούμε ντεφιλέ του οίκου Calvin Klein φέτος
Μετά την ανακοίνωση της αποχώρησης του Raf Simons ως επικεφαλής του οίκου, οι φήμες οργίασαν. Κάποιοι ισχυρίζονταν ότι ο Βέλγος σχεδιαστής δεν κατάφερε να συνεργαστεί επιτυχώς με το brand και σίγουρα η απόφαση αιφνιδίασε τους θαυμαστές του αφού η ανακοινώθηκε μετά από μόλις τρεις σεζόν. Έτσι, μερικές μέρες πριν τα Χριστούγεννα ο οίκος ενημέρωσε το κοινό ότι δεν θα παρουσιάσει την νέα του κολεξιόν στην φετινή Εβδομάδα Μόδας.
Η οικολογική συνείδηση γίνεται must
Σίγουρα “η ζωή” μιας συλλογής ξεκινά από το catwalk αλλά αξίζει να αναρωτηθούμε πώς και από τι έχουν φτιαχτεί τα κομμάτια που μας κέντρισαν το ενδιαφέρον. Επιπλέον, είναι άκρως σημαντικό να έχουμε υπόψη μας την έννοια του “green washing”, δηλαδή τους ισχυρισμούς πολλών brand ότι τα ρούχα τους έχουν κατασκευαστεί με βιώσιμα υλικά και τεχνικές ενώ στην πραγματικότητα αυτό δεν ισχύει. Το 2018 ήταν επίσης χρονιά-σταθμός στον κόσμο της μόδας, με πολλούς σχεδιαστές να βαδίζουν στα χνάρια της Stella McCartney και να δεσμεύονται για την χρήση συνθετικών δερμάτων και γούνας.
Diversity is key!
Η περσινή εβδομάδα μόδας έσπασε το ρεκόρ περιλαμβάνοντας πάνω από 40% μη λευκών μοντέλων. Ελπίζουμε να συνεχίσουμε να βλέπουμε ανθρώπους κάθε φυλής, σεξουαλικής ταυτότητας και σωματότυπου να παρουσιάζουν τις συλλογές που αγαπάμε και ως αποτέλεσμα, να ταυτιζόμαστε με brands που φαίνεται να υπολογίζουν ανθρώπους με αναλογίες που ξεφεύγουν από αυτές των μοντέλων.
Οι σχεδιαστές θα συνεχίσουν να κάνουν πολιτικές δηλώσεις μέσω των συλλογών τους
Τα παραδείγματα είναι πολλά: τα t-shirt με τo slogan “Vote For Cynthia” του Christian Siriano, τα καπέλα “Μake America New York” (που διακωμωδούν το “Make America Great Again” του Donald Trump) και τα t-shirt “We Should All be Feminists” του Dior είναι μόνο λίγα από αυτά που είδαμε στις πασαρέλες των τελευταίων ετών. Με αφορμή τις πολιτικές εντάσεις και τα θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων που απασχολούν την κοινή γνώμη το τελευταίο διάστημα, ανυπομονούμε να δούμε πώς θα εκφραστούν οι σχεδιαστές, από τους πιο πολιτικοποιημένους μέχρι τους πιο ουδέτερους.
Το See Now, Buy Now γίνεται πραγματικότητα
Η Εβδομάδα Μόδας φιλοξενεί σχεδόν αποκλειστικά τα πιο high end fashion brands του κόσμου. Φέτος όμως τα πράγματα αλλάζουν και θα δούμε ένα ντεφιλέ του plus-size brand 11 Honore που θα ποντάρει στο concept του See Now, Buy Now επιτρέποντας στο κοινό να κάνει δικά του αμέσως τα αγαπημένα του κομμάτια. Επιπλέον, αυτή είναι μια ακόμα κίνηση που προωθεί την diversity, κάνοντας την μόδα προσβάσιμη για όλους, ανεξαρτήτως μεγέθους.