Αυτή η δέσμευση είναι το αποτέλεσμα του διαλόγου μεταξύ του Ομίλου Lagardère στον οποίο ανήκει το ELLE και των οργανισμών Humane Society των Ηνωμένων Πολιτειών και Humane Society International, που μάχονται ώστε να σταματήσουν την κακομεταχείριση των ζώων σε όλον τον κόσμο και της Creatives4Change, πρωτοβουλίας του fashion photographer Alexi Lubomirski που σκοπό έχει να κάνει τη βιομηχανία της μόδας και της ψυχαγωγίας πιο ηθική. Η ανακοίνωση στις 2 Δεκεμβρίου στην εκδήλωση Business of Fashion 2021 VOICES στο Λονδίνο.
Το ELLE δημιούργησε έναν καταστατικό χάρτη που δεσμεύει τις εκδόσεις του να μην προωθούν προϊόντα από γούνα ζώων στις σελίδες, τους ιστότοπους και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσής του. Αυτό περιλαμβάνει την απουσία γούνας από editorials, press images, runway images και εικόνες street style. Ο καταστατικός χάρτης υπακούει στις οδηγίες της Fur Free Alliance και δεν επιτρέπει την απεικόνιση γούνας ζώων στις διαφημίσεις των έντυπων εκδόσεων και στο διαδίκτυο.
Οι εκδόσεις του ELLE σε όλο τον κόσμο υπέγραψαν αυτή τη συμφωνία, συμπεριλαμβανομένων αυτών στην Αραβία (αγγλικές και αραβικές εκδόσεις), Αργεντινή, Αυστραλία, Βέλγιο (φλαμανδική και γαλλική έκδοση), Βραζιλία, Βουλγαρία, Καναδά (αγγλική και γαλλική έκδοση), Κίνα, Κροατία, Τσεχική Δημοκρατία, Δανία, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Χονγκ Κονγκ, Ουγγαρία, Ινδία, Ινδονησία, Ιταλία, Ακτή Ελεφαντοστού, Ιαπωνία, Καζακστάν, Μεξικό, Κάτω Χώρες, Νορβηγία, Πολωνία, Ρουμανία, Ρωσία, Σερβία, Σιγκαπούρη, Σλοβενία, Νότια Κορέα, Ισπανία , Σουηδία, Ταϊβάν, Ταϊλάνδη, Τουρκία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ουκρανία, ΗΠΑ και Βιετνάμ. Για 13 από αυτές τις εκδόσεις, ο καταστατικός χάρτης είναι ήδη σε ισχύ, για 20 θα τεθεί σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2022 και για τις υπόλοιπες εκδόσεις θα τεθεί σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2023.
Το δίκτυο ELLE που αφορά αυτή η δέσμευση περιλαμβάνει:
- 45 εκδόσεις σε όλο τον κόσμο
- 21 εκατομμύρια αναγνώστες το μήνα
- 6,6 εκατομμύρια αντίτυπα που πωλούνται μηνιαίως
- 175 εκατομμύρια συνολικής αναγνωσιμότητας
- 46 ιστοσελίδες, 100 εκατομμύρια μοναδικοί επισκέπτες, 400 εκατομμύρια προβολές σελίδων και πολλές εφαρμογές για κινητά /tablet
- Ένας ιστότοπος αφιερωμένος στο διεθνές δίκτυο: www.elleinternational.com
Σύμφωνα με την Constance Benqué, CEO Lagardère News και CEO ELLE International: «Η κοινωνική δέσμευση ήταν πάντα ένας από τους βασικούς πυλώνες της επωνυμίας του ELLE. Ο κόσμος έχει αλλάξει και το τέλος της χρήσης της γούνας ευθυγραμμίζεται με την πορεία της ιστορίας. Ελπίζουμε ότι, με αυτή τη δέσμευση, το ELLE θα ανοίξει τον δρόμο και για άλλα μέσα ενημέρωσης για να απαγορεύσουν την προώθηση της γούνας, σε όλο τον κόσμο, και να προωθήσουν ένα μέλλον χωρίς γούνα».
Η Valéria Bessolo Llopiz, SVP και international director του ELLE δήλωσε σχετικά: «Για πολλά χρόνια, το ELLE ασχολείται με το περιβάλλον, τη βιωσιμότητα και την οικολογία μέσω της θεματολογία του ή ειδικών green issues. Η παρουσία γούνας ζώων στις σελίδες μας και στα ψηφιακά μας μέσα δεν συνάδει πλέον με τις αξίες μας, ούτε με τους αναγνώστες μας. Είναι καιρός το ELLE να κάνει μια ισχυρή δήλωση για αυτό το θέμα, μια δήλωση που αντανακλά την προσοχή μας στα κρίσιμα ζητήματα της προστασίας και της φροντίδας του περιβάλλοντος και των ζώων, απορρίπτοντας τη κακομεταχείρισή τους. Είναι επίσης μια ευκαιρία για το ELLE να ενισχύσει την ευαισθητοποίηση για την καλή διαβίωση των ζώων, να αυξήσει τη ζήτηση για βιώσιμες και καινοτόμες εναλλακτικές λύσεις και να προωθήσει μια πιο ανθρώπινη βιομηχανία μόδας».
Ο Alexi Lubomirski, fashion photographer και ιδρυτής της Creatives for Change, λέει: «Από την ίδρυσή του, το περιοδικό ELLE ήταν πάντα ένα φωτεινό σημείο αναφοράς στη μόδα, μια φρέσκια ματιά, απελευθερωμένη από το βάρος της παράδοσης και της επισημότητας. Λόγω αυτής της δύναμης, λέμε ότι το ELLE «δεν αντικατοπτρίζει τόσο τη μόδα όσο την ορίζει». Αυτή η δημιουργική δύναμη που εμπνέει είναι εκείνη που επιτρέπει στο ELLE να κάνει μεγάλα βήματα στη διαμόρφωση της καρδιάς και της συνείδησης των αναγνωστών του για ένα πιο εξελιγμένο και συνειδητοποιημένο μέλλον για όλους».
Ο P.J Smith, director of fashion policy για το HSUS και το HSI, προσθέτει: «Γιορτάζουμε μαζί με το ELLE τη θέση του ενάντια στο σκληρό εμπόριο γούνας και ανυπομονούμε να ακολουθήσουν και άλλα περιοδικά μόδας. Αυτή η ανακοίνωση πυροδοτεί μία θετική αλλαγή σε ολόκληρη τη βιομηχανία της μόδας και έχει τη δυνατότητα να σώσει αμέτρητα ζώα από μια ζωή βασάνων και σκληρού θανάτου. Το παγκόσμιο δίκτυο του ELLE θα οδηγήσει επίσης στην καινοτομία για πιο βιώσιμες εναλλακτικές πρακτικές».