Για την κατασκευή ενός τζην απαιτούνται 279 λίτρα νερό και για ένα πουλόβερ από κασμίρ περίπου 80. Οι σόλες των sneakers μας περιέχουν πλαστικό, το ίδιο και το φόρεμα από polyester ή το τζάκετ από faux δέρμα. Μπορεί να μην πρόκειται για αντικείμενα μιας χρήσης, σύντομα όμως φεύγουν από τη μόδα και καταλήγουν στις χωματερές ή ακόμα και στους βυθούς των θαλασσών. Το 2019 φαίνεται πως αποτελεί μια χρονιά αφύπνισης για τη fashion scene με όλο και περισσότερα brands να χαράσσουν πράσινη πορεία. Η στροφή των μεγάλων brands προς μια βιώσιμη κατεύθυνση, όπως και η αναζήτηση νέων πρωτοποριακών υλικών με φυσική προέλευση, εκτός από την μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος έχει και άλλες πλευρές όπως η ενίσχυση αναπτυσσόμενων οικονομιών, αλλά και η προστασία των ζώων.
It’s time for action!
Ο κορυφαίος οίκος ωρολογοποιίας Audemars Piguet δεν αφήνει τον πολύτιμο χρόνο να περνά. Το Ίδρυμα Audemars Piguet Foundation ιδρύθηκε το 1992, με την επιστημονική συνεργασία της Διεθνούς Ένωσης Προστασίας της Φύσης (IUCN). Τα projects που εφαρμόζουν έχουν στόχο μια βαθύτερη, ουσιαστική εκπαίδευση του κοινού γύρω από το περιβάλλον, μια επένδυση για ένα καλύτερο μέλλον. Για παράδειγμα, μέσω του ιδρύματος, πάνω από δέκα χιλιάδες παιδιά στην Ινδία έμαθαν πώς γίνεται η δεντροφύτευση. Στο Cerrado της Βραζιλίας το Audemars Piguet Foundation χρηματοδότησε έναν κύκλο κατάρτισης για νέους αγρότες, ώστε να αναλάβουν μόνοι τους την αναγέννηση της γης και την προώθηση της βιοποικιλότητας. Στο El Salvador, σε συνεργασία με την NGO One Drop, που ανήκει στον ιδρυτή του Cirque de Soleil, φυτεύτηκαν δώδεκα χιλιάδες δέντρα ώστε να περιοριστεί η διάβρωση που προκαλείται από την ξηρασία.
Perpetual Planet
Η λέξη «Perpetual» είναι χαραγμένη σε κάθε Rolex Oyster. Δεν είναι μόνο μια λέξη στο καντράν κάθε ρολογιού Rolex, είναι μια φιλοσοφία που αντιπροσωπεύει το όραμα και τις αξίες της μάρκας. Tο όραμα του Hans Wilsdorf, ιδρυτή της Rolex, ήταν η συνεχής αναζήτηση της υπεροχής, που στηρίζει όλες τις δραστηριότητες του brand: από την ωρολογοποιία έως τη συνεχή και μακρόχρονη υποστήριξη εκείνων που αγωνίζονται να ανοίξουν νέους ορίζοντες στις επιδόσεις των ανθρώπων σε όλο τον κόσμο. Από τη δεκαετία του ’30, το Rolex ήταν το πολύτιμο χρονόμετρο των πρωτοπόρων εξερευνητών στις αποστολές τους στα πιο απομακρυσμένα και επικίνδυνα μέρη, στους ωκεανούς και στις πιο ψηλές οροσειρές του πλανήτη. Καθώς διανύουμε τον 21ο αιώνα, οι εξερευνήσεις έρχονται να αντικαταστήσουν τις ανακαλύψεις, που είναι πλέον το μέσο για τη διατήρηση του φυσικού μας κόσμου. Μέσω της καμπάνιας Perpetual Planet, η Rolex ενώνει τις δυνάμεις της με προσωπικότητες και οργανισμούς για να δοθούν λύσεις στις προκλήσεις που δημιουργεί το περιβάλλον.
One for one
H giving φιλοσοφία της TOMS συνεχίζεται και στο περιβάλλον. Οι διάσημες εσπαντρίγιες του brand περιέχουν υλικά όπως φυσική κάνναβη, οργανικό βαμβάκι, ανακυκλωμένο πολυέστερ. Τα κουτιά επίσης προέρχονται από 80% ανακυκλωμένα απορρίμματα και βάφονται με μελάνι σόγιας.
Green Steps
Τα vegan παπούτσια είναι η νέα μεγάλη τάση. Όλο και περισσότεροι οίκοι βάζουν στόχο να μειώσουν το οικολογικό τους αποτύπωμα. Ο Saint Laurent παρουσίασε πρόσφατα μια συλλογή με vegan παπούτσια, τα οποία φόρεσε και η Miley Cyrus στο Met Gala, ενώ η Meghan Markle εμφανίζεται πολύ συχνά με τα λευκά vegan sneakers του brand Veja. Για την κατασκευή της Rainbow πλατφόρμας του οίκου Salvatore Ferragamo δεν χρησιμοποιήθηκε νερό, ενώ ο δείκτης έδειξε μηδενική εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα.
Νέα Εποχή
Για την Άνοιξη 2019, το brand Tommy Hilfiger λάνσαρε την πρώτη του συλλογή Tommy Jeans με ντένιμ από 100% ανακυκλωμένο βαμβάκι, μπαίνοντας έτσι δυναμικά στη λίστα με τα eco-friendly labels. Χρησιμοποιήθηκαν επίσης κουμπιά από παλιότερες κολεξιόν, νήματα και κομμάτια από υφάσματα που είχαν περισσέψει, ακόμα και πλαστικά μπουκάλια. Η οικολογική συνείδηση του designer όμως συνεχίστηκε και στην βασική ανοιξιάτικη κολεξιόν που περιλαμβάνει κομμάτια από οργανικό βαμβάκι με το γνωστό cool American style του Tommy Hilfiger.
Οι Flip-Flops που θα σώσουν τον Αμαζόνιo
Καλοκαίρι σημαίνει σαγιονάρες και σαγιονάρες σημαίνει Havaianas. Το brand προέρχεται από τη Βραζιλία, μια χώρα με απέραντα τροπικά δάση, πλούσια βλάστηση και σπάνια είδη ζώων που κινδυνεύουν με εξαφάνιση. Γι’ αυτό το brand από το 2004 συνεργάζεται με το IPÊ (IOE -Ινστιτούτο Οικολογικής Έρευνας) δωρίζοντας μέρος από τις πωλήσεις του στην προσπάθεια για τη διατήρηση της φυσικής κληρονομιάς. Φέτος μάλιστα οι Havaianas ενώνουν τις δυνάμεις τους με τον street artist Arlin Graff, o οποίος απεικόνισε σε τρεις σαγιονάρες ζώα της βραζιλιάνικης βιοποικιλότητας που απειλούνται. Κάτι ακόμα που θα έπρεπε να τονίσουμε είνα το γεγονός ότι τόνοι από σαγιονάρες καταλήγουν στους βυθούς των θαλασσών από ανθρώπινη απροσεξία, καθώς ξεχνιούνται πολλές φορές στην παραλία. Επομένως ο δρόμος για έναν ομορφότερο κόσμο περνά σίγουρα και από εμάς.
Sandal Weather
Πόσο οικολογικά είναι τα σανδάλια που προτιμούν τα It girls σε όλο τον πλανήτη; Η Birkenstock χρησιμοποιεί βιώσιμα υλικά όπως ο φυσικός φελλός από βελανιδιά, το φυσικό λάτεξ από τη ρητίνη των δέντρων και η γιούτα, μια ίνα που προέρχεται από το φυτό Corchorus.
Fast fashion με συνείδηση
Φανταζόσασταν ποτέ ένα φόρεμα φτιαγμένο από πορτοκάλια; To 2012 η Η&Μ παρουσίασε την πρώτη της eco-friendly συλλογή Conscious Exclusive από ανακυκλώσιμα υλικά, η οποία έκτοτε αναμένεται κάθε χρόνο με ανυπομονησία από τους fashion lovers. H εταιρία δεν έμεινε στάσιμη στα δεδομένα της πρώτης κολεξιόν. Κάθε χρόνο εξερευνά νέες τεχνικές, παρουσιάζοντας καινοτόμα αειφόρα υλικά, όπως το Piñatex®, το οποίο μας σύστησε φέτος ως εναλλακτικό του δέρματος, φτιαγμένο από ίνες κυτταρίνης που εξάγονται από φύλλα ανανά, το BLOOM™ Foam, ένα εύκαμπτο αφρώδες υλικό με βάση τα φυτά, που χρησιμοποιεί βιομάζα φυκιών, και το Orange Fiber®, ένα αειφόρο ύφασμα σαν μετάξι που κατασκευάζεται από υποπροϊόντα χυμού εσπεριδοειδών. Στόχος της Η&Μ μέχρι το 2030 είναι να επενδύσει 100% σε βιώσιμες πηγές.
Beach Cleaning
Οι ωκεανοί εκπέμπουν εδώ και χρόνια SOS λόγω του πλαστικού. Η Yamamay έλαβε το μήνυμα και ξεκίνησε την εκστρατεία #SavetheOcean, για την ευαισθητοποίηση γύρω από τη μόλυνση των θαλασσών, ενώ παράλληλα δημιούργησε και τη σειρά Ocean Reef από ανακυκλωμένες ίνες.
To ELLE Ιουνίου που κυκλοφορεί στα περίπτερα είναι αφιερωμένο στο περιβάλλον, τις δράσεις και τις αλλαγές που πρέπει να κάνουμε στην καθημερινότητά μας για την προστασία του πλανήτη. Ανακαλύψτε το!