O Alessandro Michele επέλεξε ένα ιταλικό κάστρο του 13ου αιώνα ως σκηνικό της Cruise 2023 συλλογής του για τη Gucci. Το Cosmogonie show, που πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Δευτέρας, ήταν το λιγότερο εντυπωσιακό αφού κατάφερε να παρασύρει τους θεατές σε ένα μεσαιωνικό παραμύθι με πρωταγωνιστές του σήμερα.
Το Castel del Monte συνδυάζει στοιχεία από τη Βόρεια Ευρώπη, τον ισλαμικό και τον Σουηβικό κόσμο και την κλασική αρχαιότητα, αντιπροσωπεύοντας ένα σταυροδρόμι διαφορετικών πολιτισμών και θρησκειών, ένα μείγμα πολύ διαφορετικό από την μπαρόκ αρχιτεκτονική της Ρώμης, που φωτισμένο με εικόνες από παλιούς χάρτες αστερισμών και πεφταστεριών και την πανσέληνο να λάμπει πάνω από την Απουλία, κατάφερνε πραγματικά να γυρίσει πίσω το χρόνο.
Το soundtrack ανακάτευε τη μουσική με την ηχογράφηση της πρώτης προσγείωσης στο φεγγάρι, για να μην ξεχάσει κανείς ότι ο Michele μπορεί να είναι ρομαντικός, αλλά το ταξίδι στο διάστημα είναι πιο επίκαιρο από ποτέ. Δεν ήταν δύσκολο να μαντέψουμε το θέμα. Η εικόνα ενός αστερισμού ήταν τυπωμένη στην πρόσκληση, με μια σημείωση ότι ένα αστέρι έχει υιοθετηθεί στο όνομα κάθε επισκέπτη. Ωστόσο, υπήρχαν πολλά επίπεδα στο έργο του Michele.
Καταρράκτες από πούλιες κεντημένες με τη μορφή αστερισμών σε μεσαιωνικά φορέματα και σε cool φαρδιά τζην, ήταν μόνο κάποιες από τις αστρονoμικές αναφορές που είδαμε στην τεράστια συλλογή του με τα 101 μοντέλα, τα looks των οποίων απέφυγαν τις παγίδες και κατάφεραν να δείχνουν σύγχρονα και όχι ρετρό. Η ολοδερμάτινη καμπαρντίνα και οι ψηλές μπότες του ήταν σίγουρα κάτι που θα φορούσε το συγκρότημα Maneskin που παρευρέθηκε στο show και έπαιξε στο after party ξεσηκώνοντας το κοινο, ενώ το tailored παντελόνι του με παγιέτες το φανταζόμαστε ήδη στην Elle Fanning ή την Dakota Johnson, που ήταν επίσης παρούσες στην εκδήλωση.
Ο σχεδιαστής γνωρίζει ότι βρίσκεται στη θέση του οδηγού ενός brand που ανέφερε πωλήσεις 9,73 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2021 και αυτό γιατί συνειδητοποιεί ότι «τα ρούχα μπορούν να σε κάνουν να ταξιδέψεις, είναι διφορούμενα, μιλούν διαφορετικές γλώσσες», η μόδα αντικατοπτρίζει τη ζωή και η Gucci μιλάει σε ένα παγκόσμιο πελάτη.
«Το να κάνεις μόδα δεν σημαίνει πλέον μόνο να εμπνέεσαι από μια γυναίκα. Σήμερα, είναι μια γιγαντιαία χορωδία, σαν να είσαι μέρος ενός μεγάλου ωκεανού. Εάν απομονώσεις κάτι δεν είσαι πλέον αντικειμενικός, χρειάζεσαι πολλαπλές αναφορές. Δεν μπορείς να είσαι απλά ράφτης ή couturier, να σχεδιάζεις ένα cocktail φόρεμα και να είσαι στην υπηρεσία ενός πλούσιου πελάτη», υποστήριξε. «Η μόδα μιλάει, δεν είναι ιερογλυφικά για μια ελίτ, μιλάει για τη ζωή. Είναι ένας καθρέφτης, η μόδα πρέπει να είναι μια συνάντηση σχημάτων, ζωών, χρωμάτων, ιστοριών και συμπεριφορών», λέει ο Michele.
Οι μεσαιωνικές αναφορές ξεκινούσαν από τα γραφικά patterns σε διαφορετικά χρώματα, με το μοτίβο του αρλεκίνου να έχει την τιμητική του, και έφταναν σε λαιμοκόψεις με Ελισαβετιανούς γιακάδες. Ένα μπλε βελούδινο κεντημένο φόρεμα ήταν εντυπωσιακό, αλλά υπήρχαν επίσης prim γυναικεία κοστούμια και παλτό με λεπτομέρειες από faux γούνα. Ο σχεδιαστής έπαιξε επίσης οπτικά με ασπρόμαυρα μοτίβα σε φορέματα που αγκαλιάζουν το σώμα. Αλλά η γυναίκα Gucci του Michele δεν είναι ντροπαλή και έτσι υπήρχαν μερικές nude εμφανίσεις και αραχνοΰφαντα mini φορέματα από σιφόν, που δημιουργήθηκαν για να τραβούν τα βλέμματα. «Είμαι παθιασμένος με το γυμνό, τα ρούχα που γίνονται το σώμα και το αντίστροφο», δήλωσε ο σχεδιαστής.
Μια άλλη απροσδόκητη έμπνευση ήταν η Greta Garbo, της οποίας η ζακάρ, κεντημένη τσάντα προσγειώθηκε στο γραφείο του πρόσφατα και της οποίας τα δομημένα σακάκια της δεκαετίας του ’30 και του ’40 αντικατοπτρίστηκαν σε μερικά από τα design των σακακιών του.
Ως γνήσιος συνεχιστής της κουλτούρας της Gucci, ο Michele δεν ξέχασε τα εντυπωσιακά, δυνατά αξεσουάρ, όπως τις μπότες στιλέτο με κορδόνια, τα platform sandals και τις μπαλαρίνες. Μια ξύλινη τσάντα σε διαφορετικές λωρίδες καφέ αποχρώσεων, μια ανανεωμένη signature hobo και μια καρό πάνινη τσάντα από μπαμπού σίγουρα θα είναι hot την επόμενη σεζόν.
Το να ατενίζει τον ουρανό δεν ήταν αρκετό για τον Michele, οι σημειώσεις του οποίου είχαν τη μορφή επιστολής προς τον Γερμανό φιλόσοφο και συγγραφέα Walter Benjamin. «Αν κάποιος στοχαστής μπόρεσε να κρατήσει μαζί πράγματα που ήταν τόσο μακρινά σε χρόνο και χώρο, επαναδιατυπώνοντάς τα σε αστερισμούς, ήταν ο Walter Benjamin. Σε αυτόν τον άνθρωπο, που δεν μπορούσε να επιβιώσει χωρίς τα αποφθέγματά του, δίνω την ευγνωμοσύνη μου», έγραψε ο σχεδιαστής.
Ο Benjamin αφαίρεσε τη ζωή του το 1940, αφού η Γκεστάπο κατάσχεσε το διαμέρισμά του στο Παρίσι, αφήνοντάς τον απελπισμένο χωρίς τα χειρόγραφά και τις συλλογές του. «Μια τέτοια εξαιρετική ικανότητα να φωτίζει συνδέσεις, οι οποίες διαφορετικά θα ήταν αόρατες, κάνει τον Benjamin την παραδειγματική φιγούρα όσων σκέφτονται σε αστερισμούς και ένας αστερισμός σε βοηθά να σχηματίσεις συνδέσμους μεταξύ θραυσμάτων κόσμων που διαφορετικά θα διασκορπίζονταν», συνέχισε.
Μόνο ο Michele θα μπορούσε να κάνει ξανά επίκαιρο το παρελθόν, γιατί κι αυτός «σκέφτεται σε αστερισμούς». «Έψαχνα για ένα μαγικό και μυθικό μέρος, όπου θα μπορούσα να χάσω τον εαυτό μου, να απομακρυνθώ από τις αστικές τοποθεσίες που έχω συνηθίσει και να συναντήσω ανθρώπους σε μέρη που είναι φαινομενικά απομακρυσμένα», είπε. «Η μόδα είναι επίσης μαγεία».
Δες περισσότερα looks από τη συλλογή παρακάτω: