H ενδυματολόγος Janty Yates, ανέλαβε τα κοστούμια του House Of Gucci γιατί ήθελε να βοηθήσει στην αφήγηση της ιστορίας που οδήγησε στη συγκλονιστική δολοφονία του κληρονόμου της Gucci, Maurizio Gucci, στα χέρια της πρώην συζύγου του, Patrizia Reggiani, μέσα από τα iconic looks της ταινίας. «Ποιος δεν θα ήθελε να πει την ιστορία της δολοφονίας του Maurizio Gucci;» δηλώνει η ίδια.
Η ταινία του Ridley Scott, με πρωταγωνιστές τη Lady Gaga και τον Adam Driver, ακολουθεί την οικογένεια Gucci και την άνοδο του οίκου μόδας από τη στιγμή που ο Maurizio (Driver) γνώρισε την Patrizia (Lady Gaga) τη δεκαετία του ’70 μέχρι τον θάνατό του το 1995, κι όλα αυτά δίνοντας παράλληλα στο κοινό μια ματιά στην ιστορία του brand που γνωρίζουμε σήμερα. Συγκεκριμένα, η ταινία επικεντρώνει την αφήγησή της στην Patrizia, η οποία συχνά κατηγορείται για την πρόκληση ρήξης στην οικογένεια Gucci. Ως εκ τούτου, το styling της έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να δείχνει διαφορετική από τους Gucci, εξάλλου ήταν παιδί εκτός γάμου και προερχόταν από μία οικογένεια χωρίς κοινωνική θέση. Η Reggiani φοράει φανταχτερά σύνολα, layers από κοσμήματα και μια τεράστια ποικιλία από γούνες. Από την άλλη, τα μέλη μιας από τις πλουσιότερες οικογένειας της Ιταλίας – που περιλαμβάνει επίσης τον Aldo Gucci (Al Pacino), τον άλλοτε πατριάρχη της οικογένειας Gucci, και τον γιο του Paolo Gucci (Jared Leto) μεταξύ άλλων – είναι ντυμένα με κομψά κοστούμια, ακριβά ρολόγια , και γυαλιστερά δερμάτινα παπούτσια.
Για να δημιουργήσει τα κοστούμια της Reggiani, η Yates δούλεψε μαζί με τη Lady Gaga, η οποία, όπως αποκάλυψε η ενδυματολόγος, ήταν πολύ ενεργή όσον αφορά την προμήθεια και την επιλογή των εμφανίσεων για κάθε σκηνή. Η ηθοποιός και τραγουδίστρια άφησε μάλιστα τη Yates να αποκτήσει πρόσβαση στο προσωπικό της αρχείο, όπου τα ρούχα ήταν κλειδωμένα και διατηρημένα σε ένα δωμάτιο ελεγχόμενης θερμοκρασίας.
Η Gaga έκανε στιλιστικές παρεμβάσεις και κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων. Για παράδειγμα, το ροζ και μαύρο πουά φόρεμα, από τον Yves Saint Laurent, το επέλεξε προσωπικά η Gaga για τον χαρακτήρα της. Ενώ στη σκηνή της στην ταινία, που η Gaga φορά ένα μαύρο ζιβάγκο, στρώσεις από χρυσά κολιέ και ένα γούνινο καπέλο, αν και ήταν μόλις η δεύτερη μέρα των γυρισμάτων, η Yates και η Gaga είχαν ήδη δημιουργήσει έναν αρκετά ισχυρό δεσμό ώστε η πρωταγωνίστρια του «Α Star Is Born» να νιώθει άνετα λέγοντας: «Ας βάλουμε τέσσερα κολιέ αντί για δύο».
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Ενώ η Yates ήταν σε θέση να παίξει και με άλλους σχεδιαστές όπως ο YSL, μια ταινία για την οικογένεια Gucci δεν θα ήταν ολοκληρωμένη χωρίς το θρυλικό double-G λογότυπο. Για τις εμφανίσεις αυτές, έγινε μία έρευνα στο Μουσείο Gucci στη Φλωρεντία, όπου μπόρεσε να δει πλάνα και κοστούμια που χρονολογούνται από τη δεκαετία του 1970. Αν και το μουσείο επέτρεψε στη Yates να δανειστεί μερικά vintage κομμάτια, έπρεπε να προμηθευτεί άλλα από μέρη όπως το Tirelli Costumi, έναν οίκο κοστουμιών με έδρα τη Ρώμη. Η Yates αναδημιουργούσε τις υπόλοιπες εμφανίσεις από την αρχή. Ενώ ήταν σε καραντίνα σε ξενοδοχείο στην Ιταλία ως αποτέλεσμα της πανδημίας, η Yates και ο βοηθός της, Ο σχεδιαστής Stefano De Nardis μετέτρεψαν τα υφάσματα με τα μονογράμματα Gucci σε μερικές από τις πιο αξιομνημόνευτες εμφανίσεις της ταινίας, συμπεριλαμβανομένου ενός συνδυασμού κάπας και παντελονιού που φοράει η Lady Gaga στην viral πλέον σκηνή «Our name, sweetie».
Ενώ το House of Gucci εξερευνά την αιτία πίσω από μια από τις πιο διαβόητες ιστορίες αληθινού εγκλήματος στη βιομηχανία της μόδας, αποκαλύπτει επίσης πώς το brand μετατράπηκε από μια εταιρεία αποσκευών και δερμάτινων ειδών σε μια ολοκληρωμένη αυτοκρατορία μόδας, ικανή να αναμετρηθεί με δημιουργίες σχεδιαστών όπως ο Karl Lagerfeld της Chanel και ο Gianni Versace της Versace. Για να το αναδείξει αυτό, η ταινία υπογραμμίζει τη θεμελιώδη συλλογή του 1995 του Αμερικανού σχεδιαστή Tom Ford (τον οποίο υποδύεται ο Reeve Carney) που προκάλεσε τη διεθνή αναγνώριση της Gucci. Για την ταινία, η Yates και ο De Nardis προσπάθησαν να προμηθευτούν κομμάτια από την πραγματική συλλογή, η οποία περιελάμβανε κοστούμια σε στιλ της δεκαετίας του ’70, βελούδινα σακάκια και μεταξωτά πουκάμισα, αλλά οι προσπάθειές τους ήταν ανεπιτυχείς. «Νομίζω ότι κάποιος πρέπει να τα έχει αγοράσει όλα», είπε η Yates. Ως αποτέλεσμα, ο De Nardis αναδημιουργούσε εμφανίσεις από μερικές από τις άλλες συλλογές του Tom Ford, συμπεριλαμβανομένου ενός Gucci G-string του 1997 που εξακολουθεί να είναι ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα αντικείμενα από την εποχή του Ford στη Gucci. Ο De Nardis δημιούργησε επίσης μια φανταστική συλλογή πασαρέλας για τον Paolo Gucci, τον αποτυχημένο σχεδιαστή της οικογένειας, τον οποίο η Yates περιγράφει αστειευόμενη ως «λίγο καλόγουστη για τον Paolo που δεν ήταν ο πιο καλόγουστος σχεδιαστής».
Τελικά, η Yates λέει ότι η αποστολή της στην ταινία House of Gucci ήταν να χρησιμοποιήσει κοστούμια για να πει την ιστορία. Πάρε, για παράδειγμα, μια σκηνή όταν η Pina (Salma Hayek), η καλύτερη φίλη και μέντιουμ της Patrizia, λέει στη κληρονόμο της Gucci να φορέσει το πράσινο και το κόκκινο – τα χαρακτηριστικά χρώματα της Gucci – για καλή τύχη καθώς σκοπεύει να κατακτήσει την πρώτη θέση της οικογένειας μαζί με τον σύζυγό της . Ενώ η Patrizia προτιμά το κόκκινο, αρνείται να φορέσει πράσινο, λέγοντας: «Το πράσινο δεν ταιριάζει με το κραγιόν μου». Μετά από αυτή τη σκηνή, η Patrizia επιλέγει ζωντανά σύνολα, όπως ένα κόκκινο κοστούμι με φούστα με χρυσά κουμπιά, σε συνδυασμό με ένα γούνινο παλτό, καθώς και μια κόκκινη στολή ski, που σημαίνει ότι έχει μεγαλύτερες φιλοδοξίες για τον εαυτό της από το να είναι απλώς σύζυγος ενός κληρονόμου της Gucci. Αφού τα σχέδιά της αποτυγχάνουν και την εκδιώκουν από το σπίτι των Gucci δίνονρτας τη τα χαρτιά του διαζυγίου, η γκαρνταρόμπα της γίνεται μαύρη, προοικονομώντας τον θάνατο που θα ακολουθήσει.
Photos: @houseofguccimovie
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ:
- Πώς θα συνδυάσεις το πανωφόρι με τις μπότες σου σαν αυθεντικό style icon;
- 6 total black outfits για εσένα που η ντουλάπα σου είναι γεμάτη μαύρο, μαύρο και μαύρο!
- Εμείς βρήκαμε το alter ego μας σε ό,τι έχει να κάνει με το styling (14 υπέροχα everyday looks!)