Το ELLE συνάντησε την ταλαντούχα διοργανώτρια του Andydote Fashion Fair, έμαθε περισσότερα για το όραμα και τη δουλειά της αλλά και για το μέλλον της ελληνικής μόδας, τόσο εδώ όσο και στο εξωτερικό.
ELLE: Τι είναι το Andydote; Πως γεννήθηκε και πως εξελίχθηκε η ιδέα για την έκθεση;
Αντιγόνη Βιντιάδη: Το Andydote είναι μια ιδέα που ξεκίνησε να γίνεται πραγματικότητα τον Οκτώβριο του 2017. Το όραμά μου για τους Έλληνες σχεδιαστές ήταν και είναι να έχουν ένα χώρο συνάντησης, παρουσίασης και προώθησης της δουλειάς τους σε Ελλάδα και εξωτερικό. Με 33 Έλληνες σχεδιαστές που εμπιστεύθηκαν μια καινούργια έκθεση τον Ιανουάριο του 2017 ξεκινήσαμε τα πρώτα μας βήματα στην Αθηναΐδα, όπου και συνεχίζουμε. Μέχρι στιγμής είχαμε τη χαρά να συνεργαστούμε με περισσότερους από 150 σχεδιαστές και να παρουσιάσουμε τις συλλογές τους σε εμπόρους και επαγγελματίες του χώρου 2 φορές το χρόνο.
ELLE: Γιατί είναι σημαντική μια τέτοια έκθεση για την ελληνική μόδα;
Α.Β.: Οι εκθέσεις του εξωτερικού έχουν θέσει τον πήχη ψηλά εδώ και χρόνια στην ποιότητα, την εικόνα και την αισθητική των εκθετών τους. Σε συνδυασμό με το ποιοτικό κοινό που επισκέπτεται το Andydote, θεωρώ πως έχουμε κάνει μια πολύ καλή αρχή. Ήδη περισσότερα από 300 μαγαζιά του εξωτερικού έχουν έρθει στην έκθεσή μας.
ELLE: Ποια είναι η θέση της ελληνικής μόδας σε παγκόσμιο επίπεδο;
Α.Β.: Έχουμε εξαιρετικά ταλαντούχους σχεδιαστές που εκπροσωπούν την Ελλάδα στο εξωτερικό εδώ και χρόνια και έχουν καταφέρει να κερδίσουν την εμπιστοσύνη και τις εντυπώσεις διεθνών οίκων, εμπόρων και σταρ. Λατρεύω τη δουλειά των Mary Katrantzou, Urania Gazelli, Ioanna Kourbella.
ELLE: Γίνεται να αποκτήσει η ελληνική μόδα διεθνή χαρακτήρα; Γιατί δεν έχει γίνει κάτι τέτοιο μέχρι σήμερα;
Α.Β.: Βασική τροχοπέδη για τους Έλληνες σχεδιαστές αποτελεί η εισαγωγή υφασμάτων καθώς και η διαδικασία παραγωγής των συλλογών τους. Λόγω καθαρά τεχνικών παραγόντων δεν είναι εύκολο για το μεγαλύτερο ποσοστό εξ αυτών να είναι ακριβείς στις παραδόσεις που απαιτεί το εξωτερικό. Όμως γίνεται μία ομαδική προσπάθεια από όλους μας αυτό να αλλάξει πολύ σύντομα.
ELLE: Πώς έχει εξελιχθεί η μόδα τα τελευταία 4 χρόνια, από το πρώτο Andydote;
Α.Β.: Νομίζω πως διαμορφώνεται ανάλογα με το όραμα και την έμπνευση κάθε σχεδιαστή. Εξελίσσονται και μεγαλώνουν όμορφα μέσα από τις συλλογές τους!
ELLE: Με ποια κριτήρια γίνεται η επιλογή των εκθετών;
Α.Β.: Βασικό είναι η παραγωγή να γίνεται στην Ελλάδα. Στη συνέχεια δίνουμε βάση στην αισθητική και την εικόνα του κάθε brand με σκοπό την άρτια παρουσίαση της έκθεσης.
ELLE: Πώς επιβιώνει ένα brand στην Ελλάδα της κρίσης και πώς πιστεύετε ότι μπορεί «να βγει» προς τα έξω;
Α.Β.: Τα brands στην Ελλάδα επιβιώνουν την περίοδο των καλοκαιρινών συλλογών τους. Λόγω τουρισμού τα μαγαζιά έχουν πολύ μεγαλύτερη κινητικότητα με αποτέλεσμα να λειτουργούν καλύτερα οι παραγωγές των σχεδιαστών. Οι περισσότερες εταιρείες έχουν ξεκινήσει συνεργασίες με το εξωτερικό. Το Andydote φέτος για 1η φορά «λανσάρει» το Andydote e-showroom, το e-shop χονδρικής των Ελλήνων σχεδιαστών στο εξωτερικό, το οποίο πιστεύω πως θα έχει καλή ανταπόκριση.
ELLE: Τι μπορεί να περιμένει κάποιος που θα επισκεφθεί το Andydote Fashion Fair;
Α.Β.: Ρούχα παπούτσια, τσάντες, κοσμήματα για κάθε γούστο και για κάθε είδος μπουτίκ, πρωτότυπα σχέδια, καλοδουλεμένα και ποιοτικά αξεσουάρ.
ELLE: Πώς ονειρεύεστε την εξέλιξη του Andydote;
Α.Β.: Εύχομαι να μεγαλώσει κι άλλο και να φιλοξενήσουμε όλους εκείνους που θέλουν να μοιραστούν το ταλέντο και τη δημιουργικότητά τους με εμπόρους από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
ELLE: Ποια είναι η άποψή σας για τις νέες τεχνολογικές αφίξεις που βλέπουμε στον χώρο της μόδας (όπως το 3D printing ή τα συνθετικά δέρματα); Πόσο εύκολο είναι για έναν νέο designer στην χώρα μας να χρησιμοποιήσει τέτοιες καινοτόμες τεχνικές;
Α.Β.: Είμαι ενθουσιασμένη και περίεργη με όλα τα νέα τεχνολογικά εργαλεία και όλα τα υλικά που υπάρχουν πλέον για την υλοποίηση καινοτόμων ιδεών. Παρατηρώ όμως πως στην Ελλάδα όλα καθυστερούν να έρθουν και οι εταιρείες βρίσκουν εμπόδια (οικονομικά, μεταφορικά κλπ.) για να τα έχουν στη διάθεσή τους.
ELLE: Όσον αφορά τα social media, πιστεύετε ότι μπορεί να αποτελέσουν πηγή έμπνευσης για νέες τάσεις και αισθητικές ή είναι απλά μέσο προώθησης δουλειάς που ήδη υπάρχει;
Α.Β.: Το διαδίκτυο είναι πλέον η εικόνα μας, η τηλεόρασή μας, η διαφήμισή μας και η παρέα μας. Φυσικά είναι πηγή έμπνευσης και νομίζω πως σε αρκετές περιπτώσεις βελτιώνει τον τρόπο που δουλεύουμε αλλά και το αποτέλεσμα που θέλουμε να βγάλουμε.
ELLE: Τι θα συμβουλεύατε μια κοπέλα που αγαπά τη μόδα και θέλει να ασχοληθεί επαγγελματικά με αυτή; Πώς θα μπορούσε να ξεκινήσει;
Α.Β.: Η μόδα είναι τρόπος ζωής και φιλοσοφία. Έχει πολλές πτυχές και γωνιές και νομίζω πως είναι στη φαντασία του καθενός μας να ανακαλύψει ποιο κομμάτι της του ταιριάζει.