Ενόψει της πολυετούς ανακαίνισης της ναυαρχίδας της 5ης Λεωφόρου Louis Vuitton στη Νέα Υόρκη, ο οίκος ανακοινώνει με χαρά το φιλόδοξο και εκτεταμένο άνοιγμα του προσωρινού καταστήματος Louis Vuitton στην 6 E. 57th Street NYC, το οποίο θα περιλαμβάνει το αμερικανικό ντεμπούτο ενός Louis Vuitton café, ενός καταστήματος σοκολάτας, ενός νέου παγκόσμιου γαστρονομικού concept και μιας αποκλειστικής συλλογής αναμνηστικών. Το κατάστημα που άνοιξε στις 15 Νοεμβρίου και θα γίνει ο μεγαλύτερος χώρος Louis Vuitton στις Ηνωμένες Πολιτείες, η πρόθεσή του επεκτείνεται πέρα από το λιανικό εμπόριο, περιλαμβάνοντας τον Οίκο Πολιτισμού που αντιπροσωπεύει σήμερα η μάρκα.
Louis Vuitton και Νέα Υόρκη: συνδεδεμένοι μέσα στο χρόνο
Για περισσότερο από έναν αιώνα, από τότε που ο οίκος άρχισε να πωλεί προϊόντα στις ΗΠΑ από το 1898 και μετά, η Louis Vuitton έχει δημιουργήσει μια απαράμιλλη σχέση με τη Νέα Υόρκη, όπου η γαλλική art de vivre ερμηνεύεται αενάως με τοπική επιρροή. Το 1980, με το άνοιγμα του πρώτου ανεξάρτητου καταστήματος στη Νέα Υόρκη, στην 57η οδό, η μάρκα καθιερώθηκε ως ένας κατεξοχήν προορισμός αγορών.
Με γνώμονα τη ζωντανή ενέργεια της πόλης, ο Οίκος προτείνει μια εμπειρία καταστήματος που καλωσορίζει τους πελάτες να ανακαλύψουν πώς ο ευρύτερος κόσμος της Louis Vuitton αγκαλιάζει αυτή τη δυναμική ανταλλαγή μέσα στο χρόνο.
Πέντε όροφοι για να ανακαλύψετε
Από τη βορειοανατολική γωνία της Πέμπτης Λεωφόρου και της 57ης οδού, η Louis Vuitton θα μετακομίσει προσωρινά στην 6 East 57th Street. Σε τόσο κοντινή απόσταση, αυτό το κτίριο-ορόσημο, εμπνευσμένο από την Art Deco, έχει πλούσια ιστορία στο λιανικό εμπόριο και ξεχωρίζει για το τεράστιο σχέδιο παραθύρων που αψιδώνεται στην τούβλινη πρόσοψή του.
Ενώ η εξωτερική αρχιτεκτονική και η εσωτερική κάτοψη παραμένουν αμετάβλητες, η ανανεωμένη εμπειρία του καταστήματος σηματοδοτείται από μια μνημειώδη εγκατάσταση. Ο χώρος εισόδου ανοίγει σε ένα πανύψηλο αίθριο που αναδεικνύεται από μια σύνθεση από ελεύθερα γλυπτά που αναπτύχθηκε με τον Shohei Shigematsu της OMA, έναν συνεργάτη του διάσημου αρχιτεκτονικού γραφείου με έδρα τη Νέα Υόρκη, ο οποίος ήταν υπεύθυνος για μια καθηλωτική έκθεση γύρω από την ιστορία της μάρκας στην Μπανγκόκ νωρίτερα φέτος.
Σαν μια σουρεαλιστική σύγκλιση της κληρονομιάς της κατασκευής κορμών του οίκου με τον ορίζοντα της Νέας Υόρκης, τέσσερις πύργοι που αποτελούνται από εμβληματικούς κορμούς Courrier Lozine 90 ανεβαίνουν 16 μέτρα προς την οροφή. Οι κορμοί στοιβάζονται για να δημιουργηθούν μορφές που μετακινούνται, εξισορροπούνται, συστρέφονται και κάνουν ζιγκ ζαγκ, επιδεικνύοντας δύναμη και ελαφρότητα. Το καθένα διακρίνεται περαιτέρω από τη χρήση διαφορετικών υλικών της Louis Vuitton – ιστορικές ρίγες, κλασικός καμβάς Monogram, λευκό Damier και μεταλλικό Monogram – τα οποία επαναπροσδιόρισαν το διαχρονικό κομμάτι από το παρελθόν στο σήμερα.
Το πίσω μέρος του αιθρίου προσφέρει μια άλλη εντυπωσιακή οπτική εγκατάσταση: σακούλες με καθρέφτες στοιβάζονται σαν τούβλα για να χτίσουν έναν κάθετο τοίχο ύψους 18 μέτρων, μετατρέποντας ένα βασικό στοιχείο της αρχιτεκτονικής σε ένα δυναμικό γλυπτό που αντανακλά το κατάστημα και τις δραστηριότητες στο εσωτερικό του.
Οι σειρές εναλλάσσονται μεταξύ του Keepall και του μικρότερου Speedy, δημιουργώντας ένα κυματιστό και ρυθμικό αποτέλεσμα καθώς ο τοίχος εκτείνεται μέχρι τον πέμπτο όροφο. Αυτή η σκηνοθεσία πλαισιώνεται από υπερμεγέθεις φωτογραφικές τοιχογραφίες με μοτίβα που αναπτύχθηκαν από τους συνεργάτες της Louis Vuitton – Richard Prince, Yayoi Kusama, Supreme, Takashi Murakami και Stephen Sprouse – αντανακλώντας τη συνεχή επανεφεύρεση των συμβολικών εικονογραφιών σε σχέση με τα σύγχρονα συμφραζόμενα.
Ένα συνεκτικό σχέδιο σχεδιασμού εισάγει μια εξορθολογισμένη ζεστασιά στο υπάρχον ακατέργαστο εσωτερικό. Τα σύμπαντα της Louis Vuitton καταλαμβάνουν τέσσερις από τους πέντε ορόφους, παρέχοντας πάντα θέα στο αίθριο. Τα εκτεθειμένα δάπεδα από σκυρόδεμα και ξύλο εναλλάσσονται με βελούδινα χαλιά, ενώ οι χώροι φωτίζονται απαλά και διαμορφώνονται σύμφωνα με μια ανοιχτή ροή. Έπιπλα από την προηγούμενη τοποθεσία επανεμφανίζονται σε όλο το κατάστημα, σύμφωνα με τη δέσμευση του οίκου για κυκλική δημιουργικότητα. Τα νέα κομμάτια αντικατοπτρίζουν μια προσεκτική επιμέλεια συλλεκτικών vintage και σύγχρονων επίπλων από τους Carlo Mollino, Charlotte Perriand, Christophe Delcourt και Pierre Augustin Rose, ενώ τα έργα Αμερικανών και καλλιτεχνών με έδρα τη Νέα Υόρκη, όπως οι Todd Eberle, Chris Martin και Caio Fonseca, εμφανίζονται σε όλο το κατάστημα.
Ο πρώτος όροφος είναι αφιερωμένος στα δερμάτινα είδη, από μια εκτεταμένη ποικιλία τσαντών και αντικειμένων lifestyle μέχρι μια νέα αίθουσα ταξιδιών που αναδεικνύει το DNA του οίκου με έναν τεχνίτη εξατομίκευσης στη διάθεσή σας. Το γυναικείο σύμπαν τυλίγεται περιμετρικά του δεύτερου ορόφου, ενώ το ανδρικό σύμπαν καταλαμβάνει τον τρίτο όροφο. Ο πέμπτος όροφος χωρίζεται μεταξύ ιδιωτικών χώρων λιανικής πώλησης lounge που αποτελούνται από τρία οικεία σαλόνια, καθώς και έναν χώρο για τις συλλογές Objets Nomades και Art de la Table. Μοναδικό σε αυτόν τον όροφο είναι ένα μυστικό δωμάτιο σε στυλ σοφίτας, το οποίο είναι προσβάσιμο από ένα από τα σαλόνια.
Εδώ, το επίκεντρο θα είναι τα υψηλά ρολόγια και τα κοσμήματα Louis Vuitton.
Ένας προορισμός για φαγητό και πολιτισμό
Ανοιχτός καθ’ όλη τη διάρκεια του ωραρίου του καταστήματος, ο τέταρτος όροφος είναι το σημείο όπου οι πελάτες θα βρουν το συνδυασμένο πολιτιστικό και γαστρονομικό όραμα του Οίκου ως μια συναρπαστική εμπειρία μοναδική για τη Νέα Υόρκη.
Το Le Café Louis Vuitton, ένας χώρος με καφέ και βιβλιοθήκη, έχει σχεδιαστεί ως ένας ζωντανός προορισμός για τους επισκέπτες που θα νιώθουν ότι περιβάλλεται και βυθίζεται σε μια ατμόσφαιρα πολιτιστικής έμπνευσης.
Κατά την άφιξή τους στη ρεσεψιόν, οι επισκέπτες συνοδεύονται στην κύρια αίθουσα, η οποία περιλαμβάνει το κύριο εστιατόριο, μια εσοχή ανάγνωσης με καναπέδες και ένα μπαρ για συνολικά 70 θέσεις.
Αποπνέοντας γαλλικό ντιζάιν και μια τοπική loft ατμόσφαιρα, ο χώρος είναι γεμάτος με βιβλία από τοίχο σε τοίχο, τα οποία παρέχουν ένα άνετο, ακόμη και ιδιόρρυθμο σκηνικό για να ταξιδέψετε στον κόσμο μέσω της τέχνης, της αρχιτεκτονικής, της μόδας και της κουζίνας. Τα βιβλία, που πάντα ενσωματώνονται σε κάθε περιβάλλον Louis Vuitton, θα έχουν διευρυμένη παρουσία εδώ και τα ράφια έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να τονίζουν την προβολή, ενθαρρύνοντας παράλληλα την άνετη περιήγηση.
Ο εκδότης και επιμελητής Ian Luna έχει επιβλέψει τη βιβλιοθήκη, προκρίνοντας τους καλλιτέχνες της Νέας Υόρκης ως κυρίαρχο θέμα – συμπεριλαμβανομένων συνεργατών όπως ο Stephen Sprouse και ο Jeff Koons. Ωστόσο, ο κατάλογος είναι επίσης εκτεταμένος- ένα σύγχρονο κλασικό έργο του Rem Koolhaas μοιράζεται το ράφι με βιβλία δημιουργών. Μαζί με αυτούς τους 600-650 τίτλους, οι επισκέπτες θα μπορούν να απολαύσουν βιβλία από τις εκδόσεις Louis Vuitton Editions, καθώς ο οίκος συνεχίζει να μεγαλώνει τον κατάλογό του μέσα από διάφορες σειρές γύρω από τα ταξίδια, το στυλ και τη ζωντανή κληρονομιά του Louis Vuitton.
Πολυτελή σνακ στο Le Café Louis Vuitton
Μέσα σε αυτή τη διαφωτιστική και ταυτόχρονα χαλαρή ατμόσφαιρα, το Le Café Louis Vuitton ζωντανεύει ως το επόμενο βήμα σε ένα γαστρονομικό ταξίδι με τους Γάλλους σεφ Arnaud Donckele και Maxime Frédéric, το διάσημο δίδυμο που ενισχύει σταθερά τη σχέση του με τον Louis Vuitton από το άνοιγμα του εστιατορίου Arnaud Donckele και Maxime Frédéric στο Louis Vuitton στο Saint-Tropez. Οι σεφ βρίσκονται τώρα να εγκαινιάζουν μια νέα γαστρονομική ιδέα και κοινότητα για τον οίκο.
Για τη Νέα Υόρκη, ανέπτυξαν μια νέα γαστρονομική προσέγγιση με τα νέα τοπικά ταλέντα Christophe Bellanca και Mary George στο τιμόνι του Le Café Louis Vuitton.
Η ιδέα βασίζεται στο σνακ πολυτελείας – γνωστά, γενναιόδωρα πιάτα που επαναπροσδιορίζονται με ίσα μέρη διασκέδασης και φινέτσας, μια ανταλλαγή γαλλικής φλόγας και τοπικής πινελιάς. Αντλώντας από παγκόσμιες επιρροές, το μενού παρουσιάζει δημιουργίες κατά παραγγελία: ραβιόλι αστακού ή τρούφας με ανάγλυφο το λουλούδι Monogram και τάρτες Damier γεμάτες με φρέσκα, εποχιακά υλικά. Τα σάντουιτς Croque που αποδείχθηκαν αίσθηση στο Παρίσι θα κάνουν το υπερατλαντικό τους ντεμπούτο. Φυσικά, το μπιφτέκι, ένα διεθνές αγαπημένο πιάτο, θα τύχει της μεταχείρισης του LV.
Μια νέα γαστρονομική κοινότητα παίρνει σάρκα και οστά
Πέρα από τις υπάρχουσες γαστρονομικές ιδέες του Οίκου που υπογράφουν παγκοσμίως αναγνωρισμένοι σεφ, το άνοιγμα του καφέ στη Νέα Υόρκη με τον Christophe Bellanca και τη Mary George θέτει τις βάσεις για μια νέα γαστρονομική κοινότητα Louis Vuitton, στην οποία οι τοπικοί σεφ θα ευδοκιμήσουν υπό τη συνεχή καθοδήγηση και καθοδήγηση των Arnaud Donckele και Maxime Frédéric.
Αυτό το εμπνευσμένο μοντέλο έχει ως στόχο να προωθήσει το όραμα και το ταλέντο νέων ανερχόμενων αστέρων, συμπεριλαμβανομένων σεφ όπως ο Leonardo Zambrino του The Hall by Louis Vuitton -το εστιατόριο του οίκου στο Chengdu της Κίνας- ο οποίος βραβεύτηκε πρόσφατα με αστέρι Michelin τον Σεπτέμβριο του 2024.
Με διαφορετικές ιδέες και τοπικές γεύσεις, κάθε νέα ομάδα καφέ θα φέρει τη δική της μοναδική οπτική, αξιοποιώντας το savoir faire και τους κώδικες που βρίσκονται στην καρδιά του Louis Vuitton.
Η άφιξη των σοκολατών Louis Vuitton
Η εκλεκτή σοκολάτα έχει γίνει άλλη μια έκφραση του savoir faire της Louis Vuitton.
Μετά την επιτυχία της στο Παρίσι, τη Σιγκαπούρη και τη Σαγκάη, η Le Chocolat Maxime Frédéric at Louis Vuitton ανοίγει την πρώτη της τοποθεσία στις ΗΠΑ και παρουσιάζει μια σειρά από χαρακτηριστικές μπάρες και σπεσιαλιτέ που φτιάχνονται στο χέρι από τον διάσημο chef pâtissier και την ομάδα του στην κουζίνα του Παρισιού.
Γεννημένος στη Νορμανδία και εγγονός γαλακτοπαραγωγού, ο Maxime Frédéric είναι απαιτητικός σε όλες τις πρώτες ύλες, αντλώντας από τη σοφία των «Les secrets de nos vergers» (τα μυστικά των οπωρώνων). Στο αγρόκτημά του στη Νορμανδία, καλλιεργεί διάφορες φυλές κοτόπουλων που δίνουν αυγά με ξεχωριστά χρώματα, ενώ ένας στενός φίλος στο Montflanquin καλλιεργεί έναν ειδικό τύπο φουντουκιού που είναι μικρότερος σε μέγεθος και παράγει πιο έντονη γεύση- και τα δύο συστατικά χρησιμοποιούνται σε διάφορες δημιουργίες του Maxime.
Άλλα συστατικά προέρχονται από τις καλύτερες πηγές, όπως κόκκοι κακάο από μικρούς κακοκαλλιεργητές στο Βιετνάμ, το Περού, τη Μαδαγασκάρη, τη Δομινικανή Δημοκρατία και το Σάο Τομέ, με κάθε τοποθεσία να προσφέρει ένα διακριτικά συγκεκριμένο άρωμα.
Εμπνευσμένο από τους κώδικες του οίκου, το Le Chocolat Maxime Frédéric στο Louis Vuitton παρουσιάζει μια σειρά από γλυκές λιχουδιές για όλα τα γούστα, που κυμαίνονται από κλασικές σοκολάτες, σετ δώρων και μπομπονιέρες φουντουκιού, μέχρι πιο δημιουργικές επιδείξεις σοκολατοποιίας, όπως η Vivienne on a Malle (μπαούλο) – ένα κεντρικό κομμάτι εμπνευσμένο από μουσικό κουτί, το οποίο όταν τίθεται σε κίνηση με ένα απλό στρίψιμο ενός κλειδιού σοκολάτας, η μασκότ του οίκου κάνει πιρουέτες πάνω σε ένα μπαούλο Louis Vuitton.
Μια συλλεκτική capsule συλλογή
Με αφορμή τα εγκαίνια του Louis Vuitton 57th Street NYC, θα κυκλοφορήσει μια συλλεκτική συλλογή που θα περιλαμβάνει ανδρικά και γυναικεία έτοιμα ρούχα, δερμάτινα είδη, αξεσουάρ και είδη δώρων, ως φόρος τιμής στο στυλ της Νέας Υόρκης. Οι συλλεκτικές τσάντες περιλαμβάνουν τη νεοσύστατη Neverfull Inside Out σε κίτρινο χρώμα ταξί, την Speedy Soft με κίτρινη επένδυση και παιχνιδιάρικες ετικέτες, την Capucines με επένδυση από τους ουρανοξύστες της πόλης και την GO14 σε λαμπερό ανοιχτόχρυσο χρώμα. Η Vivienne επιστρέφει ως συλλεκτική φιγούρα New York State of mind, καθώς και σε μικρά δερμάτινα είδη, ένα μεταξωτό μπαντό και άλλα αντικείμενα που είναι ιδανικά για δώρο. Μέσα στην ανδρική κάψουλα, ανακαλύπτουμε ξανά τους κώδικες της προ-συλλογής SS25, η οποία είναι και αυτή εμπνευσμένη από την εικονογραφία της ζωής της Νέας Υόρκης.
Η εμβληματική πινακίδα της πόλης έχει μετατραπεί σε ένα γούρι τσάντας που κοσμεί τις τσάντες Avenue Slingbag και Keepall ή ως καυτό σφράγισμα στο πορτοφόλι Slender, και τα τρία στη σειρά Monogram Héritage σε κίτρινο χρώμα. Στην πινακίδα μπορεί κανείς να διαβάσει «LV since 1854», ένα παιχνιδιάρικο νεύμα στην ημερομηνία ίδρυσης του Maison.
Μεταξύ των ελκυστικών χώρων του καταστήματος και του ιδιόρρυθμου κόσμου μέσα στο καφέ, το Louis Vuitton 57th Street NYC είναι ένα προσωρινό κατάστημα που φιλοδοξεί να αφήσει μια μόνιμη εντύπωση στους Νεοϋορκέζους και τους ταξιδιώτες.