Ο οίκος Chanel μάς καλεί να ζήσουμε έναν νέο έρωτα μέσα από την ονειρεμένη καμπάνια “The Chanel Iconic Handbag Campaign”

Ένα συναισθηματικό remake με πρωταγωνιστές τους Brad Pitt και Penélope Cruz.

Elle 04 Απρ. 24
Ο οίκος Chanel μάς καλεί να ζήσουμε έναν νέο έρωτα μέσα από την ονειρεμένη καμπάνια “The Chanel Iconic Handbag Campaign”

Ένας άντρας και μια γυναίκα ερωτεύονται με φόντο τη θάλασσα της Deauville, εκεί που η Mademoiselle Chanel άνοιξε μια μπουτίκ καπέλων που έφερε το όνομά της το 1912. Η συνάντηση γίνεται στο εστιατόριο του ξενοδοχείου Le Normandy, ενώ ο μεγάλος, σιωπηλός πρωταγωνιστής αυτού του film noir είναι η τσάντα 11.12 της Chanel. Οι βραβευμένοι με Όσκαρ ηθοποιοί Penélope Cruz και Brad Pitt ενώνουν για πρώτη φορά στην καριέρα τους το υποκριτικό τους ταλέντο και τη γοητεία τους για λογαριασμό της Virginie Viard, της πρώτης γυναίκας Creative Director του οίκου μετά την Gabrielle Chanel.

Τους χαρακτήρες διατρέχει ένα ρίγος καθώς το χέρι της Penélope Cruz σφίγγει διακριτικά την τσάντα της, σαν να θέλει να κρύψει την ανησυχία της. Τα δάχτυλά της χαϊδεύουν το καπιτονέ δέρμα, ενώ ακούγεται ο ήχος του κουμπώματος να γυρίζει. Τοποθετημένη στο τραπέζι ανάμεσά τους, η θρυλική τσάντα συμβολίζει όλα όσα, κάποια στιγμή στη ζωή μας, μας δίνουν το κουράγιο να διεκδικήσουμε τις βαθύτερες επιθυμίες μας. Η τσάντα συμβολίζει το θάρρος να γίνουμε, επιτέλους, η ηρωίδα της ίδιας μας της ζωής. «Έχετε διαθέσιμα δωμάτια;», βρίσκει τη δύναμη να ρωτήσει η Cruz τη σερβιτόρα, την οποία υποδύεται η Rianne Van Rompaey, σε μια ατμόσφαιρα ηλεκτρισμένη. Ποιος δεν έχει ονειρευτεί να κάνει αυτή την ερώτηση; Για μια ώρα, μια νύχτα, ακόμη και για μια ζωή. Είναι
μια ιστορία για την επιθυμία, την ελευθερία, την ανάγκη να νιώθεις ζωντανός.

Chanel

Oι Brad Pitt και Penélope Cruz με την εμβληματική τσάντα ανάμεσά τους.  photo:  Inez & Vinoodh/Courtesy of Chanel

To remake του απόλυτου success story

H Virginie Viard, η οποία ανέλαβε τα ηνία των fashion συλλογών της Chanel το 2019, έβρισκε πάντα έμπνευση στην έβδομη τέχνη. Από την ελεύθερη ατμόσφαιρα της Nouvelle Vague μέχρι τα στούντιο του Χόλιγουντ, η κινηματογραφική κουλτούρα της είναι έκδηλη στις συλλογές της ενώ, όπως έκανε και η Mademoiselle Chanel στην εποχή της, περιβάλλεται από σκηνοθέτες με τους οποίους έχει πολύ στενή σχέση. Έτσι γεννήθηκε τώρα, με την υπογραφή του φωτογραφικού και σκηνοθετικού δίδυμου Inez & Vinoodh, η καμπάνια Τhe Chanel Iconic Handbag Campaign. Η ιστορία του έργου είναι γνωστή, καθώς επαναλαμβάνει σχεδόν λέξη προς λέξη, πλάνο προς πλάνο, μερικές από τις πρωτότυπες σκηνές της ταινίας Ένας Άντρας και Μια Γυναίκα του Claude Lelouch, η οποία προβλήθηκε το 1966 αποσπώντας βραβείο Χρυσού Φοίνικα στο Φεστιβάλ Κανών της ίδιας χρονιάς, αλλά και δύο Όσκαρ το 1967, Καλύτερης Ξένης Ταινίας και Καλύτερου Πρωτότυπου Σεναρίου. Μόνο που τώρα, στον ρόλο της ηθοποιού Anouk Aimée βρίσκεται η Penélope Cruz, πρέσβειρα της Chanel από το 2018, ενώ τον χαρακτήρα του Jean-Louis Trintignant ενσαρκώνει ο μοναδικός Brad Pitt ως σύγχρονος gentleman. «Αυτό που ήταν πολύ μυστηριώδες και πολύ ενδιαφέρον για τον τρόπο που ο Claude Lelouch απεικονίζει αυτή τη σύνδεση και αυτή την ιστορία αγάπης είναι ότι μπορείς να νιώσεις τον κίνδυνο. Το νιώθουν και οι δύο. Δεν το εκφράζουν ποτέ, αλλά ξέρουν ότι μπαίνουν σε επικίνδυνα εδάφη, γιατί γνωρίζουν ότι θα αναπτύξουν πολύ δυνατά συναισθήματα ο ένας για τον άλλο. Ακόμη και όταν είδα την ταινία για πρώτη φορά, ως έφηβη, μπορούσα να το αισθανθώ και ήταν πραγματικά συγκλονιστικό», λέει η Cruz. «Είναι συναρπαστικό. Πενήντα οχτώ χρόνια μετά, η ταινία παραμένει επίκαιρη, είναι ακόμα ζωντανή», λέει με τη σειρά του ο Claude Lelouch. Η ταινία αφηγούνταν την ιστορία ενός άντρα και μιας γυναίκας, χήροι και οι δύο, που συναντιούνται στο οικοτροφείο των παιδιών τους, και αποκρυπτογραφούσε την έκρηξη της επιθυμίας, τους δισταγμούς και τους φόβους μιας ερωτικής συνάντησης. Το οξύμωρο; Αυτό που αρχικά φαινόταν ως αδυναμία, κατέληξε να γίνει το μεγάλο πλεονέκτημα της ταινίας. Επειδή το μπάτζετ ήταν χαμηλό, ο σκηνοθέτης έπρεπε να ολοκληρώσει τα γυρίσματα σε τρεις μόλις εβδομάδες. Για να εξοικονομήσει
χρήματα, λοιπόν, γύρισε τις εσωτερικές σκηνές ασπρόμαυρες και τις εξωτερικές έγχρωμες. Η ηθοποιός Anouk Aimée φόρεσε τα δικά της ρούχα και αξεσουάρ, συμπεριλαμβανομένης της iconic τσάντας 2.55 της Chanel, η οποία έπαιζε σε πρώτο πλάνο.

Chanel

Σκηνή από την ταινία του 1966 Ένας Άντρας και Μια Γυναίκα του Claude Lelouch, από την οποία εμπνεύστηκε η νέα καμπάνια του οίκου. © A Man and a Woman, Claude Lelouch

2.55: Η γέννηση ενός θρύλου

Όταν το 1955 η Gabrielle Chanel έδωσε ζωή στην πιο εμβληματική τσάντα όλων των εποχών, τη 2.55, μάλλον ήξερε ότι έφερνε την επανάσταση στον κόσμο του στυλ, αφού τίποτα δεν ήταν τυχαίο για τη Μεγάλη Κυρία της Μόδας. Από το όνομά της και μόνο, όπου υπήρχε ο αριθμός 5 δύο φορές (τυχερός αριθμός της Chanel που συμβολίζει την κίνηση, τα ταξίδια, το ανοιχτό μυαλό και την ελευθερία), καταλαβαίνουμε ότι επρόκειτο για μια τσάντα τέλειων αναλογιών. Μια τσάντα η οποία αποτέλεσε την βάση για αμέτρητες συλλογές και παραλλαγές και αναδείχτηκε αντικείμενο πόθου. Από τη Mademoiselle Chanel μέχρι τον Karl Lagerfeld και τη Virginie Viard, αυτή η εμβληματική τσάντα, που ερμηνεύεται εκ νέου με το όνομα 11.12, κρύβει μυστικά, περίτεχνες βελονιές και λεπτομέρειες που μόνο το χέρι ενός έμπειρου τεχνίτη μπορεί να υλοποιήσει. Χαρακτηριστικότερη απόδειξη της δυσκολίας της δημιουργίας της είναι η «χαμογελαστή τσέπη», όπως αποκαλείται στα ατελιέ παραπέμποντας στο αινιγματικό χαμόγελο της Μόνα Λίζα. «Όσα περισσότερα γνωρίζει κανείς για το πώς κατασκευάζονται οι τσάντες αυτές και τι χρειάζεται μέχρι να αποκτήσουν μια θέση στη ζωή του, τόσο περισσότερο εκτιμά την προσπάθεια και το ταλέντο», λέει χαρακτηριστικά η Cruz.

Chanel

Οι δύο πρωταγωνιστές ποζάρουν στον φακό των Inez & Vinoodh, με την εμβληματική τσάντα να τραβάει τα βλέμματα. photo:  Inez & Vinoodh/Courtesy of Chanel

Με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον, η Gabrielle Chanel φαντάστηκε την τσάντα «της» σαν μια χειρονομία υψηλής ραπτικής. Με χαρακτηριστικό θράσος, χρησιμοποίησε εύκαμπτο, λεπτό δέρμα, που παραδοσιακά προοριζόταν για την κατασκευή γαντιών, καθώς και τα αγαπημένα της υλικά, που δεν τα είχε ξαναδεί σε τσάντες: ζέρσεϊ, λαμέ, βελούδο και, φυσικά, τουίντ. Ήταν μια πραγματική επανάσταση. Η απαλότητα των επιφανειών, το διπλό πτερύγιο, οι καμπυλωτές γωνίες, όλα συνέθεσαν ένα αξεσουάρ που «ζωντανεύει» όταν έρχεται σε επαφή με το σώμα εκείνου που το κρατάει. Οι διάσημες αλυσίδες με κοσμήματα, που εφευρέθηκαν για την 2.55 και πλέκονται στο χέρι με μια δερμάτινη κορδέλα στην 11.12, έχουν γίνει το σήμα κατατεθέν του οίκου. Για πρώτη φορά τη δεκαετία του ’50, η τσάντα μπορούσε να φορεθεί πάνω από τον ώμο, αφήνοντας ελεύθερα τα γυναικεία χέρια. Περισσότερο από μια τσάντα, η 2.55 και η 11.12 έχουν γίνει
εμβληματικά αξεσουάρ, φορτισμένα με νόημα και μυστήριο, σαν ένα άρωμα ελευθερίας, ένα οικόσημο φορεμένο σε όλο το σώμα, μια ανεπιτήδευτη παριζιάνικη κομψότητα. «Είναι σαν ένα μαγικό κόλπο. Ακόμα κι αν φοράς ένα απλό τζην, αθλητικά παπούτσια και ένα μπλουζάκι, προσθέτεις μια τσάντα Chanel και αλλάζεις διάθεση και λουκ», λέει η Cruz και συνεχίζει: «Έλεγα στη Virginie Viard ότι το να φοράω τα ρούχα που φτιάχνει, μου προκαλεί μια πραγματική έκρηξη
ντοπαμίνης. Τρέφω τόσο μεγάλο σεβασμό για τον οίκο, για την εποχή της Coco και αργότερα για τον Karl, με τον οποίο ήμουν τυχερή να έχω μια πολύ ιδιαίτερη σχέση. Τώρα το έργο επαναλαμβάνεται με τη Viard, την οποία αγαπώ τόσο πολύ, και δεν μπορώ να φανταστώ κανέναν άλλο να μπορεί να κάνει ό,τι εκείνη. Νιώθω πολύ τυχερή φορώντας αυτά τα κομμάτια».

Chanel

Βackstages από το Ready to Wear σόου για τη σεζόν Φθινόπωρο/ Χειμώνας 2024-25. / Courtesy of Chanel

Κεντρική φωτογραφία:  Inez & Vinoodh / Courtesy of Chanel

Ακολουθήστε το ELLE στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

Σχετικά θέματα:

MHT