«Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να χρησιμοποιήσουμε ένα ύφασμα από το να το κόψουμε σε κομμάτια. Αυτά τα κομμάτια ενώνονται σαν μια μορφή καβαλιστικής τέχνης και γίνονται τα ρούχα μας. Η μοντέρνα γυναίκα δεν χρειάζεται τον καμβά του ζωγράφου, το σώμα της έχει από μόνο του αυτό το ρόλο», απόσπασμα από την έκθεση “Are Clothes Modern?” που παρουσιάστηκε στο Moma της Νέας Υόρκης το 1944, υπό τις οδηγίες του Bernard Rudofsky. Η ιστορία που στάθηκε αφορμή για να γεννηθεί η ιδέα της Maria Grazia Chiuri, αντιμετωπίζοντας την υψηλή ραπτική σαν μια μορφή τέχνης προορισμένη να ντύσει σώματα μοναδικά και με τη δική του ταυτότητα το καθένα, μια μείξη μόδας και αρχιτεκτονικής, δύο αρχές που έχουν να κάνουν με το σώμα και τις αναλογίες.
Πηγή έμπνευσης για τις θηλυκές φιγούρες που είδαμε στο catwalk, οι Καρυάτιδες με τα δυνατά σώματα που εμφανίστηκαν μέσα σε ένα μυστηριακό σκηνικό κόβοντας την ανάσα. Η Haute Couture collection του οίκου Dior για το Φθινόπωρο/Χειμώνας 2019-2020, πραγματοποιήθηκε στην Avenue Montaigne 30, εκεί όπου ξεκίνησε να ξεδιπλώνεται και η ιστορία του οίκου, το σημείο που κάθε creative director συναντά το θρυλικό ατελιέ του Dior, τους δεξιοτέχνες της μόδας που μετατρέπουν ένα κομμάτι ύφασμα σε έργο τέχνης. Αυτή τη φορά η Maria Grazia Chiuri εξερευνά την πλουραλιστική δύναμη του μαύρου χρώματος, μεταφράζοντάς το σε αέρινα δυναμικά φορέματα και επιβλητικές δημιουργίες που αιχμαλωτίζουν το βλέμμα, όπως και κάθε σύγχρονη Καρυάτιδα.