Ξέχνα τους διάφορους θορύβους που σε ξυπνούν μέσα στη νύχτα. Ξέχνα τα φαντάσματα. Ξέχνα αυτό το τέρας που για χρόνια – όταν ήσουν παιδί – νόμιζες πως κοιμάται κάτω από το κρεβάτι σου. Σύμφωνα με τον Viktor Horsting και τον Rolf Snoeren, το δημιουργικό δίδυμο πίσω από τον οίκο Viktor & Rolf, το πιο τρομακτικό πράγμα που μπορεί να σου χτυπήσει την πόρτα σε αυτή τη φάση είναι η αλλαγή. Και η αλλαγή είναι σημείο των καιρών τώρα.
«Νομίζω ότι αρχίσαμε να σκεφτόμαστε τον Δράκουλα, και πιο συγκεκριμένα την παλιά κινηματογραφική εκδοχή του στο Hollywood, γιατί είναι ένα ισχυρό σύμβολο φόβου για την αλλαγή στην κοινωνία και νιώσαμε πως ήταν ό,τι πιο κατάλληλο για αυτή τη στιγμή», δήλωσε ο Horsting στα παρασκήνια του couture SS22 show του οίκου Viktor & Rolf όταν ρωτήθηκε για την έμπνευση πίσω από την νέα συλλογή υψηλής ραπτικής.
Αυτός ο τρομακτικός χαρακτήρας δεν είναι ακριβώς το πρώτο πράγμα που θα μας ερχόταν στο μυαλό όταν σκεφτόμαστε την Εβδομάδα Υψηλής Ραπτικής. Αλλά το avant garde fashion house Viktor & Rolf από την Ολλανδία δεν παρουσίαζε ποτέ το προφανές. Γιατί να το κάνει τώρα;
Μια από τις πιο αναγνωρίσιμες σιλουέτες του κινηματογράφου λοιπόν: η γοτθική κάπα του Δράκουλα, με την αιχμηρή, μακριά γραμμή της ήταν η κινητήριος δύναμη για δημιουργία φέτος. Από αυτήν ξεκίνησαν όλα και οδήγησαν στην παραμόρφωση των ώμων, οι οποίοι έφταναν όλοι στο ύψος των αυτιών των μοντέλων, κρύβοντας σχεδόν εντελώς τον λαιμό τους, ένα ειρωνικό στοιχείο αν σκεφτεί κανείς τον τρόπο με τον οποίο ο Δράκουλας σκοτώνει (ή μεταμορφώνει σε βαμπίρ) τα θύματα του.
Αυτή η ανασήκωση των ώμων μας πηγαίνει πίσω στην πρώτη couture συλλογή του οίκου Viktor & Rolf το 1993. Σε εκείνη την συλλογή υπήρχε ένα φόρεμα με ψηλούς ώμους το οποίο σήμερα επαναπροσδιορίζεται, προκειμένου να αντικατοπτρίζει την ιδέα του φόβου σε ένα μοντέρνο πλαίσιο.
Και κάπως έτσι δημιουργήθηκε μια νέα συλλογή από εντυπωσιακά gowns, κοστούμια, επιβλητικές κάπες και καμπαρντίνες, παιχνιδιάρικα βολάν, δομημένα μεταξωτά κομμάτια, ακόμα και φουσκωτά μανίκια.
Η χρωματική παλέτα της συλλογής περιλάμβανε διάφορους τόνους – και όχι μόνο σκοτεινούς όπως πιστεύαμε – βυσσινί, κρεμ, λιλά, γαλάζιο, μαύρο, λευκό. Το σμόκιν του Δράκουλα επανασχεδιάστηκε με πρωταγωνιστή ένα υπέροχο cropped blazer.
Ακόμα και τα πιο ζωηρά φορέματα – ένα girly ροζ φόρεμα κεντημένο στο χέρι με λουλούδια ή μια μεταξένια μπλε εμφάνιση με έναν ώμο και έναν τεράστιο φιόγκο στη μέση – είχαν μια ανατριχιαστική όψη, με τους ανασηκωμένους ώμους να προσθέτουν κάτι υπερφυσικό, ή κάτι παραμορφωμένο.