Το βαθύ μπλε του κοβαλτίου είναι για τη La Prairie σύμβολο δύναμης, θηλυκότητας και τόλμης

Η εκκεντρική καλλιτέχνιδα, Niki De Saint Phalle βρίσκεται πίσω από την απόχρωση ορόσημο για την Skin Caviar συλλογή της La Prairie.

Elle 27 Οκτ. 21
Το βαθύ μπλε του κοβαλτίου είναι για τη La Prairie σύμβολο δύναμης, θηλυκότητας και τόλμης

Όταν η καλλιτέχνιδα, Niki de Saint Phalle, παρουσίασε το μπλε του κοβαλτίου στον οίκο La Prairie, μια δυνατή «σχέση» δημιουργήθηκε. Η σύνδεση αυτού του σαγηνευτικού χρώματος με την σειρά Skin Caviar έγινε αμέσως και η επιστημονική ομάδα του εμβληματικού οίκου ομορφιάς βρήκε τον μυστηριώδη και επιβλητικό «μανδύα» που έψαχνε για να «ντύσει» την συγκεκριμένη skincare συλλογή.

Αντικρίζοντας το μπλε του κοβαλτίου ανακαλούμε συναισθήματα και μνήμες, όπως ακριβώς συμβαίνει και κατά την διάρκεια που βυθιζόμαστε στο απόλυτο σκοτάδι της νύχτας. Αυτό ακριβώς το συναίσθημα ήθελε να μεταφέρει με ένα μαγικό τρόπο η La Prairie στην συλλογή  Skin Caviar και τα κατάφερε επιλέγοντας το μπλε κοβαλτίου. Ένα χρώμα που έκτος από σήμα κατατεθέν για την εν λόγω συλλογή περιποίησης αποτελεί σύμβολο της θηλυκότητας της τόλμης και της δύναμης. Τρεις αξίες, οι οποίες είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με τα Skin Caviar προϊόντα.

Το όραμα της Niki de Saint Phalle (καταγωγή από Αμερική και Γαλλία, 1930 – 2002) ξεπερνούσε κατά πολύ τα πρότυπα της εποχής της. Ως νεαρή γυναίκα στη δεκαετία του 1950, πριν από την εμφάνιση του δεύτερου φεμινιστικού κύματος, απέρριπτε τους περιορισμούς που υπαγόρευαν τα πρότυπα των φύλων.

Ήδη από τα πρώτα βήματα της καριέρας της, η εκκεντρική Niki de Saint Phalle αψήφησε τις καλλιτεχνικές συμβάσεις δημιουργώντας έργα που ήταν απροκάλυπτα φεμινιστικά, παραστατικά, συνεργατικά και μνημειώδη. Η Saint Phalle προσέλκυσε για πρώτη φορά το ενδιαφέρον του καλλιτεχνικού κόσμου στις αρχές της δεκαετίας του 1960 με το έργο Tirs, μια σειρά από πίνακες που δημιούργησε πυροβολώντας με ένα όπλο σακουλάκια με μπογιά τοποθετημένα πάνω σε ανάγλυφες επιφάνειες από σοβά, καθώς και τα απροκάλυπτα φεμινιστικά γλυπτά της, γνωστά ως Nanas, τα οποία είχαν ως στόχο να θέσουν υπό αμφισβήτηση τις παραδοχές της πατριαρχίας και να εξερευνήσουν το γυναικείο εγώ.

Αυτά τα έντονα χρωματιστά γλυπτά γυναικείων μορφών με έντονες καμπύλες έμελλε να αποτελέσουν σημείο αναφοράς για πολλά μεταγενέστερα έργα της, καθώς η Saint Phalle στη συνέχεια ασχολήθηκε με τη δημιουργία σπιτιών φαντασιακού και αλληγορικού χαρακτήρα, πάρκων και παιδικών χαρών σε μια περίοδο τριάντα ετών, ξεκινώντας στα τέλη της δεκαετίας του ’60.

Η υποκειμενικότητά της ήταν το υλικό με το οποίο δούλεψε, προβάλλοντας ευφάνταστους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσε να υπάρξει σε έναν ανδροκρατούμενο κόσμο και, κατά συνέπεια, προτρέποντας άλλους να αναζητήσουν νέους τρόπους κατοίκησης του χώρου, τόσο σωματικά όσο και ψυχικά.

Αυτή η νοοτροπία κορυφώνεται στο κεντρικό έργο ζωής της Saint Phalle, το Tarot Garden, ένα μέρος όπου άνθρωποι όλων των ηλικιών μπορούν να αναζητήσουν το δικό τους νόημα στη λογική των ταρώ, όπως αυτή ενσαρκώνεται σε μια εκφραστική αρχιτεκτονική που επιτρέπει το μυστήριο, τα όνειρα και την οργανική κίνηση στον χώρο Πρόκειται για ένα φιλόδοξο έργο, τόσο ως προς το μέγεθός του όσο και ως προς το αντικείμενό του, το Tarot Garden, όπως πολλά αρχιτεκτονικά έργα της Saint Phalle, δημιουργήθηκε σε διάστημα πολλών ετών και με τη σύμπραξη διαφορετικών ομάδων συνεργατών.

La Prairie

Photo credit:@niki_de_saint_phalle

Προκειμένου να χρηματοδοτήσει αυτά τα έργα που αψηφούν τα φύλα καθώς αλλά και τις πιο μεγαλεπήβολες καλλιτεχνικές πρακτικές της, η Saint Phalle δημιούργησε αρώματα, κοσμήματα και εμπορικές εκδόσεις των έργων της. Αυτές οι πρακτικές είναι εξαιρετικά σημαντικές για την κατανόηση της επιθυμίας της Saint Phalle να παρουσιάσει το έργο της σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κοινό ανάλογα με το σύστημα της εκάστοτε γκαλερί ή χορηγού. Τέτοιου είδους καινοτομία κατέχει καίρια θέση στο έργο της Saint Phalle: από την αρχή μέχρι το τέλος, οραματιζόταν νέες Structures for Life και τρόπους κατοίκησης του κόσμου.

Η έκθεση με τίτλο Niki de Saint Phalle: Structures for Life, η οποία εγκαινιάστηκε στο MoMA PS1 στις 6 Σεπτεμβρίου 2021 με τη γενναιόδωρη υποστήριξη της La Prairie, αποτελεί μια φρέσκια ματιά στις θρυλικές πρακτικές μιας καλλιτέχνιδας της οποίας η φήμη συχνά επισκίαζε την πολυπλοκότητα του έργου και της ζωής της. Για την περαιτέρω διερεύνηση αυτής της λεπτής διαφοροποίησης, η επιμελήτρια της έκθεσης Ruba Katrib ξεχώρισε εννιά έργα που ενσωματώνουν αρκετές βασικές αρχές που διέπουν τις καλλιτεχνικές πρακτικές της Saint Phalle.

TIRS NEUF TROUS-EDITION MAT (1964)

 

La Prairie

CLARICE AGAIN (1966-67)

La Prairie

HON (1966)

La Prairie

TEMPERANCE (1997)

La Prairie

FLACON DE PARFUM

La Prairie

LAST NIGHT I HAD A DREAM (1968-1988)

La Prairie

GOLEM(1972)

La Prairie

AIDS, YOU CAN’T CATCH IT HOLDING HANDS (1986)

 

La Prairie

TAROT GARDEN

La Prairie

Ακολουθήστε το ELLE στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

Σχετικά θέματα:

MHT