Ο διάσηµος Γάλλος αρωµατοποιός Francis Kurkdjian µιλά στο ELLE για τη νέα του δηµιουργία, το άρωμα 724

Το άρωμα 724, σύμφωνα με τον δημιουργό του Francis Kurkdjian, µεταφέρει ένα φρέσκο άρωµα καθαριότητας, κάτι αγνό αλλά συνάµα προστατευτικό.

Elle 19 Οκτ. 22
Ο διάσηµος Γάλλος αρωµατοποιός Francis Kurkdjian µιλά στο ELLE για τη νέα του δηµιουργία, το άρωμα 724

Ο διάσηµος Γάλλος αρωµατοποιός Francis Kurkdjian µιλά στο ELLE για τη νέα του δηµιουργία, το 724. Μια αφιέρωση στις πόλεις, αλλά κυρίως στις καρδιές των ανθρώπων που ζουν σε αυτές και συντονιζονται µε τον παλµό τους.

Nιώθετε ότι οι πόλεις είναι σαν τους ανθρώπους; Πού πιστεύετε ότι χτυπάει η καρδιά τους;
Νοµίζω ότι οι πόλεις είναι άµεσα συνδεδεµένες µε τους ανθρώπους, καθώς χτίστηκαν από αυτούς. Αλλά την ίδια στιγµή, η καρδιά µιας πόλης παραµένει εκεί όπου η φύση συνεχίζει να ζει. Εκεί όπου η πόλη µάς επιτρέπει να αναπνέουµε πιο βαθιά και ελεύθερα. Με αυτή τη σκέψη, έχω στο µυαλό µου σαν καρδιές το Central Park, αλλά και τα πάρκα του Παρισιού, όπως το Jardin du Luxembourg ή το Jardin des Tuileries.

Το 724 έχει την ενέργεια που απελευθερώνουν οι µεγάλες πόλεις, ειδικά η Νέα Υόρκη. Είναι η Νέα Υόρκη το σπίτι σας µακριά από το σπίτι;
Το Παρίσι είναι το σπίτι µου και η πόλη της καρδιάς µου, αλλά έχω ισχυρούς δεσµούς µε τη Νέα Υόρκη όπου έζησα για τέσσερα χρόνια. Εκεί έκανα τα πρώτα µου βήµατα ως νέος αρωµατοποιός. Έχω έντονες αναµνήσεις από εκείνη την περίοδο της ζωής µου και βίωσα πολύ όµορφες στιγµές. Επίσης έχω στενούς φίλους εκεί, τους οποίους αναζητώ πολύ συχνά.

Έχετε ταξιδέψει σε πολλές µητροπόλεις. Εκτός από τις µυρωδιές, τι άλλο κρατάτε στην καρδιά σας από αυτές;
Μου αρέσει ο τρόπος που αλληλεπιδρούν οι άνθρωποι και τα πολιτιστικά χαρακτηριστικά που τους διαφοροποιούν. Αυτά είναι που µας κάνουν να παραµένουµε ανοιχτοί σε καθετί νέο, αλλά και στην ίδια τη ζωή. Αυτή η διαφοροποίηση µας βοηθά να παραµένουµε ανοιχτόµυαλοι. Η ατµόσφαιρα και ο ρυθµός µιας πόλης, ο πληθυσµός της, οι συνήθειες των ανθρώπων της και ο πολιτισµός της, που δεν έχει µόνο παρελθόν, αλλά κυρίως µέλλον, όλα αυτά µε εµπνέουν. Για παράδειγµα, όταν πήγα στη Νέα Υόρκη για πρώτη φορά, αυτό που µε εντυπωσίασε αµέσως ήταν ο αναβρασµός της, η αναζωογονητική και συναρπαστική ενέργειά της. Περπάτησα στους δρόµους νωρίς το πρωί. Πέρασα έξω από τα καθαριστήρια βλέποντας τον πυκνό λευκό ατµό που αποδεσµευόταν στον ζωηρό πρωινό αέρα. Ένιωθα τόσο άνετα µέσα σε όλο αυτό που µου έφτιαχνε τη διάθεση! Όλα τα παραπάνω αποτελούν µέρος της έµπνευσης της νέας δηµιουργίας του οίκου Maison Francis Kurkdjian, 724. Ωστόσο, το άρωµα δεν αφορά µόνο τη Νέα Υόρκη. Αφορά το κοινό χαρακτηριστικό όλων των µεγάλων πόλεων του κόσµου: την ενέργειά τους, τον ηλεκτρισµό τους, την αίσθηση ότι όλα είναι δυνατά.

Με ποιους τρόπους το Παρίσι συνεχίζει να σας εµπνέει σε κάθε project;
Ο οίκος Maison Francis Kurkdjian είναι ένας φόρος τιµής στο Παρίσι, τη µαγεία και το πνεύµα ελευθερίας του. Τα ταξίδια µε παίρνουν µακριά του, αλλά χρησιµεύουν επίσης, γιατί δηµιουργούν τη λαχτάρα που µε φέρνει πίσω στο Παρίσι, στον ετερογενή πληθυσµό του, στο φως και στη σκιά των µνηµείων του, στο γκρίζο των ταρατσών του και στις εκρήξεις µαγείας που συµβαίνουν στον ορίζοντα. Πάνω από όλα, όµως, µου αρέσει η πολιτιστική ζωή στο Παρίσι: τα µουσεία, η αρχιτεκτονική, τα θέατρα µε τα κλασικά και µοντέρνα έργα, η αρχιτεκτονική – από την κλασική µέχρι τη σύγχρονη. Το Παρίσι εµπνέει επίσης το σύµπαν του οίκου και των αρωµάτων µου: δεν είναι καθόλου τυχαία το γκρι και τα χρυσά καπάκια στα µπουκάλια µας. Η έµπνευση για το τελευταίο προήλθε από ένα µπουκάλι αντίκα, στο οποίο πρόσθεσα το µονόγραµµα του οίκου. Οι µυρωδιές µου µεταφέρουν την αίσθηση της κοµψότητας και του τρόπου ζωής που απέκτησα µε το να βρίσκοµαι και να ζω στο Παρίσι. Στο µυαλό µου υπάρχει µια µοναδική ατµόσφαιρα σε αυτή την πόλη που δεν έχω ξαναδεί πουθενά αλλού στον κόσµο και που συνεχίζει να µε εµπνέει και να µε συναρπάζει.

Francis Kurkdjian

Μπορείτε να µοιραστείτε µαζί µας τη διαδικασία της σύνθεσης του 724;
Ήθελα το 724 να µεταφέρει ένα φρέσκο άρωµα καθαριότητας, κάτι αγνό αλλά συνάµα προστατευτικό. Δηµιουργήθηκε θέλοντας να έχει στον πυρήνα του την αίσθηση που επιθυµείτε να έχετε όταν περπατάτε στην πόλη. Είναι ένα µοσχοµυριστό floral eau de parfum. Μια φρέσκια urban συµφωνία από τρεις νότες που επιτυγχάνονται από αλδεΰδες (συνθετικές ουσίες που δηµιουργήθηκαν στις αρχές του 20ού αιώνα και δίνουν την αίσθηση της καθαριότητας και του σαπουνιού) και λάδι περγαµόντου από την Ιταλία. Είναι πολύ φωτεινό και έχει έναν ελαφρύ µεταλλικό χαρακτήρα. Στις µεσαίες νότες θα βρείτε έναν λουλουδάτο τόνο από λευκά άνθη και γιασεµί από την Αίγυπτο. Τέλος, οι νότες βάσης απελευθερώνουν κάτι πολύ γλυκό και ζεστό, τις οποίες και ονόµασα «comfortable cotton» καθώς αποπνέουν κάτι καθησυχαστικό. Όλο το άρωµα το φαντάζοµαι σαν µια τεράστια προστατευτική, φιλόξενη φούσκα µέσα σε µια πόλη, σαν ένα µαξιλάρι που θα θέλεις να το πάρεις αγκαλιά και να κοιµηθείς.

Ποιο είναι το όραµά σας για το µέλλον της βιοµηχανίας αρωµάτων;
Πολλές αλλαγές έχουν συµβεί όλα αυτά τα χρόνια. Γίνοµαι βετεράνος σιγά σιγά (γέλια), οπότε πιστεύω ότι θα υπάρξουν περισσότερες αλλαγές στο µέλλον. Αυτή είναι η πορεία της Ιστορίας. Όταν ξεκίνησα, πριν από 25 χρόνια, όλα είχαν να κάνουν µε το brand. Ο αρωµατοποιός ήταν στα παρασκήνια, κρυµµένος από όλους και από όλα. Στη συνέχεια, το story telling έγινε σηµαντικό και η αφήγηση γύρω από τα συστατικά έπαιρνε ολοένα και µεγαλύτερη σηµασία, µέχρι που φτάσαµε στο σηµείο όπου οι αρωµατοποιοί άρχισαν να βγαίνουν µπροστά. Σήµερα, ένας αρωµατοποιός έχει ολοένα και µεγαλύτερη αναγνώριση, παρόλο που σε ορισµένες εταιρείες δεν είναι απαραίτητα αυτός που αποφασίζει για το τελικό αποτέλεσµα. Επιπλέον, καινούρια, φυσικά συστατικά και συνθέσεις έχουν µπει στην παλέτα µας µε απίστευτες νέες αποχρώσεις και πτυχές. Η βιωσιµότητα είναι επίσης πολύ σηµαντική σε όλους τους κλάδους. Ακόµη, η εικονική πραγµατικότητα είναι µια πολύ ενδιαφέρουσα προοπτική και εργάζοµαι πάνω στο πώς θα µπορούσε να αλλάξει τον τρόπο έκφρασης, αλλά και τον τρόπο που βιώνουµε την εµπειρία ενός αρώµατος. Επίσης, εργαλεία µάρκετινγκ όπως τα data και η τεχνητή νοηµοσύνη βρίσκουν τον ρόλο τους στον χώρο της αρωµατοποιίας φέρνοντας ένα διαφορετικό όραµα και χωρίζοντας τις επιχειρήσεις σε δύο κατηγορίες: από τη µία βρίσκονται τα brands που βασίζονται στο marketing και από την άλλη εκείνα που έχουν ως γνώµονα τη δηµιουργικότητα. Οι προοπτικές δεν ήταν ποτέ τόσο τεράστιες. Νοµίζω, όµως ότι η µεγαλύτερη τάση που βλέπω σήµερα αφορά το φύλο. Το δίπολο αντρικό-γυναικείο είναι υπό αµφισβήτηση, οι γραµµές µεταξύ των φύλων πλέον είναι θολές και οι άνθρωποι επιθυµούν να αυτοπροσδιορίζονται ελεύθερα. Καθώς η επιλογή του αρώµατος είναι βαθιά συνδεδεµένη µε τον πολιτισµό και το συναίσθηµα, αντικατοπτρίζει αυτή την τάση. Γι’ αυτό στο Maison Francis Kurkdjian θέλω να υπάρχει απόλυτη ελευθερία έκφρασης.

Το άρωµα είναι ένα µήνυµα. Πόσο σηµαντικό είναι για την επικοινωνία µε τους άλλους;
Πες µου τι άρωµα φοράς και θα σου πω ποιος είσαι! Το άρωµα ενεργοποιεί την αίσθηση της όσφρησης η οποία είναι πρωταρχική. Η πιο ενστικτώδης από τις πέντε αισθήσεις µας. Οι µυρωδιές µιλούν απευθείας στον συναισθηµατικό µας κόσµο, παρακάµπτοντας το φίλτρο της συνειδητής σκέψης. Αλληλεπιδρούν µε τα θαµµένα µας συναισθήµατα, τις κρυµµένες αναµνήσεις, τα κρυφά µας τραύµατα..Το άρωµα είναι ακόµη πιο επικοινωνιακό από το ντύσιµό µας γιατί είναι πραγµατικά µέρος του εαυτού µας. Είναι δηλωτικό του τι νιώθουµε και πώς θέλουµε να µας αντιλαµβάνονται οι γύρω µας. l

Info: Τα προϊόντα Maison Francis Kurkdjian διατίθενται αποκλειστικά στα πολυκαταστήµατα attica: City Link, Golden Hall, Τσιµισκή και στο atticadps.gr

Ακολουθήστε το ELLE στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

Σχετικά θέματα:

MHT