Η Black Friday, η ημέρα με τις πιο πολυαναμενόμενες εκπτώσεις του χρόνου, πλησιάζει και το άγχος για το τι να αγοράσουμε και πώς να αξιοποιήσουμε τις προσφορές βρίσκεται στο “πικ” της. Πριν βιαστείς να κάνεις οποιαδήποτε αγορά, καλό είναι να καταλάβεις τι κρύβεται πίσω από τις αποφάσεις μας. Οι τελευταίε δεν βασίζονται μόνο σε λόγους λογικής και ανάγκης. Η ψυχολογία παίζει καθοριστικό ρόλο στο πώς αντιδρούμε στις εκπτώσεις και το πώς αυτές επηρεάζουν τις τσέπες μας.
Αυτό ακριβώς αναλύει η Shalini Vohra, ανώτερη λέκτορας στο Τμήμα Μάρκετινγκ του Πανεπιστημίου Sheffield Hallam σε άρθρο της στο The Conversation. Η Vohra εξηγεί πώς δύο συναισθήματα, η περηφάνια και οι τύψεις, καθοδηγούν τις καταναλωτικές μας αποφάσεις την περίοδο της Black Friday. Αυτά τα συναισθήματα είναι τόσο δυνατά που μπορούν να επηρεάσουν αν θα αγοράσουμε κάτι ή αν θα το αφήσουμε για αργότερα, ακόμα κι αν οι εκπτώσεις είναι δελεαστικές.
Η περηφάνια και η ικανοποίηση από τις αγορές
Ο πρώτος παράγοντας είναι η περηφάνια, το συναίσθημα που νιώθουμε όταν θεωρούμε ότι κάναμε μια έξυπνη αγορά. Ειδικά όταν καταφέρνουμε να “αρπάξουμε” μια καλή προσφορά, το αίσθημα της ικανοποίησης είναι έντονο. Όπως σχολιάζει η Vohra, αν η αγορά μας έχει θετικό αποτέλεσμα – για παράδειγμα, αν η τιμή του προϊόντος ανέβει μετά την αγορά μας – τότε νιώθουμε ικανοποίηση, και η πιθανότητα να αγοράσουμε κάτι ξανά την περίοδο της Black Friday είναι μεγαλύτερη.
Διάβασε τη συνέχεια στο shape.gr
Κεντρική φωτογραφία: iStock