Όταν πρόκειται να αποφασίσουν τι είναι cool και τι όχι, οι millennials και η Gen Z σπάνια βρίσκονται στην ίδια σελίδα. Πέρα από το ότι συμφωνούν πως το «The Office» είναι το καλύτερο σόου που έγινε ποτέ, οι δύο γενιές βρίσκονται σε αντίθετα άκρα για σχεδόν οτιδήποτε άλλο, από μόδα και ομορφιά, μέχρι τις πόζες στο Instagram.
Η νεότερη γενιά φαίνεται να έχει ως αποστολή να διορθώσει τα λάθη των προηγούμενων, ενώ η παλαιότερη γενιά αισθάνεται ότι πέρασε δύσκολα για να μπορέσει η Gen Z να λάμψει. Ωστόσο, φαίνεται ότι μερικές από τις καινοτόμες ιδέες της Gen Z εξαπλώνονται και στους προκατόχους της. Παρακάτω είναι τρεις τάσεις της, στις οποίες οι millennials τελικά έχουν ενδώσει (ευτυχώς!).
Θέτουν σε προτεραιότητα τη ψυχική υγεία
Καθώς οι περιπτώσεις άγχους, κατάθλιψης και ακόμη και PTSD αυξήθηκαν με ραγδαίους ρυθμούς κατά τη διάρκεια της πανδημίας, δεν είναι περίεργο ότι η ψυχική υγεία ήταν ένα καυτό θέμα τα τελευταία δύο χρόνια. Και ενώ οι millennials ήταν σίγουρα η γενιά που υποστήριξε την αναγνώριση των διαταραχών ψυχικής υγείας ως πραγματικά ζητήματα, μια έρευνα της Αμερικανικής Ψυχολογικής Εταιρείας αποκάλυψε ότι είναι οι Gen Z-ers που είναι πιο πιθανό να αναγνωρίσουν τη δική τους ψυχική υγεία ως καλή ή κακή και να κάνουν κάτι για αυτό.
Όμως, παρόλο που οι millennials μερικές φορές πρέπει να παλέψουν με το στίγμα που τους έχουν πείσει ότι υπάρχει πίσω από την αναζήτηση βοήθειας για την ψυχική τους υγεία, κρατούν μερικές σημειώσεις από τη Gen Z. Μια μελέτη που διεξήχθη από την Deloitte διαπίστωσε ότι οι millennials προτιμούν να εργαστούν σε εταιρείες που προωθούν την ισορροπία μεταξύ προσωπικής ζωής και εργασίας, καθώς και την υποστήριξη της σωματικής και ψυχικής υγείας των εργαζομένων, αποδεικνύοντας ότι η πρωτοβουλία της νεότερης γενιάς για αναζήτηση βοήθειας απορρίπτεται.
Αγκαλιάζουν το body positivity
Ενώ οι αρνητικές επιπτώσεις του Instagram, του TikTok και άλλων πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης είναι αναμφισβήτητες, από την άλλη πλευρά έχουν βοηθήσει στη διάδοση του κινήματος του το body positivity, το οποίο προαναγγέλθηκε σε μεγάλο βαθμό από τη Gen Z, μια γενιά που ενηλικιώθηκε στην ψηφιακή εποχή.
Σε αντίθεση με τους millennials, που διαρκώς τρέφονταν με μονολιθικά ιδανικά ομορφιάς —κοκαλιάρικο σώμα, άψογο δέρμα, τέλεια μαλλιά — η Gen Z είχε την επιλογή να διαλέξει τον τύπο των εικόνων που ήθελε να δει. Από μοντέλα plus-size μέχρι influencers που κάνουν τέχνη με τις τρίχες της μασχάλης τους, οι εξωπραγματικές εικόνες ομορφιάς σιγά σιγά γκρεμίζονται.
Χρησιμοποιούν ανεπίσημους χαιρετισμούς στα e-mails τους
Οι Millennials γνωρίζουν καλά το δίλημμα του να αποφασίσουν εάν το «Sincerely yours» ή το «Yours truly» είναι ο καλύτερος τρόπος για να υπογράψεις ένα email. Ο δεύτερος φαίνεται λίγο απελπισμένος, σχεδόν (ειρωνικά) ανειλικρινής. ο άλλος φαίνεται πολύ απρόσωπος, ίσως να μη δείχνει αρκετό ενδιαφέρον. Ανεξάρτητα από αυτό, το να μοιάζεις επαγγελματίας είναι πάντα ο στόχος.
Η Gen Z δεν το νιώθει αυτό. Πρώτον, δεν ασχολείται με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο όσο παλαιότερες γενιές, επιλέγει αντ ‘αυτού τα έγγραφα Google, το Zoom ή το iMessage. Όταν στρέφεται στο Gmail για αλληλογραφία, προτιμά να κρατά τα πράγματα χαλαρά και διασκεδαστικά και δεν ντρέπεται γι’αυτό. Χρησιμοποιεί χαιρετισμούς όπως «Hasta la pasta», «Hehehe, bye» ή αφήνοντας την επιλογή αποκλειστικά στον παραλήπτη με: «Insert pleasantry here». Ενώ οι millennials μπορεί να θεωρήσουν ότι αυτό είναι σοκαριστικό, ακόμη και απογοητευτικό στην αρχή, καθώς όλο και περισσότεροι Gen Z-ers εισέρχονται στην αγορά εργασίας, είναι θέμα χρόνου να χαλαρώσουν επίσης.
«Νομίζω ότι μερικά από τα αστεία όπως το «Hasta la pasta» και το «Παρακαλώ διστάστε να τηλεφωνήσετε» είναι εντάξει», λέει η Yasmine Perez, μια 28χρονη γραφίστρια με έδρα τη Νέα Υόρκη. «Καταργούν τη μονοτονία της επαγγελματικής ζωής με έναν περίεργο τρόπο. Τα πιο σκληρά από αυτά ωστόσο, θα πρέπει να προορίζονται για τον κολλητό σας στη δουλειά ή κάτι τέτοιο. Θα ήταν τρελό να το στείλετε σε έναν πελάτη», προσθέτει.