Follow us

Search

Burnout: 4 τεχνικές για να διαχειριστούμε την εργασιακή εξουθένωση το 2022

Μια ειδικός μας αποκαλύπτει τα μυστικά για να διαχειριστούμε σωστά το burnout.

Burnout: 4 τεχνικές για να διαχειριστούμε την εργασιακή εξουθένωση το 2022

Το 2021 βρήκε την Άννα εξαντλημένη εργασιακά. Όταν στα μέσα της χρονιάς προσβλήθηκε από κορονοϊό, ήταν σα να της δόθηκε μια ευκαιρία να ξεκουραστεί. Ναι, ακούγεται τρομακτικό αλλά ένα θετικό τεστ PCR υπήρξε η αφορμή να ξεκουραστεί: Ναι, αυτό το μοναχικό 10ήμερο καραντίνας ήρθε στην πραγματικότητα ως κάποιο είδος ανακούφισης.

Σίγουρα θα έχετε ακούσει κι εσείς μια αντίστοιχη ιστορία από την καραντίνα που αφορά κάποιον κουρασμένο εργαζόμενο, όσο η Άννα. To Burnout εξακολουθεί να αποτελεί το Νούμερο 1 λόγο κόπωσης του σημερινού εργαζόμενου. Πώς μπορείτε να διαχειριστείτε την επαγγελματική εξουθένωση; Η Bex Spiller συγγραφέας και ιδρύτρια του The Anti-Burnout Club (ABC), μιας «κοινότητας» ευημερίας που έχει συνεργαστεί με εκατοντάδες εργαζόμενους του Εθνικού Συστήματος Υγείας στη Βρετανία, μας λέει το πώς!

“Η επαγγελματική εξουθένωση αυξάνεται επειδή απλώς τα εργασιακά μας καθήκοντα αυξάνονται”, λέει χαρακτηριστικά η Spiller. “Κοιτάξτε πίσω πριν από 50 ή 60 χρόνια και θα διαπιστώσετε ότι υπήρχαν πολύ λιγότερα στις λίστες “to do” των ανθρώπων από ό,τι σήμερα”.

Στην δύσκολη αυτή εποχή η λέξη «απενεργοποίηση» δεν είναι απλώς μεταφορική. Η εργασιακή πίεση σε συνδυασμό με την ανησυχία για την υγεία μας και την τρομο-λαγνεία που υιοθετούν τα μέσα μαζικής ενημέρωσης κάνουν την κατάσταση κυριολεκτικά αφόρητη.

“Η πανδημία έκανε τα πράγμα πολύ χειρότερα στην εργασία μια που ο εργαζόμενος ήταν αναγκασμένος να φέρει τη δουλειά του στο σπίτι”, λέει η Spiller. ” Και αυτό δυσκολεύει πολύ περισσότερο την απενεργοποίηση. (Α, να θυμηθώ να ελέγξω τα emails μου στο διάλειμμά μου). Όλοι νιώθουμε ότι πρέπει να αποδείξουμε ότι μπορούμε να είμαστε παραγωγικοί δουλεύοντας από το σπίτι”. Έτσι, το να «σπάσουμε» την προσωπική μας αποστροφή για τα διαλείμματα είναι το πρώτο βήμα επιτυχίας.

Αρχικά βέβαια για να το πετύχουμε θα πρέπει να αναρωτηθούμε: Τι μας εμποδίζει να αναζητάμε τη χαλάρωση; Πιστεύετε ότι η χαλάρωση ταυτίζεται με την τεμπελιά; Όχι βέβαια. Η εκμάθηση και το να επιτρέπουμε στον εαυτό μας να χαλαρώνει απαιτεί χρόνο, αλλά εδώ είναι μερικά βήματα για να το κάνουμε μέρος της καθημερινής μας ρουτίνας.

Βήμα 1: Προσθέστε μια «ευτυχισμένη συνήθεια» στη ρουτίνα σας

«Είναι πολύ σύνηθες την ημέρα της Πρωτοχρονιάς να ξυπνάμε έτοιμοι να ανανεώσουμε ολόκληρη τη ζωή μας με ένα σχέδιο να προσθέσουμε όλα αυτά τα διαφορετικά πράγματα στη ρουτίνα μας σε μια προσπάθεια να νιώσουμε πιο χαλαροί», λέει η Spiller. «Ξέρουμε τι θα συμβεί αν προσπαθήσουμε να τα κάνουμε όλα ταυτόχρονα; Θα πνιγούμε και θα καούμε!»

Αντίθετα, η ίδια συνιστά να προσθέσουμε αυτό που αποκαλεί μια νέα «ευτυχισμένη συνήθεια» στη ρουτίνα αυτοεξυπηρέτησής μας. «Ίσως ξεκινήσουμε βρίσκοντας 10 λεπτά την ημέρα για να διαβάσουμε ή να τα απενεργοποιήσουμε όλα. Μόλις (αυτό) γίνει συνήθεια, ας προσθέσουμε (και) κάτι άλλο όπως γιόγκα ή το να δουλεύουμε την αναπνοή μας. Ας το χτίσουμε σιγά – σιγά και θα δούμε πολύ καλύτερα αποτελέσματα από το να προσπαθούμε να ”στριμώξουμε” όλη την ευεξία ταυτόχρονα –και να πελαγώσουμε!»

Ανακάλυψε ακόμα 3 τεχνικές για να διαχειριστείς την εργασιακή εξουθένωση το 2022 στο TheNotebook.gr.

MORE FROM

FITNESS

BEST of INTERNET