Follow us

Search

Είσαι έγκυος; Tα do’s και τα dont’s της διατροφής σου το Πάσχα

Ούσα εγκυμονούσα σε αυτή την εορταστική περίοδο θα πρέπει να προσέξεις ακόμη παραπάνω τη διατροφή σου. Επιτρέπεται να νηστέψεις; Και ποια τρόφιμα καλό είναι να αποφύγεις αν είσαι έγκυος; Η κλινική διαιτολόγος-διατροφολόγος Γεωργία Καπώλη μας απαντά.

Είσαι έγκυος; Tα do’s και τα dont’s της διατροφής σου το Πάσχα

Αν η περίοδος του Πάσχα σε βρίσκει σε ενδιαφέρουσα είναι πολύ λογικό να έχεις απορίες σχετικά με το τι επιτρέπεται να φας και τι όχι αλλά και κατά πόσο μπορείς αν θες να νηστέψεις. Οι συμβουλές που ακολουθούν σίγουρα θα σε βοηθήσουν.

Επιτρέπεται να νηστέψεις αν είσαι έγκυος;

Πρώτα απ’όλα, είναι σημαντικό να διασφαλιστεί ότι είσαι σε θέση να νηστέψεις. Έτσι λοιπόν πρέπει να συμβουλευτείς τον γυναικολόγο σου, αλλά και το διαιτολόγο σου και να πάρεις τη συναίνεση και των δύο ότι μπορεί να νηστέψεις, ειδικά όταν υφίσταται ιστορικό αναιμίας, γυναικολογικών προβλημάτων, σακχαρώδη διαβήτη ή πολλαπλών κυήσεων.

έγκυος

Ναι στο γάλα

Καλό θα ήταν αν τελικά νηστέψεις να μην απέχεις από τα γαλακτοκομικά τρόφιμα (γάλα, γιαούρτι, τυριά), διότι αυτά έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ασβέστιο (που είναι αναγκαίο κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης), σε πρωτεῒνες και άλλα ιχνοστοιχεία (φώσφορος, μαγνήσιο) απαραίτητα για την ομαλή ανάπτυξη του εμβρύου. Καλό θα ήταν επίσης να μην καταφύγεις στο γάλα σόγιας, διότι έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε ασβέστιο, αν και υπάρχουν κάποια σκευάσματα στο εμπόριο, τα οποία είναι εμπλουτισμένα με ασβέστιο.

Και αν τελικά θέλεις νηστέψεις το γάλα; 

Αν μια έγκυος θέλει να απέχει και από τα γαλακτοκομικά κατά την περίοδο της νηστείας, θα πρέπει να γνωρίζει ότι ασβέστιο μπορεί να προσλάβει από τα όσπρια, τους ξηρούς καρπούς και κυρίως τα αμύγδαλα, το μπρόκολο, το πράσο, τα ραδίκια, το σπανάκι, το κουνουπίδι και τα ξερά φρούτα όπως τα σύκα.

Διάβασε περισσότερες διατροφικές συμβουλές για την εγκυμοσύνη και τη νηστεία στο bestofyou.gr.

MORE FROM

FITNESS