Οι ερευνητές κατέληξαν στο παραπάνω συμπέρασμα έπειτα από πείραμα που έκαναν, για τις ανάγκες του οποίου χρειάστηκαν μερικούς εθελοντές και άφθονα σοκολατάκια. Συγκεκριμένα, τα άτομα που συμμετείχαν σε αυτό χωρίστηκαν σε δύο ομάδες. Σε όλους δόθηκε από ένα μπολ γεμάτο με σοκολατάκια (καινούρια συνταγή) και τους ζητήθηκε να τα δοκιμάσουν και έπειτα να τα βαθμολογήσουν.
Η διαφορά είναι πως στα άτομα της πρώτης ομάδας οι ειδικοί ανέφεραν ότι τα συγκεκριμένα γλυκά είχαν πάρα πολλές θερμίδες, ενώ σε εκείνα της δεύτερης ότι ήταν διαιτητικά. Στην πραγματικότητα, όλα τα σοκολατάκια ήταν τα ίδια και φυσικά δεν υπήρχε διαφοροποίηση αναφορικά με τη θερμιδική τους αξία. Πριν τα γευτούν, οι εθελοντές οδηγούνταν πότε σε χώρους γεμάτους με αφίσες σχετικές με την οικονομική κρίση και πότε σε άλλους με αντίστοιχες ουδέτερου περιεχομένου.
Τα αποτελέσματα ήταν ενδεικτικά: τα άτομα που είχαν στην κατοχή τους τα «παχυντικά» σοκολατάκια, όταν βομβαρδίστηκαν με απασιόδοξα μηνύματα κατανάλωσαν κατά 40% μεγαλύτερη ποσότητα, σε σχέση με αυτά που έφαγαν στην…ουδέτερη αίθουσα. Κάτι αντίστοιχο, ωστόσο, δεν συνέβη με τους εθελοντές που είχαν στη διάθεσή τους τη light εκδοχή του γλυκού, αφού σε αυτούς δεν σημειώθηκε διαφοροποίηση στον αριθμό των γλυκισμάτων που έφαγαν από αίθουσα σε αίθουσα.