Menu

Η ανάπαυση κάνει καλό στην προπόνηση

Θέλετε καλύτερες επιδόσεις στα σπορ; Καθίστε αναπαυτικά στην καρέκλα σας και ξεκουραστείτε.
 

Relax… and do it φαίνεται πως είναι το καινούριο σύνθημα των γκουρού του fitness, που υπογραμμίζουν τη σημασία της ξεκούρασης για μια αποτελεσματική προπόνηση. Πρόσφατα το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ προχώρησε σε μια έρευνα σε 1.000 αθλητές σχετικά με τις ευεργετικές ιδιότητες της ανάπαυσης στη γυμναστική και τα αποτελέσματα εντυπωσίασαν ακόμα και τους επιστήμονες.
Όσοι ξεκουράζονταν δύο ημέρες την εβδομάδα είχαν σημαντικά καλύτερες επιδόσεις από εκείνους που προπονούνταν καθημερινά. Όπως έδειξε η έρευνα, η πλήρης αποχή από την άσκηση δίνει χρόνο στον οργανισμό να επουλώσει τα τραύματα των ιστών που προκαλούνται από την έντονη γυμναστική. Καθώς οι ιστοί αναδομούνται, γίνονται μεγαλύτεροι και πιο δυνατοί. Στη διάρκεια της ανάπαυσης, το σώμα χτίζει ξανά τους μυς αλλά και τις αρθρώσεις, τους τένοντες και τους συνδέσμους, έτσι ώστε να είναι έτοιμοι για την επόμενη προπόνηση. Με αυτό τον τρόπο, θωρακιζόμαστε καλύτερα απέναντι σε σοβαρούς τραυματισμούς είτε στην άσκηση, είτε στην καθημερινότητά μας.
Οι επιστήμονες, πέρα από τη θετική επίδρασή της στο σώμα, παρατήρησαν μεγάλη βελτίωση στην ποιότητα του ύπνου, στην εγκεφαλική λειτουργία, καθώς και στη διάθεση των συμμετεχόντων. Πιο συγκεκριμένα, τα επίπεδα των ενδορφινών ήταν σημαντικά υψηλότερα, γεγονός που μεταφραζόταν σε πολύ καλύτερη διάθεση αλλά και σε καλύτερη συγκέντρωση. Επίσης, παρατηρήθηκε πως σταδιακά, οι σφυγμοί κατά την ανάπαυση αλλά και η αρτηριακή πίεση παρουσίαζαν μείωση, δείγμα καλύτερης λειτουργίας της καρδιάς.
Η ημέρα της ανάπαυσης δεν σημαίνει απαραίτητα και πλήρη απουσία άσκησης. Οι περισσότεροι προπονητές επιτρέπουν τις διατάσεις αλλά και ήπιας μορφής άσκηση, όπως περπάτημα, κολύμπι αλλά και βάδην που κρατούν το σώμα σε εγρήγορση, χωρίς ωστόσο να επιβαρύνουν το μυικό σύστημα.
 

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ