Menu

Κρέμες με υψηλό SPF: Εχθροί της βιταμίνης D;

Η εφαρμογή μιας κρέμας με υψηλό δείκτη προστασίας επιβάλλεται και μετά το καλοκαίρι, παρόλο που η ηλιοφάνεια δεν είναι τόσο έντονη. Οι ειδικοί διευκρινίζουν αν κάτι τέτοιο εμποδίζει τη σύνθεση της βιταμίνης D.

Η χρήση αντιηλιακού είναι απαραίτητη, καθώς θεωρείται ο πιο αποτελεσματικός τρόπος πρόληψης από τον καρκίνο του δέρματος. Παρ' όλα αυτά μια νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στο British Journal of Dermatology αποκαλύπτει ότι η συνήθειά μας να καλύπτουμε το πρόσωπο και το σώμα μας με επαρκείς ποσότητες αντιηλιακού εμποδίζει τη διαδικασία σύνθεσης της βιταμίνης D. Η τελευταία είναι σημαντική για τα οστά και την υγεία μας συνολικά.

Ειδικότερα, παρατηρήθηκε μικρή αύξηση των επιπέδων της βιταμίνης D σε άτομα που συνήθιζαν να απλώνουν πυκνές στρώσεις αντιηλιακού στο δέρμα τους. Αντίθετα, όσοι προτιμούσαν να εφαρμόζουν πιο λεπτές στρώσεις εμφάνισαν μεγαλύτερα ποσοστά της συγκεκριμένης βιταμίνης.

Η γνώμη της ειδικού
Επομένως, τι κάνουμε; Σύμφωνα με την Αμερικανική Ακαδημία Δερματολογίας, είναι λάθος να μη χρησιμοποιούμε αντιηλιακό. Καλό είναι να καταφεύγουμε σε συμπληρώματα, ώστε να λαμβάνουμε τις απαραίτητες δόσεις βιταμίνης D που έχει ανάγκη ο οργανισμός μας. Όπως τονίζει η δερματολόγος Λία Παπαθανάκου, μπορεί στις βόρειες χώρες η ηλιοφάνεια να μην είναι τόσο συχνή, με αποτέλεσμα οι άνθρωποι εκεί να εμφανίζουν χαμηλά επίπεδα της βιταμίνης, αλλά στην Ελλάδα δεν υπάρχει τέτοιο πρόβλημα.

Όπως επισημαίνει, «για τη σύνθεση της βιταμίνης είναι απαραίτητη η έκθεση των άκρων (χέρια ή πόδια) στο έντονο φως του ήλιου για μόλις 5'  χωρίς αντιηλιακό ανά 2-3 μέρες. Βέβαια, το διάστημα που έχει συννεφιά δεν μπορούμε να υπολογίσουμε πόση ώρα πρέπει να μένει κάποιος στον ήλιο, γιατί μόνο ένα ποσοστό 30% περίπου των ακτίνων φτάνει στη γη».

Σε κάθε περίπτωση, η γιατρός προτείνει να χρησιμοποιούμε καθημερινά το χειμώνα αντιηλιακό με SPF 25-30.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Search