Menu

Ζέσταμα με βάρη;

Μέχρι σήμερα πιστεύαμε πως το ιδανικό ζέσταμα για κάθε είδους άσκηση ήταν το τρέξιμο στο διάδρομο. Μάλλον ήρθε η ώρα να αναθεωρήσουμε.
 

Το χαλαρό τρέξιμο για χρόνια αποτελούσε το ιδανικό ξεκίνημα για κάθε είδους προπόνηση. Ολοένα και περισσότεροι προπονητές, ωστόσο, εμπιστεύονται την αρχή των προπονήσεών τους στα βάρη και τις ασκήσεις ενδυνάμωσης.
Η στροφή τους δεν είναι τυχαία. Μία νέα έρευνα, του Πανεπιστημίου της βόρειας Καρολίνας έδειξε ότι ο οργανισμός μας μπαίνει στη διαδικασία καύσης των αποθεμάτων του σε γλυκογόνο (υδατάνθρακες που κυκλοφορούν με τη μορφή γλυκόζης στο αίμα) ύστερα από τα πρώτα 30' της άσκησης. Αν λοιπόν ξεκινήσετε το πρόγραμμά σας με τρέξιμο και περάσετε στη συνέχεια στα βάρη, τότε τη στιγμή που η διαδικασία των καύσεων ξεκινά, εσείς θα έχετε περάσει στις ασκήσεις ενδυνάμωσης, οι οποίες δεν ευνοούν ιδιαίτερα τις καύσεις.
Όπως υποστηρίζουν οι ειδικοί, ξεκινώντας τη γυμναστική με ασκήσεις για μυϊκή ενδυνάμωση, όπως για παράδειγμα με βάρη, όταν θα περάσετε στις αεροβικές άσκησεις οι καύσεις θα είναι ακόμη μεγαλύτερες.
Σύμφωνα με τον γυμναστή Μπομπ Γκριν, και συγγραφέα του βιβλίου The Life You Want (Η ζωή που θέλετε, εκδ. Simon & Suchter) το timing στην άσκηση είναι ιδιαίτερα σημαντικό. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στο βιβλίο του: «Οργανώνοντας σωστά την προπόνησή μας και επιλέγοντας να ξεκινήσουμε ζέσταμα με ασκήσεις ενδυνάμωσης αφήνοντας τις αεροβικές για τη συνέχεια, μπορούμε να δούμε γρήγορα αλλαγή στο σώμα μας και άμεση απώλεια βάρους». Ο ίδιος υποστηρίζει ότι η προπόνησή μας θα πρέπει να διαμορφώνεται ως εξής:

-5 λεπτά διατάσεις για όλες τις μυϊκές ομάδες (πλάτη, ώμοι, χέρια, κοιλιά, πόδια)
-15 λεπτά ασκήσεις με αλτήρες 
-15 λεπτά ασκήσεις ενδυνάμωσης (ροκανίσματα, βαθιά καθίσματα, κοιλιακούς, ραχιαίους)
-15 λεπτά τρέξιμο
-5 λεπτά διατάσεις

Όλα δείχνουν πως φέρνοντας τα πάνω-κάτω στην προπόνηση, μπορούμε να δούμε αποτέλεσμα στο μάξιμουμ.
 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ