Menu

Έρευνα: Τα tablets μάς κάνουν να χάνουμε τον ύπνο μας;

 ΝέαΝέα μελέτη σε αμερικάνικο πανεπιστήμιο έδειξε πως η χρήση των συγκεκριμένων τεχνολογικών gadgets το βράδυ δεν μας επιτρέπει να κοιμηθούμε καλά.
 

 Ετοιμάζεστε να πέσετε για ύπνο, πλένετε τα δόντια σας, κάθεστε στο κρεβάτι και παίρνετε κοντά σας το tablet, για να ενημερωθείτε ή να διαβάσετε το αγαπημένο σας eBook. Μόλις κουραστείτε και αποφασίζετε να ξαπλώσετε, διαπιστώνετε πως δεν σας παίρνει με τίποτα ο ύπνος. Η παραπάνω σκηνή σάς φαίνεται οικεία;

Μια ομάδα επιστημόνων στο Rensselaer Polytechnic Institute στη Νέα Υόρκη διαπίστωσε πως η χρήση tablets πριν από το βραδινό ύπνο μπορεί να σταθεί εμπόδιο… στα όνειρά σας. Η συγκεκριμένη μελέτη έδειξε πως το έντονο φως το οποίο διαχέεται από την οθόνη ξεγελά τον οργανισμό, κάνοντάς τον να νομίζει πως είναι ακόμη μέρα. Αποτέλεσμα; Να διαταράσσεται ο κύκλος του ύπνου και της αφύπνισης. Όπως παρατήρησαν οι επιστήμονες, η δίωρη χρήση μίας τέτοιας συσκευής, όπου η φωτεινότητα της οθόνης αγγίζει το 100%, περιορίζει την παραγωγή της μελατονίνης, της ορμόνης που ρυθμίζει τους κιρκαδιανούς βιολογικούς ρυθμούς, κατά 22%.

Τα αποτελέσματα δημοσιεύτηκαν πρόσφατα στην επιστημονική επιθεώρηση Applied Ergonomics. «Εάν το φως είναι πολύ έντονο, η οθόνη τεράστια και πολύ κοντά στα μάτια σας, είναι πολύ πιθανό να παρέμβετε άθελά σας στο μηχανισμό του ύπνου. Η επίδραση είναι πολύ πιο ισχυρή από αυτήν της τηλεόρασης ή του laptop» τονίζει η Μαριάνα Φιγκουέιρο, καθηγήτρια στο Rensselaer Polytechnic Institute. Και συνεχίζει: «Τα κινητά τηλέφωνα δεν έχουν τόσο ισχυρή επίδραση στους βιολογικούς ρυθμούς, δεδομένου ότι όσο μικρότερη είναι η συσκευή, τόσο λιγότερο το φως που εκπέμπει. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει πως κι αυτά ακόμα δεν επηρεάζουν αρνητικά τον ύπνο, καθυστερώντας τη στιγμή που παραδιδόμαστε στην αγκαλιά του Μορφέα». Η ειδικός μάλιστα συστήνει και μια σειρά από tips, τα οποία μπορούν να κάνουν τη διαφορά:

1. Επενδύστε σε ένα φίλτρο. Αποκτήστε ένα προστατευτικό οθόνης που κρατά το μήκος κύματος φωτός κοντά στα 520 nm (νανόμετρα). «Μπορείτε να κάνετε μια χαρά τη δουλειά σας, αν και δεν θα βλέπετε τα χρώματα τόσο έντονα».

2. Χαμηλώστε τα φώτα. Η μελέτη έδειξε πως η επίδραση του tablet στον οργανισμό δεν ήταν τόσο ισχυρή όταν οι εθελοντές είχαν κλειστά τα φώτα στο υπνοδωμάτιο.

3. Να κρατάτε κάποια απόσταση. Μην έχετε τη συσκευή πολύ κοντά στα μάτια σας.

4. Απαγορεύστε στα παιδιά να χρησιμοποιούν ανάλογα gadgets. Η φωτεινότητα αυτών των συσκευών ξεγελά το σώμα, κάνοντάς το να νομίζει πως είναι μέρα και όχι νύχτα. Αυτή η «παρανόηση» δεν επηρεάζει μόνο τον ύπνο, αλλά και την ικανότητα μάθησης των παιδιών.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Search